Sedang aku tgh tlg angkat barang cikgu, tiba² ada tangan yg tlg menyambut buku yg hampir jatuh dri tgan aku.
"Meh sini sikit. Tok sah nk majuk lelama ngan abg. Nnt rindu abg jugak yg susah😏" kata Ikhwan skali ngan half smirk dia.
Aku berhenti dan mula la buat drama jap. Blushing² then hero tlg angkatkn. Cis tk boleh ni!
"Ehh tk yah! Myra boleh buat. Tu ha cikgu tu mintak tlg, abg prgi la" aku ambil buku yg ada di tgnnya dan blah dgn cpt.
"Pasti? Ok.." 💔prakk💔. Kay nmpaknye die tk kisah. Kay...
"Humph" Aku mengeluh perlahan tapi masih dia boleh dgr.
Aku kelam kabut berjalan ke arah meja cikgu Tini sbb beg yg ada kt tangan aku hampir saja jatuh.
"Fuhh kalau jatuh tadi, tk hidup lama aku" gumamku seorangan.
"Haa Myra dan Ikhwan, nasib kamu ada di sini sini sekejap" kata cikgu Farid selaku guru disiplin sekolah sambil melambai memanggil kami.
Aku toleh kebelakang utk mencari kelibat Ikhwan, malangnya tk jumpa. Cikgu tgh mamai ke ape ni?
"Iya cikgu?" Kata kami serentak. Well 'kami' tu merujuk kpd aku dan Ikhwan. Dia dtg dri lorong kanan ptut la tk jumpe.
"Kamu berdua pandai menari tak?" Soal cikgu.
"Sikit² bole la" kata Ikhwan dan mereka berdua serentak memandang aku utk mendengar jawapan.
"Err boleh. Tapi kenape cikgu?" Tanyaku.
"Sy nk kamu berdua jadi penari utama utk persembahan mse hari guru nnt. Boleh?" Tanya cikgu.
"HAH?!?" Kata kami serentak. Tetibe kot.
"S-saya t-"
"Boleh cikgu!" Potong Ikhwan dgn semangat manakala aku kt sebelah dia tgh ternganga.
Aip lalat masuk kang.
"Haa ok ni tarikh dan cth tarian so kamu berdua boleh la bincang mulai hari ni. Baiklah cg prgi dulu kay?"
"Baik cikgu, terima kasih" ucap Ikhwan sopan. Aku still dgn keadaan tadi cuma bezanya aku dh tk nganga.
"Aiguu acane ni? Myra dh la tk pandai bab² menari ni"
"Aik tadi kate pandai..lagipun abgkn ada? Nnt pepandai la kita berlatih. So kalau camtu harini Myra balik lambat sikit boleh?"
"Buat ape?" Soalku bengang.
"Nk berlatih la syg oii" kata Ikhwan sambil menepuk dahinya perlahan.
"Hehe haah. Err kt mne nk jumpa" kataku sambil menggaru kepalaku yg tk gatal. Kutu ke? Huehue.
"Kat blakang kantin yg taman tu, ok?"
"Ok" rase mcm nk prgi date lak. Heuehudjan.
"Dah jom pergi. Perhimpunan dh nk start tu.."
TBC..
YOU ARE READING
☾︎ 𝙿𝚂𝚂𝚃..𝙸 𝙷𝙰𝚅𝙴 𝙰 𝐂𝐑𝐔𝐒𝐇 𝙾𝙽 𝚈𝙾𝚄 ☽︎
Teen FictionNama aku Myra. Tahun ni aku baru form 2 dan bersekolah di SMK Kem Terendak. Aku ada dua BFF. Sorang namanya Jess and sorang lagi Najwa. My true besties for life💕 ༆✩ Sepanjang aku ada kt sekolah ni, aku telah menjumpai lelaki pujaan hatiku yang menj...