Part 8

118 9 0
                                    

~ Carl Razeen Aldrick~

Hari ini saya call c El mau jumpa di Hilton. Alasan saya, kami perlu selesaikan persengketaan kami di luar. Kalo bulih, kunun saya nda mau staf tau pergolakan yang berlaku dalam syarikat. C El akur juga mau jumpa. Tepat pukul 8 malam, dia sampai di Hilton.

Kami duduk di tepi tingkap. Sengaja saya pilih situ sebab bulih tinguk lampu warna warni bangunan di luar dan kereta yang lalu lalang. Hari ini c El pakai gaun warna pink purple paras lutut. Nda dapat saya nafikan yang dia memang cantik. Beberapa orang pengunjung sampai menoleh masa dia limpas pigi meja saya.

“ El..apa sebenarnya yang sedang ko rancang ni? tulunglah jangan buat syarikat tinggalan bapa kita musnah begitu saja. Hari tu pasal novel, sekarang ni pula pasal cek tendang. Satu2 masalah datang ba ni El. Kalolah uncle Rob masih ada, mesti dia kecewa dengan ko..” saya intro dia baik2. Tapi sebenarnya saya masih geram dengan dia tapi saya tahan2 dulu. Saya nda mau dia bangun terus melarikan diri macam selalu.

“ Carl, berapa kali saya mau kasitau. Saya nda buat semua tu..Kenapa pula saya mau runtuhkan syarikat papa. Langsung nda masuk akal..” suara c El agak tertahan sebab mau control dari meletus. Muka dia merah menahan geram.

Saya capai tangan dia di atas meja kemudian saya genggam kuat seolah-olah menyalurkan kemarahan melalui sentuhan. Saya betul2 di puncak stress sekarang sebab bertalu2 opis kena call oleh penulis yang mau menuntut bayaran royalti. Ramai lagi penulis baru yang kurang sabar mula2 marah2.

“ Benda begini nda pernah berlaku sebelum ni El..ni paling teruk. Saya mau ko selesaikan semua masalah tu sebab ko yang timbulkan. Ktrisha Publication tu syarikat ko kan? balik2 ko sebut pasal Kevin tapi dalam diam ko suruh dia macam2. Transfer duitlah...ko nda perlu buat begitu ba El. Ko bukalah syarikat sendiri tapi biar ikut saluran yang betul. Ko cuma perlu kasitau yang ko mau tarik diri dari syarikat kita. Saya bulih bagi balik nilai syer yang ko ada di syarikat tu..saya bulih juga berdiri sendiri tanpa rakan kongsi. Nda payah sampai mencuri duit syarikat...” saya tekan tangan dia kuat2. Menggigil tangan c El menahan marah.

Ko nda tau perasaan saya El. Saya sangat2 bencikan ko sebab reputasi saya sebagai bos di Rob Aldrick Publication jatuh di mata klien atau para penulis. Syarikat ini sangat gah sebab banyak penulis bestseller di bawah syarikat ni. Saya akan pastikan ko juga jatuh El.

El baru mau buka mulut mau menjawab tapi pelayan pula sampai hantar minuman. Saya angkat tangan berterima kasih. Sempat saya letak not RM50 sebagai tips kepada pelayan tersebut. El capai jus oren dan dia sedut rakus. Sempat dia capai tisu atas meja untuk lap air mata.

“ I will quit Carl..saya nda bulih terima tuduhan yang saya nda buat pun..ko tunggu saja surat perletakan jawatan saya.” dia capai beg mau jalan tapi saya tarik tangan dia suruh duduk balik.

“ Not that soon El..masalah kita belum selesai..” dia berusaha tarik tangan dia tapi saya genggam kuat. Kenapa ubat tidur tu belum berkesan? Berapa lama ba kesan dia tu?

“ Saya rasa pening Carl..please let me go..” Yes!! saya jerit dalam hati. You deserve it El..ko yang mulakan pergaduhan dengan saya sejak awal.

Saya pantas berdiri untuk bayar bil minuman kami. Kemudian saya papah c El keluar dari restoran dan saya masuk di lif, tekan butang nombor 7. Bilik 708 menunggu. Ko cabar saya beberapa kali El. Ni lah yang ko dapat. Saya akan pastikan ko malu untuk tunjuk muka sampai bila2.

Saya baringkan c El di atas katil dan saya buka baju dia satu persatu. Di depan mata saya, terdampar tubuh yang selama ini sentiasa dalam bayangan saya. Kemudian saya pula tanggalkan pakaian saya sendiri satu persatu. Saya tarik comforter menutup tubuh kami dan saya mula menyentuh tubuh c El perlahan.

Sekali percubaan, saya nda berjaya. Kali kedua baru berjaya. Itu pun c El bergerak sikit tapi dia tetap nda sedar. Mimang saya sedar kesalahan saya buat begini tapi rasa sakit hati menguasai segalanya. Setelah selesai semuanya, saya akhirnya tertidur. Pertama kali bersama, saya rasa puas yang teramat. Tambah2 lagi c El masih belum ditebuk tupai.

Miss Rimau Patah TaringWhere stories live. Discover now