Part 10

138 12 0
                                    

~ Carl Razeen Aldrick~

Saya bersyukur juga sebab pencarian saya nda lama. Mungkin Tuhan mau saya tebus dosa saya sama c El. Percutian di Kundasang menemukan saya sama dia. Hanya Tuhan yang tahu perasaan saya bila tau dia hanya duduk di bilik yang bertentangan bilik saya saja. Masih teringat betapa eratnya dia peluk saya malam lepas dia belasah tu. Tahan sakit sajalah sebab saya tau apa yang saya buat dengan dia lebih menyakitkan. Dan malam tu juga saya sangat yakin yang mimang c El mengandung. Air mata kesal saya mengalir sepanjang malam c El dalam pelukan saya.

Saya tersenyum sambil menyelak fail yang baru c Sam hantar. Bahagia rasanya bila saya sama c El akhirnya berkahwin. Walaupun perjanjian ikatan perkahwinan saya sama c El hanya sehingga dia bersalin tapi saya tetap rasa sedikit beban dosa saya berkurangan. Saya sebenarnya nda kisah juga kalo perkahwinan saya dengan dia kekal sampai bila2. Lagipun umur saya sudah 30 pun. Beza umur saya dengan c El hanya 4 tahun saja. Mimang cukup baik untuk berumahtangga.

Hari ini saya bercadang mau bawa c El makan malam di Gayang. Tiba2 rasa mengidam mau makan seafood. Melampau-lampau pula selera saya ni. Tapi yang nda best pula, asal saya terhidu bau perfume, mimang saya berabis muntah. Penah juga saya dengar sebenarnya yang ada lelaki yang kena alahan masa isteri mengandung. Sayalah kali salah satunya yang bertuah tu. Saya ketawa lagi sendiri sampai c Sam tegur saya ni.

“ Kenapa ko ketawa Carl?” terbiasa sudah dia panggil begitu. Dulu saya juga ajar dia treat saya macam kawan2 dan bukannya bos diurang.

“Tiadalah..tiba-tiba ada yang lucu saya teringat ba..” saya bilang. C Sam geleng kepala sebelum dia ambil balik tu fail lepas saya buat semakan.

“ Angau kali ko ni..jumpa sudah orang yang bagi ko bunga di Hilton dulu?” ingat lagi rupanya c Sam kejadian dulu2 tu. Saya menggeleng menjawab soalan c Sam.

Teringat saya jambangan 30 kuntum bunga ros yang saya dapat beberapa tahun dulu masa kami pigi makan di Hilton. Siap ada sebiji kek coklat indulgence lagi. Saya terkejut betul dapat tu bunga dengan kek apatah lagi semua pelayan tepuk tangan dan ada orang main violin lepas tu. Saya bilang mungkin silap orang tapi tu pelayan bilang mimang untuk saya. Ada perempuan cantik bertopeng yang bagi kunun. Seingat saya, ada saturang perempuan saja yang pakai topeng harimau duduk2 di sofa berhampiran pintu masuk restoran. Saya yakin itu ja manusia pelik yang tiba2 bertopeng siang2 hari. Saya ada belek kad yang terselit di bunga tapi dia cuma tulis “Truly Madly Deeply in Love, Your Secret Admirer.” Kad tu masih saya simpan di dalam purse saya sampai sekarang.

Berbulan-bulan juga sebenarnya saya menjadi pengunjung setia di Hilton tu. Every week saya pigi High Tea mengharap c secret admirer tu muncul. Mesti perempuan tu berjiwa romantic sampai bulih buat kejutan begitu. Malangnya penantian saya nda pernah berhasil. Kadang2 saya rasa buduh juga menunggu dia muncul sampai saya nda nampak sudah perempuan lain yang mendekati saya.

Baru saya mau buka pc, tiba2 henpon saya berbunyi. Macam nombor rumah saja. Cepat2 saya tekan butang sambut. Penulis kali ni contact saya.

“ Selamat petang..saya dari hospital mau bercakap dengan encik Carl..” bilang tu suara di hujung sana. Mula sudah saya rasa nda sedap hati. Siapa yang sakit ni.

“ Ya saya Carl..” saya bilang. Makin kuat debaran saya.

“ Saya mau maklumkan isteri encik, puan El Trisha di hospital sekarang. Bulih encik pigi hospital sekarang?” El...automatik saya berdiri dari kerusi.

“ Kenapa dengan isteri saya?” macam mau jatuh jantung saya. Janganlah c El ada apa2.

“Isteri encik terjatuh di escalator..” nda lama telefon kena letak. Saya capai kunci dan purse kemudian laju saya kasi tinggal opis. Saya sempat bagitau c Sam yang saya ada hal kecemasan. Hanya dia orang yang bulih dipercayai mau jaga opis sekarang.

Miss Rimau Patah TaringWhere stories live. Discover now