"Ok semua boleh bersurai. Myra awk tunggu jap" kata Ikhwan. Aku hanya mengangguk dan berjalan ke arah beg utk mengemas barang.
Dan telinga aku pantas penangkap perbualan seseorang."Abg Ikhwan~ Aqish nk menari sebelah abg waktu persembahan nnt. Bole laa" kata Aqish dgn gaya sotongnya.
Aku dri jauh jadi pemerhati saja. Tk sanggup nk menahan sabar yg tgh meluap luap dgn perasaan marah.
Mesti korang pelikkan knpe dia ada dlm pengawas. Pengawas bukan sebarang pengawas, tapi pengawas disiplin yg langsung tk kene ngan die. Dgr cite die nk jdi pengawas sbb Ikhwan ade dlm tu. Coihh. Biasa la kalau ada duit, semua bole.
Fuh sabaq je la.
" Eeh tk boleh! Abg dh tetapkn kedudukan yg amat perfect utk semua org. So no tuka²" kata Ikhwan tegas. Nampaknya dia pun mula meluat dgn gaya Aqish.
"Alaa bole la abg.. Myra tu bukan hebat sgt pun tadi. Aqish lagi hebat. Besides dia pendek, Aqish tinggi so kalau tinggi dgn tinggi tk ke cantik?" Aku terasa bagi dihina dri segi ketinggian. Bukankah org rendah sentiasa kelihatan comel?('-ωก')
Ok i kennot.
Aku rase nk serang dia skarang.Sedang aku berjalan ke arah dorang utk mempertahankan hak,
"Kalau aku kate no, means tak boleh! Full stop! Btw, Myra lagi hebat la dri kau yg tk habis² buat kesilapan. Biar pendek asalkan bagus. Nasib aku ade perasaan tau, kalau tk you're out" kata Ikhwan dgn nada penuh kesabaran dan blah dri dia.Aku serta merta berhenti melangkah ke hadapan.
Uu die puji aku la tadi~
Tk jdi la nk serang.\ʕ◑з◐ʔ/"Teringatkn sape tu?" Bisik seseorang ditelingaku.
"Opocot hantu terbang" aku melatah. Acane mamat ni boleh ade kt sebelah aku ni?
"Err mane ade.. aa err ha! Tadi abg suruh tunggu knpe?" Aku cuba menukar topik.
"Haha. Haa. Esok kita buat full raptai sbb minggu dpn majlis berlangsung. Ok?"
"Boleh je..nnt kita sesame inform kt dorang" saja aku menekankan ayat 'kita' tu sambil menjelingnya tajam dan dia hanya menayangkan iklan colgate. :)
TBC..
Sis ada edit sikit kt bahagian bwh. Sorry 🙂
YOU ARE READING
☾︎ 𝙿𝚂𝚂𝚃..𝙸 𝙷𝙰𝚅𝙴 𝙰 𝐂𝐑𝐔𝐒𝐇 𝙾𝙽 𝚈𝙾𝚄 ☽︎
Teen FictionNama aku Myra. Tahun ni aku baru form 2 dan bersekolah di SMK Kem Terendak. Aku ada dua BFF. Sorang namanya Jess and sorang lagi Najwa. My true besties for life💕 ༆✩ Sepanjang aku ada kt sekolah ni, aku telah menjumpai lelaki pujaan hatiku yang menj...