Part 9

131 10 0
                                    

~El Trisha Chiara~

Sebulan lebih  sudah kejadian di Hilton tapi saya masih lagi rasa trauma. Terbayang-bayang c Carl rakus menyentuh saya. Sakitnya seolah-olah masih terasa hingga hari ini. Air mata saya menitis lagi. Saya betul2 benci dengan c Carl sekarang. Sampai hati dia aniaya saya sampai begitu sekali. Mahkota diri yang saya jaga untuk lelaki bergelar suami dia sudah ambil duluan. Apa lagi yang saya mau persembahkan untuk suami nanti kalo sudah saya disentuh oleh orang lain dulu. Saya benci ko Carl..

Lepas saya bertapa lama di rumah, akhirnya saya keluar dari lubuk pertapaan saya. Saya perlu keluar mencari ketenangan. Saya bulih move on dari rasa sakit hati dengan c Carl tapi macam mana dengan kandungan saya? Betul..saya pregnant. Perut saya akan membesar lepas ni dan orang kampung akan buat tohmahan macam2. Macam manalah saya mau tapuk muka saya ni. Hanya Tuhan yang tahu betapa takutnya saya mau menghadapi perkara tersebut nanti. Saya nda sanggup bayangkan anak saya lahir tiada bapa kemudian dihina oleh masyarakat.

Saya kemas pakaian saya dalam satu beg sebab saya mau pigi bercuti. Rasanya buat masa ni di Kundasang tempat paling sesuai mau tenangkan fikiran. Panas ba di KK sekarang.

Saya drive dengan tenang sambil berfikir macam mana rasanya morning sickness...apa rasa kalo perut sudah besar. Orang bilang kalo mo rasa pregnant, ikat buah kelapa di perut. Alangkah indahnya kalo baby ni hasil dari hubungan yang sah. Hasil kasih sayang antara suami isteri. Saya menangis lagi untuk ntah kali ke berapa. Murahnya air mata saya. Sakit putus tunang ndalah sesakit bila termengandung begini.

Saya sampai di penginapan, saya terus berbaring. Penat betul rasanya driving ni. Saya pigang perut saya perlahan. Masih kempis..di mana saya mau bersembunyi nanti ni? Kalo lari pigi luar negara, adakah duit saya. Mau kerja pun nda larat kalo pregnant ni.

Saya capai iphone saya kemudian saya buka online banking. Mau check baki akaun ba. Mau kira2 duit samada cukup lagikah mau lari betapuk di luar negara. Kalo nda cukup, terpaksalah saya jual tu mini cooper kesayangan saya tu. Tu pun kalo ada orang mau. Balik2 sudah ‘terbatuk’ tengah jalan tu kuda saya tu. Tahap nenek sudah ba tu kereta tu.

Bila saya tinguk baki akaun, mak ai..ada banyaknya duit. Nda lama jadi jutawan saya ni tau.. Basar terus mata saya. Terus saya duduk ni..Orang silap bank inkah apa ni.. saya bangun dari katil kemudian mundar-mandir saya dalam bilik. Ada satu dua kes sudah yang saya dengar orang tersilap bank in duit pigi akaun orang lain. Takkan saya antara insan terpilih tu? naiklah nama saya ni di TV nanti. Saya tunggu sajalah apa kejadian. Yang penting jangan belanja dulu.

Hari ini saya jalan2 pigi tingu arnab dulu. Saya suka haiwan berbulu ni. Kiut...saya berimpian mau piara arnab juga nanti. Tunggulah lepas beranak. Saya mau kasi pagar yang sana bawah rumah saya mau letak beberapa ekor arnab nanti.

Mau sejam lebih saya bermesra sama arnab. Bagi makan..sampai memanjat ba tu arnab. Gerigitan saya tinguk yang berampaian tidur di tanah. Sengaja saya pigi kasi hidu makanan jadi laju tu arnab bangun mengejar saya. Hahaha...

Destinasi seterusnya, saya pigi mandi air panas. Saya sewa saja satu kolam tertutup. Malas saya bercampur sama orang. Lagipun saya saturang saja. Lamalah saya berendam dalam kolam secara solo. Petang sudah baru saya balik di penginapan di Kundasang.

Bisuknya saya pigi pula di Dairy Farm. Banyak kali sudah saya pigi sini ni tapi saya nda pandai bosan. Saya pigi selpie trip2 di New Zealand lagi. Nda puas2 bergambar. Lagipun saya mau beli susu. Saya beli sampai 5 kotak. Kemudian saya singgah tinguk2 bunga. Survey dulu..nanti mau pulang saya singgah beli.

Macam mau putus tangan saya angkat tu susu. Tu lah kalo tamaha. Saya ampai dilantai kemudian saya buka pintu. Sunyi senyap saja sebab semua penginap keluar kali ni. Baru saya pulas pintu, nama saya kena panggil.

Miss Rimau Patah TaringWhere stories live. Discover now