part 6

24 2 0
                                    

Sorry for the late update. Hav been busy lately╰(*´︶'*)╯.

******

Hyungsyik melihat siaran berita di tv8, tetapi fikirannya melayang, lansung tidak dipedulikan siaran berita. Termenung sepi memikirkan kejadian petang tadi sampai pitam dibuatnya.

'kus-kus jadi aku' monolog Hyungsyik

Tangannya lembut mengusap rambut Heun, yang sudah enak dibuai mimpi.
Hyungsyik terasa macam ada sesuatu yang tidak kena. Bayangan di tempat kerjanya tidak dapat dilupakan. Pakaian itu serupa dengan... Nafas berat dihembus perlahan.

"JGN!!!!!" Heun berbisik perlahan. Peluh mula memenuhi dahi. Heun mula mengeliat kuat. Hyungsyik cuak. Badan adiknya dipegang kuat supaya tidak jatuh dari sofa.

Tiba-tiba Heun tidak bergerak..

"Heun! Heun! Heun" badan kecil itu digoncang sedikit kasar tetapi masih tidak bergerak. Hyungsyik tidak berlengah, kunci kereta dicapai sambil mendukung Heun.

Sampai dalam kereta, Hyungsyik memandu laju tanpa melepaskan Heun yang masih dalam dakapannya.

"Ya allah."

*******
Hyungsyik menghembus nafas berat. Air tin ditangan dihabiskn sekali teguk.

"eh hyung? Apa kau buat dekat sini?" suatu suara yg memang Hyungsyik kenal. Menegurnya.

Chanyeol mendekatinya lalu duduk dikerusi yang kosong disebelah hyungsyik. Hyungsyik tidak menjawab, dia baling tin ke arah tong sampah.

"Heun tak sedarkan diri..doktor tgh buat pembedahan. Katanya ad benda pelik ."kata Hyungsyik.

Chanyeol membuat gaya orang berfikir.

"Tetapi aku sudah check Heun tadi, semuanya okay tak ada masalah pun, mungkin  kau bagi dia makan benda pelik eh," Hyungsyik merenung chanyeol tajam.

"Aku gurau jelh..Lagipun kau masak sedap." Chanyeol cepat² membetulkn ayatnya.

Chanyeol menyeluk poket kot bajunya dan dua lolipop dikeluarkan. Satu diberikan kepada Hyungsyik dan lagi satu dimasukkan kedalam mulutnya. Chanyeol senyum.

"Kau tak payah nak stress sangat, Heun okay. Relax,"

"Kau ingat aku budak ribenna macam kau  ke Chanyeol," Chanyeol tersenyum sinis memandang Hyungsyik. Chanyeol menerima satu tumbukan hadiah dilengan. Automatik lengannya digosok.. Sakit.

Walaupun kata Chanyeol macam budak kecil, Hyungsyik tetap memasukkan lolipop kedalam mulutnya.

Selepas hampir setengah jam berborak, Chanyeol mengundur diri kerana masa rehatnya sudah habis.

"Aku ada meeting.. Apa² nanti inform aku," Hyungsyik mengganguk dan tangan dibuat gaya 'okay'

Chanyeol merupakan  seorang doktor pakar yang mempunyai kelulusan dan berpengalaman.

Ps:Sorry we abandon this story for a while. Update once a week oky. Thanks for read





H1L4NG .Where stories live. Discover now