bab 10

23 2 0
                                    

Isya masih lagi mendiamkan diri.Die sendiri  tidak tahu dgn perasaannya.

"Maira??"Shah menghentikan lamunan Isya.

"Hmm....If I say no?"kata2 Isya itu membuatkan riak wajah Shah bertukar.Die juga sudah menukar posisi.Dari melutut,die terus berdiri tegak dan memandang tepat ke arah Isya.Anak matanya menikam anak mata Isya.

"What do you mean by No??"tanya Shah semula.

Satu saat
Dua saat
Tiga saat

Terburai tawa Isya melihat muka sedih + kecewa Shah.Shah memandangnya pelik.

"Tak dela.Saya setuju tapi awak kene janji,jgn mempermainkan cinta saya ,jgn pernah curiga tentang cinta saya dan jgn pernah tak percayakan saya sbb one thing you have to know about me.If I say agree means I really love him with all my heart."beritahu Isya panjang lebar dgn senyuman manisnya.

"Thanks Maira💖I will always love you with all my heart too.I promise."balas Shah sambil tangannya ligat memakaikan rantai tersebut kpd Isya.Selepas itu,die memakaikan rantai yg lagi satu itu ke lehernya.Tibe2 mendengar tepukan gemuruh dari rakan2 mereka.

"Wuuuu.Tahniah bro.Sampai juga hasrat kau ehh."kata Izzul dgn sengihan lebarnya.Mereka tidak henti2 mengucapkan tahniah.Tanpa mereka sedar,ade seseorang yg memandang mereka dgn pandangan yg tidak puas hati.

'Kau tunggu Isya,Kebahagian kau takkan kekal lama' omel Faz sendirian.Dgn tak semena-menanya,Yana telah mendengar omelan Faz.Die pon berlalu pergi.Setelah majlis tamat dan lima jejaka tadi pulang ke rumah masing2.Ahli Black Rose yg lain pon naik ke bilik masing2.

Yana's POV

Masih terngiang - ngiang lagi kata2 Faz tadi.'Patutker aku bagitahu Isya' Aku mula menjadi serba salah.

Flashback

Aku tidak terus ke bilik malah aku menuju ke bilik Faz.

"Faz,aku nak tanya kau something ni."kataku sambil menutup pintu bilik Faz rapat.Takut juga jika ahli Black Rose yg lain mendengarnya.

"Mende??"balas Faz acuh tak acuh.

"Kenapa kau tak puas hati sgt Isya dgn Shah?Kau ade hati kat Shah an?"tanya aku dgn muka serious.

"A..ap...ape kau merepek ni?Aku tak pahamla."tanya Faz semula dgn muka cuaknya.

"Kau tak payah nak tipu akulah.Aku dh dengar ape yg kau cakap.Betul an kau tak suka Isya couple ngan Shah??"desakku sambil bercekak pinggang.Lama aku menunggu jawapan dari Faz dan akhirnya die menjawap.

"Yerr!!Memang aku tak puas hati dgn Isya.Die amik Shah.Kau tahu tak,aku suka Shah,aku syg Shah,aku cintakan Shah.Selama ni aku diam jer.Kalau kau nak tahu,aku cam org bodoh selalu stalk Shah,aku tegur die tapi sikit pon die tak pandang.Aku suka die kau faham takkk!!????"jerit Faz sambil menitiskan air matanya.Aku mula dtg ke arah Faz dan memeluknya erat.Aku cuba menenangkan dirinya.

"Tapi die tak pernah kesah pon pasal aku.Die layan aku nak tak nak.At first,aku fikir die jenis tak suka cp bagai ni tapi bile aku tahu yg Shah suka Isya,aku geram,geram sgt dan aku dh bertekad nak hancurkan hubungan diorang.Kalau aku tak dpt Shah,takde sape boleh dpt Shah"kata Faz dgn dendam yg terbuku dlm hatinya.Aku melepaskan pelukan dan berkata.

"Kau jgn macam2 weyy.Tak elokla,diorang baru nak bahagia."

"Hehh.Ingat aku kesah.Takpe,aku biarkan diorang bahagia dulu then aku mulakan plan aku."beritahu Faz dgn senyuman sinisnya.Aku mengeluh berat dan berlalu ke bilikku sendiri.

End flashbach

Aku mengeluh lagi.Malas nak pikir punye pasal,aku pon tido dgn nyenyak sekali.

End POV

Isya's POV

Aku menggenggam erat rantai yg tersarung di leherku.Pemberian drpd Shah itu ditatap lama.

'Aku harap hubungan ni akan kekal sampai bile2' kataku di dlm hati

End POV



Uisshhhhh rancangan ape yg Faz nak buat??🤔Stay tune for next chapter😄💟💟

ADIOS~Where stories live. Discover now