Isya dan Shah pergi ke sebuah tasik.Mereka mengambil sebuah bangku yg berhadapan dgn tasik yg luas gila bapak tu😂
"Shah"panggil Isya.
"Yer"sahut Shah sambil memandang tepat ke arah tasik.
"Kalau one day,ade org fitnah saye....awak akan percayakan siapa?? Saya ker org yg fitnah tu?"tanya Isya sambil memandang ke arah Shah di sebelahnya.
"Ape Maira cakap ni?Mestilah Shah percayakan Maira."balas Shah sambil membalas pandangan Isya itu.
"Baguslah,I hope you can keep your promise."kata Isya dgn muka berharapnya.
"Insyallah."balas Shah dan kemudian mereka menyambung melihat keindahan ciptaan tuhan itu.Selepas itu mereka pon pulang ke rumah.
'SKIP'
Selepas dua hari bercuti,mereka kembali ke sekolah.Trial lagi 2 minggu lebih jer wey!!!Kau rasa??
Pd waktu rehat,Isya ingin ke kantin.Die sorang je lagi yg belum ke kantin.Semasa dlm perjalanan,die terlanggar bahu seseorang .Isya memandang org yg dilanggarnya itu sambil mengucapkan maaf kpd nya.Isya agak terkejut apabila org yg dilanggarnya itu ialah Faz.Isya sudah lama tidak bertegur sapa dgn Faz.Die berasa rindu dgn kawannya yg seorang itu.
"Faz"itu perkataan pertama yg keluar dari mulut Isya.
Faz's POV
Aku ingin balik ke kelas kerana beg duitku tertinggal.Dlm perjalanan ku ingin ke kelas,ade seseorang terlanggar bahuku.Org itu meminta maaf kpd ku.
Aku memandang muka org yg melanggarku itu.Terkejut aku melihat gerangan yg melanggarku itu ialah Isya.Sejujurnya,aku rindu pd die.Isya ialah seorang kawan yg sentiasa mengambil berat tentang aku.
Selalu mendengar masalah aku tapi apakan daya,dendam menguasai diriku.Aku cintakan Shah tapi aku sygkan Isya.Aku keliru sama ada nak pilih sahabat atau cinta hati.Aku hanya memandang sekilas saje pd Isya dan berlalu pergi.
End POV
Faz berlalu pergi meninggalkan Isya keseorangan di situ.Isya berasa sgt sedih.Die juga pelik dgn perangai Faz yg asyik menjauhkan diri dgnnya.Die berharap agar Faz dpt kembali seperti dulu.Seorang yg ceria,suka melawak dan kaki gosip.Jujur sejujur-jujurnya,Isya rindu gila dgn Faz.Selepas itu,Isya meneruskan perjalanannya utk ke kantin.
Keep reading 😆😆stay tune for next chapter💖💝
YOU ARE READING
ADIOS~
Teen FictionGlitter Highschool, sekolah yang sangat terkenal.Terdapat sekumpulan gadis-gadis jelita terdiri daripada 6 orang ahli.Tengku Elisya Umairah,Tengku Syaz Airiz,Adriana Az-Zahra,Mia Auliya,Puteri Liyana dan Nur Fazura. Hadirnya 5 orang jejaka tampan m...