Part 22

268 18 2
                                    

"ok semua pengawas dh ada kan?"

aku mengangguk kepala tanda 'ya'

"baik. tujuan sy nk awk semua kumpul ialah sy ada beberapa news" riak muka ikhwan mula berubah menjadi sayu.

"yg pertama, saya selaku pkp (penolong ketua pengawas) yg telah dimangkukan sebagai kp(ketua pengawas) pada tahun ni, akan berpindah ke pahang dan harini merupakan hari terakhir sy di sekolah"

ramai pengawas mula menangis kerana akan kehilangan bakal ketua yg sporting. Sob² *sedut hingus*

"Sy igtkn sy akan pindah 2 minggu lagi tapi salah faham pulak. takpalah, kita tk boleh menolak takdir." muka ikhwan mula merah kemerahan akibat menahan nangis.

"Dan yg kedua, insyaallah bakal kp kamu semua adalah si rayfal. sy nk ucapkan ribuan terima kasih kepada semua pengawas sbb dpt beri kerjasama yg amat sempurna. sy harap tahun yg akan dtg, awk semua boleh jadi pemimpin yg berjaya. dan rayfal, be the best leader" ikhwan menghabiskan ucapannya dgn menunduk.

"ok ada apa² soalan?" Tanya rayfal tapi takda sesape sahut.

"Myra dan peserta persembahan tlg tunggu jap" pesan ikhwan yg tgh cri something dlm beg.

"Nah sorang satu" ikhwan hulurkan sebungkus coklat.

"Utk?"

"Tanda kita dh berjaya buat persembahan" dia senyum manis.

Semua org berebut mengambil coklat kecuali aku. Aku tenung muka dia.
'Hmm bila la aku akan dpt crush camni lagi ea? Dia akan rindu kan aku tak? Patut aku bgitau die aku suka dia tak? Nnt mse aku habis sekolah dia akan cri aku tak?' banyak tanda persoalan yg berada di minda sekarang.

"Ehem! Rindu abg ke princess?"

"Eh bila masa myra nk berindu² ni. Belajar dulu bru boleh"

"Ye la tu. Tadi dok tenung smpai nk tembus kepala abg" muka aku mula masam mencuka. Mesti la org rindu, fav crush kot.

"Nah" dia menghulurkan beg kertas kepadaku. Aku mengjongketkan sebelah keningku. Pelik?

Dlm beg kertas tu ada sebungkus coklat cadbury oreo, kad ucapan, bunga ros plastik, teddy bear dan.. frame. Ni dh mcm aku je nk pindah dia bgi brg mcm ni.

Aku memandangnya dan dia menarik keluar kad tersebut dan hulurkan pada aku. "Baca lah"

Aku membuka kad tersebut dan mula membaca isi kandungannya.

Assalamualaikum my sweet princess♥
Jangan rindu abg ea? Hehe.

Nk jujur something boleh?
Pada awalnya mse myra still dlm orentasi form 1 kan ada abg uruskan? Haa masa tu abg mula jatuh hati ngan myra. Sbb? You are so cute! Tapi tu la asyik berkepit ngan kawan je tau😜
Tup² abg dpt tau je myra tercalon dlm pengawas terus abg jdi bersemangat utk rapat dgn myra.

Yg kes 'lalu dpn kelas' tu abg saje je dtg. Nk lepaskan rindu. Tapi tk sangka pulak dpt sambutan hangat dri classmate myra😌
Mse dkt stor tu pulak, abg sebenarnya saje wakilkan diri nk ambik bola sbb abg perasan ada myra kt situ. Start situ la abg rase lagi sng nk rapat ngan myra.

Ada lagi sebenarnya tapi nnt tk cukup kertas nk tulis😂
Apa² pun here's my phone number. Nnt boleh la kita contact lagi. Love you💞

012-345-6789💕

Aku menutup kad tersebut dan otak mula menjalankan misi utk susun ayat. Nk ckp ape ea?

"Love you too" kataku perlahan dan aku tersedar sesuatu. AKU BERJAYA MELUAHKAN!

Reaksi muka ikhwan dri muka sayu trus jdi ceria. Siap lari satu tapak perhimpunan lagi. Ish³

"Myra! Saranghae!" Ikhwan buat gaya love di kepala dihadapan semua org.

Aku pun geleng malu utk balas tapi dia tetap dlm posisi sama.

Perlahan² aku meniru gayanya dan berkata "Saranghae prince Hafiz Ikhwan!"

Semua org tepuk tangan gembira sbb dpt tgk drama free😂 habis la semua masuk kelas lambat nnt kene marah ngan cg. Ayok tak tayok.

Jess dan najwa turut menepuk tangannya. Acane dorang boleh ada? Sbb mse tu dorang nk gi toilet alang² nk kacau aku.

Hahahaha

THE END😜💕

P/s: longest story ever😂

☾︎ 𝙿𝚂𝚂𝚃..𝙸 𝙷𝙰𝚅𝙴 𝙰 𝐂𝐑𝐔𝐒𝐇 𝙾𝙽 𝚈𝙾𝚄 ☽︎Where stories live. Discover now