Ting Tong Tung Teng~~~
Alunan muzik yg bergema seluruh Black Rose House mengejutkan setiap penghuni rumah pada jam 6.20 pagi.Syaz mula bangun dan pergi bersiap.Setelah bersiap,die ke bilik ahli Black Rose yg lain utk mengejutkan mereka.Sampai di bilik Faz,kelihatan die tiada di dlm biliknya.Syaz lihat di luar rumah utk melihat kereta Faz.Kereta Faz tidak kelihatan,Syaz mula curiga.
Di meja makan
"Korang,korang perasan tak yg Faz sekarang dh lain?"kata Syaz memecahkan kesunyian ketika mereka sdg bersarapan.
"Lain??Maksud kau?"tanya Mia pelik.
"Yela,die dh jarang duduk ngan kite,bercakap ngan kite.Asyik terperap jer dlm bilik die tu.And korang tahu tak??Die dh pergi sekolah dulu."beritahu Syaz bersungguh.
"Haahlah.Asal ek?"semua org tertanya-tanya.
"Eh dahla.Dah lambat ni.Jom."Ad tibe2 mencelah.
Glitter Highschool
Di kelas Black Rose iaitu kelas 5 Alpha,teramatlah bising sbb guru2 sdg bermesyuarat.Diorang ni tak sedar ke yg diorang dh nk SPM.
"OMG!!!😱😱😱Korangg"jerit Ad tibe2.Isya yg sdg mengulang kaji itu terus menoleh ke arah Ad.Syaz yg tadi enak dibuai mimpi pon terus berpusing menghadap Ad.
"Kau pahal arnab?"marah Mia di sebelahnya.
"Korang tengok ni.Die dh ade aweklaa.Alaaaaa😢😢"beritahu Ad sedih lalu menunjukkan fon nye ke arah kami dan terpampangla gambar Izzul bersama-sama seorang perempuan.
"Kan aku dh cakap jgn berharap,aku dh stalk die lama dh,aku tahulah."balas Mia selamba dgn riak wajah berlagaknya.😎😎
"Aku dengar an,Izzul ni die minat pompuan ni tapi pompuan ni tak minat die pon.Pompuan ni siap dh ade pakwe lagi."Yana yg dari belakang dtg duduk di sebelah Isya mencelah.Cara cakap Yana seperti makcik2 bawang.Kepoh habis🙃🙃
"Seriouss ah??Sian,clap one hand😂😂."kata Syaz yg acah2 berbahasa inggeris.
"Takpe,aku tetap nakkan die."beritahu Ad dgn yakin.
"Wauu!!Teruskan niat kau tu.Just jgn terlalu berharap."pesan Yana sebelum die kembali ke tempatnya.Syaz awal2 lagi sudah dibuai mimpi di meja Mia.Isya juga ingin berpusing ke tempatnya semula tetapi sempat melihat ke arah tempat duduk Shah dan secara tidak sengaja mata mereka bertembung.Shah mengenyitkan matanya pd Isya.Isya hanya membalas dgn senyuman manis bak gulanya itu*bersemut weyy😻😻Tanpa mereka sedar,Faz melihat agenda itu dgn perasaan marah yg membuak-buak🙅🙅.Terus die keluar menuju ke tandas.Yana melihat Faz pelik.
Tiba waktu rehat,seisi kelas 5 Alpha berpusu-pusu utk ke kantin ingin mengisi kekosongan di dlm hati mereka.Ehh tak2...mengisi kekosongan di dlm perut mereka😂😂Tibe2.....
"Syazzz."panggil Shah tibe2.Syaz yg baru sahaja ingin keluar ke kantin terus menoleh ke arah Shah.
"Pe?"jawab Syaz acuh tak acuh.
"Aku nak tanya."kata Shah lagi.
"Tanya ape?"balas Syaz dgn muka dinginnya.Shah takut ingin meneruskan kata2 nya apabila Shah melihat perubahan riak wajah Syaz.
"Err...aku nak tanya,hari jadi Isya bile??"tergagap Shah ingin menanyakan soalan itu.
"Ouhhh...lusa.Kenapa??"tanya Syaz kembali sambil mengangkat sebelah keningnya.
"Ouhhh.Aku ingat nak buat surprise tuk die.Kau boleh tolong aku??"tanya Shah sekali lagi.
"Boleh jer.Nanti kau rogerla.Dahla.Aku nak keluar gi kantin."kata Syaz sambil kakinya laju meninggalkan Shah keseorangan.Sementara Shah pula sudah tersenyum gembira.😄😄😄😄😄' Tak sabar nak beritahu die.Agak2 apala reaksi die.' kata Shah di dlm hati dan berlalu ke kantin.
Shah nak bagitahu ape ekk??🤔🤔Stay tune for next chapter😆
YOU ARE READING
ADIOS~
Teen FictionGlitter Highschool, sekolah yang sangat terkenal.Terdapat sekumpulan gadis-gadis jelita terdiri daripada 6 orang ahli.Tengku Elisya Umairah,Tengku Syaz Airiz,Adriana Az-Zahra,Mia Auliya,Puteri Liyana dan Nur Fazura. Hadirnya 5 orang jejaka tampan m...