Selepat tamat waktu persekolahan~
Aku berjalan dgn lemahnya ke arah taman kat blakang kantin. Fuh jauh siot dri block C ke kantin. Rase mcm tgh panjat gunung.
"Hello? Ade org tk kt sini? Abg?" Soalku. Kot² tuan mane tah punya badan akan sahut.
Tunggu punya tunggu tk de org pun sahut. Aku mengeluh kecil kemudian menongkat sebelah kepalaku yg tgh ngantuk.
5 minit kemudian~
"Alololo sian princess kite ni lame sgt tunggu smpai tertido dh. Nasib comel" kata Ikhwan yg bru je sampai.
Ikhwan mengambil beberapa minit utk menilik setiap inci di mukaku sewaktu aku tgh tido sebelum dia mengejut aku dgn lembut."Myra bangun! Cikgu Aiman dh sampai!" Ikhwan saja guna nama 'cikgu Aiman' sbb dia tau, sesiapa yg tido dlm klas dia mesti akan didenda.
"Hah? Cikguu sy tk sengaja tidoo. Jangan la denda sy" aku bercakap yg still dlm keadaan mamai sambil menggosok kedua dua belah mata.
"Ahh cg tk kisah sy nk awk ckp i love u" gurau Ikhwan.
"HAH?!?" trus membulat mataku memandang Ikhwan yg sedang tersengih tahan gelak.
"AAHAHAGHAHAHAGAGAG, tu la haha tido lagi ahaha kan dh kene" kata Ikhwan, gembira dpt kena kn aku. Grr
"Humph. Dh la dtg lambat, pastu buat hal. Gelak pun tah pape" gumamku perlahan sambil memuncungkan mulut tanda sedang merajuk.
"Alololo tuan puteri kite ni majuk lah. Pastu smpat perli lak tu. Nah la ambik coklat ni. Abg prgi beli tadi sbb tu la lambat "sikit"."
Senyuman lebar seluas lautan terukir di mulutku. Ok so drama~
Aku mengambil coklat tersebut dan mula membuka bungkusan tersebut."Ok jom start bincang!" kataku.
10 jam kemudian~
Ok joke21 jam kemudian~
"Yay dh siap!"
Setelah lama berpikir beriringi dgn gelak tawa yg diadakan, akhirnya siap segala masalah yg bru dtg.
Aku mengerling jam yg amat mahal(rm 20 mahal la tu ಠзಠ)
"Eh dh lambat la. Myra balik dulu ea? Esok kita jumpa cg utk bincang lagi. Bye!""Bye princess!"
Aku tersenyum malu bila dia panggil mcm tu. Aiguu cute!
TBC..
YOU ARE READING
☾︎ 𝙿𝚂𝚂𝚃..𝙸 𝙷𝙰𝚅𝙴 𝙰 𝐂𝐑𝐔𝐒𝐇 𝙾𝙽 𝚈𝙾𝚄 ☽︎
Teen FictionNama aku Myra. Tahun ni aku baru form 2 dan bersekolah di SMK Kem Terendak. Aku ada dua BFF. Sorang namanya Jess and sorang lagi Najwa. My true besties for life💕 ༆✩ Sepanjang aku ada kt sekolah ni, aku telah menjumpai lelaki pujaan hatiku yang menj...