bab 5

35 7 2
                                    

"Kau stalk Izzul eh??kau suka budak gelap tu?lupakan jelah niat kau tu.Better leave than regret,"kata2 Mia cukup membuatkan benak fikiranku penuh dgn tanda tanya.Apa yg minah ni merepekkan?

"What do you mean?ohh ohh,what do you mean?"korus What Do You Mean nyanyian Justin Bieber menjadi pilihanku utk menanyakan soalan.Muka tertanya-tanya aku tayangkan kpd Mia.

Mia terus berlalu pergi setelah menghadiahkan senyuman sinisnya.Setelah 5 saat aku blur,organ-organku berjaya berinteraksi antara satu sama lain.

"Mia!!!"jerit aku sambil berlari ke arah bilik Mia.

Panggg!!

"Tak guna kau Mia!Benjol dahi aku!"dapat ku dengar sisa tawa Mia.Tanganku meraba-raba dahiku.Wahh!serupa benjol sinchan woo!Jelingan mata dihadiahkan kpd Mia.Maaf,pintu Mia.I hate you😠😠

End Pov

"Dinner is ready! Sape lambat,aku cium!😏"laung Isya selaku ketua rumah ini.Syaz dan Adriana turun serentak ke dapur.

"Mana Mia?"
"Mia mana?"

Serentak Isya dan Ad bersuara.Mereka berpandangan buat beberapa ketika.Iringan lagu Dari Mata oleh Jaz dpt didangari.

"Akan wujudnye syaitan di antara mereka yg melakukan maksiat."kata Syaz perlahan.Cukup membuatkan Isya dan Ad kembali ke alam realiti.

"Sape kata kitaorang buat maksiat!?"
"Kitaorang tak buat maksiatla!?"

Sekali lagi,Isya dan Ad bersuara serentak.Sekali lagi juga suasana sebentar tadi berulang.

"Chop!Chop!Aku lapar,nak makan."Jelas Syaz.Syaz terlebih dahulu menarik kerusi makan diikuti Ad kemudian Isya.

"Yana ngan Faz mane??"tanya Ad.Terangkat-angkat keningnya persis Ziana Zain.

"Makan kat luar,"terteleng kepala mereka bertiga.Ouh Mia rupanya.Baru ingat nak lari kalau hantu.Kepala mereka bergerak mengikut pergerakan Mia yg berjalan sambil bermain telefon Huaweinya.

"Wehh,wehh.On kamera weyy,"bisik Ad.Syaz mengeluarkan kamera Nicon yg kebetulan berada di atas meja makan.Kamera dihalakan ke arah Mia.Mesti best kalau dpt rakam Mia jatuh.

"Ni dh kenapa pegang kamera?Aku tahu aku lawa,nak amik gambar tunggu aku siap lawa2."jelas Mia.

Ad mula berbisik tidak puas hati dgn Syaz.Mereka berdua terangguk-angguk mengiyakan setiap bisikan.Isya hanya tersenyum melihat gelagat mereka.Akhirnya,Mia tiba di meja makan sambil mengflipkan rambutnye.Mia dgn selambanya menunjukkan pipinya kpd Isya.

"Kau dh kenapa?"tertoleh muka Mia akibat ditolak Isya.

"Aku nak ciuman kaulah,"selamba Mia menjawab.Segera riak muka Isya berubah.

"Aku bukan les okay.Jap,kau dengar??"Isya masih mengekalkan riak muka terkejutnya.

"This is Mia Auliyalah.Better kau bagi kiss kau atau aku yg akan kiss kau,"jawab Mia dgn sinis.Mukanya menunjukkan bahawa die akan mengejar Isya hingga ke lubang cacing.Isya sudah bersedia utk berlari.

1,2,3!!

"My darling Isya!!!Muah Muahh!!"dgn pantas Mia mengejar Isya.

Mereka pon berlari berkejaran😂😂

So how chapter 5??hari ni update lebih sikit and author sanggup update dlm kete😂😂read and vote😍😍😘stay tune
BTW chapter ni ditulis oleh damfarz... My friend💜

ADIOS~Where stories live. Discover now