bab 11

26 5 2
                                    

Pada pagi itu,Shah menjemput Isya di depan Black Rose's House.Mereka menaiki kereta Audi R8 milik Shah utk ke sekolah.

Glitter Highschool

Sesampai sahaja di sekolah,mereka turun dari kereta bersama-sama.Pelajar2 lain memandang mereka dgn penuh tanda tanya.Isya dan Shah membiarkan saje pandangan2 itu.Mereka kekelas bersama-sama.Mereka meneruskan pembelajaran seperti biasa.
Tibenyer waktu rehat,ahli Black Rose keluar rehat bersama-sama dgn 5 jejaka itu kecuali Faz.

"Ehhh mana Faz ekk??.Serious aku rindu die."kata Isya tiba2.

"Haahkan,korg perasan tak yg die dh jarang nak duduk ngan kite.Kat rumah pon,asyik terperap jer dlm bilik."balas Ad pula sambil tangannya menyuakan ayam goreng ke dlm mulutnya.

Yana tibe2 mengeluh berat.'Faz, Faz.Kau tahu tak diorg semua syg giler kat kau?'desis hati Yana.

"Woiii tuan puteri!!Dh sampai mana dah??London?"sergahan Mia menyedarkan Yana dari lamunannya.

"Takla,dekat jer.Dekat hati Lotfi.Hahahahah😂😂Gurau2"balas Yana sambil ketawa mengekek-ngekek.Yg lain juga turut ketawa.Lotfi sudah mula tersedak dan mukanya tibe2 berasa bahang menahan malu.
Selepas habis waktu rehat,mereka pulang ke kelas utk meneruskan pembelajaran.Yela,dh nak trial SPM kot.Gilerr kau nak main2.

Pada petang itu,Shah mengajak Isya berjalan-jalan.*gile Shah ni,dh nak exam pon boleh lagi nak dating,tahulah pandai-author
Tepat pukul 3,kereta Audi R8 milik Shah terdampang di depan rumah Black Rose.Shah menekan-nekan loceng rumah agam itu.Tibe2 terpacul wajah Faz yg tidak memakai tudung.Shah cepat2 mengalihkan pandangan ke arah lain.

"Ehh Shah.You cari sape??Cari I ehh?Rindu I kan?How sweet you are."kata Faz dgn gaya gediknya sambil memintal-mintal hujung rambutnya.*muntah hijau-author😵😵

"Isya mane??Saya dtg nak cari die."kata Shah sambil matanya masih lagi tidak memandang Faz didepannya.Faz mula mencebik.

"Adaa...Jap"kata Faz malas2.

"Isyaaa!!Turunn...boyfie kau dh sampai."jerit Faz dgn dinginnya.Perit bagi die ingin menyebut perkataan 'boyfie' itu.

"Jap2."balas Isya sambil laju menuruni tangga.
Sampai saje di sebelah Faz,Isya agak terkejut dgn keadaan Faz yg tidak bertudung.

"Weyyy,Faz.Tudung kau mane??Dah melayang.Kan ade lelaki ni.Tak malu ker?"Ton suara Isya sudah naik seoktaf.Die syg kan Faz.Die tak nak Faz menanggung dosa.
Faz berdecit dan berlalu ke biliknyer.

"Awak"panggil Isya.

Shah menoleh ke arah Isya sambil menghembus nafas lega.'Selamat aku dari dosa.'Die memandang Isya dgn senyuman manisnya.Isya yg hanya mengenakan t-shirt kelabu cair berlengan pendek dan cardigan hitam serta jeans hitam.Mahkota wanitanya ditutup dgn tudung bawal berwarna kelabu pekat.Tiada secalit make up pon di mukanya.Maklumlah,muka Isya memang original cantik.*sapelah jadi Isya ni😆😆

"Shall we??"kata Isya menghentikan lamunan Shah.

"Ouhhh...ok and BTW you look sooo beautiful like an angel😇😇💖."ucap Shah seikhlas hati.

"Thank you."balas Isya malu2 dan mereka berdua bergerak menuju ke kereta Audi R8 milik Shah.

Selepas itu,Shah dan Isya menuju ke pusat membeli belah utk membeli beberapa buah buku latihan plus dating🙄


I'm back!!!!😂😂keep reading and mungkin author takkan update tiap2 hari depends on the situations so harap stay tune😆💝Mula2 author bagi happy2 dulu then ade konflik yg bakal tercetus...😈😈

ADIOS~Where stories live. Discover now