bab 6

38 6 3
                                    

Fazura's Pov

Aku dan Yana makan di sebuah restoren.Saje nak lepak.Antara kami berenam,aku paling rapat dgn Yana.Aku melihat Yana sdg bermain dgn i phone 6s plusnye.Sdg aku melihat ke sekitar restoren,aku terlihat seorg jejaka yg sgt aku kenali.

"Shah!"panggilku.Ya,lelaki itu ialah Adrian Shah.

"Eh,Faz kan?"tanya Shah.

"Yes,that me.Ni Yana."Aku mula berkata.

"Awak sorang je ker?"tanyaku lagi.

"Haah sorang jer.Saje jalan2."beritahu die.

Aku membuat mulut 'o' *faham2 jela eh😂 dan kembali tersenyum.

"Eh,Isya mane?Tak nampak pon."Pertanyaan Shah itu mematikan senyuman ku.Yana yg perasan perubahan riak wajahku menjawab pertanyaan Shah."Die kat rumah.Die tu malas sikit nak keluar."

"Ouhhh.I see.Okeyla,saya balik dulu.Ade hal."pinta Shah.

"Oklah.Jumpa kat sekolah.Byee."balas Yana.

"Faz,are you okay??"tanya Yana setelah sekian lama aku mendiamkan diri.

"Eerrr....aku...aku okay.Kau jgn risaulah."balasku pula.Tetapi sebernanya di dlm hati aku ni tibe2 rasa sakit bila Shah bertanya mengenai Isya.Aku tak tahu kenapa tapi aku geram + sakit hati.😡

End Pov

Black Rose's House

Di ruang tamu

"Weyy,korang.Tadi aku jumpa Shah kat mall."cerita Yana beriya.

"Seriousla!!😱😱Die buat ape??Die pegi dgn sape??"tanya Isya bertubi-tubi.

"Woi woi.Satu2 la.Yana tu bukan robot."marah Syaz.

"Heheheh😁"Isya mula menyengih segan.

"Die saje jalan2.Die dtg sorang jer."beritahu Yana lagi.

"Kemain exited lagi kau Isya.Dah tangkap cintan ker?"Mia mula menyakat Isya.😏

"Haahla.Kau suka Shah ker,Isya??"tanya Ad inginkan kepastian.

"Kalau aku cakap aku suka die pon kenapa??"beritahu Isya selamba.

"Whattt!!!!😱😱😱"jerit mereka serentak.

"Kau biar betul Isya?"tanya Syaz curiga.

"Betulla."jawab Isya lagi.

"Congratezz wey.Terbukak jugak hati kau nak terima lelaki.Aku ingat kau les😂😂"kata2 Mia mengundang tawa yg lain.

"Aku harap die jaga hati kau dan hargai cinta kau."kata Yana.

"Aku pon harap macam tu jugak."beritahu Isya penuh pengharapan.

Mereka mula bercerita tentang 5 org jejaka itu.Tanpa mereka sedar,Faz sdg mendengar perbualan mereka secara senyap2.Die berasa tidak puas hati kerana Isya sudah mula menyukai Shah.Die pon terus berlalu ke biliknya.👿👿

Read and vote💕💕Stay tune for the next chapter😊💟

ADIOS~Where stories live. Discover now