4

5.5K 1K 160
                                    

Her Sweet Stalker | KTH 

Bab 4

---

04-Killer Wink

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

04-Killer Wink

Sudah beberapa hari aku berkurung di dalam rumah. Insiden lepas membuatkan otak aku tidak dapat berfungsi dengan betul.

"K-kau kena tenang, Min Jung. Kau kena tarik nafas, hembus perlahan."aku ucap kepada diri sendiri agar secebis kekuatan dapat digenggam.

Aku tahu aku hanya berhalusinasi. Taehyung sudah tiada. Dia sudah lama pergi meninggalkan aku.

Hakikat yang kedengaran pahit. Tetapi, itulah realiti yang menyakitkan.

Telapak tangan aku letak di atas permukaan perut. Perutku berbunyi meminta disuapkan makanan berkhasiat.

Mana taknya, aku hanya berkurung di dalam rumah dengan stok bekalan makanan mi segera.

Semata-mata untuk menenangkan diri.

Nampaknya aku terpaksa gagahkan diri juga untuk keluar mencari makanan.

Aku segera capai jaket hoodie berwarna kelabu dan dompet yang terletak di atas almari

Tanpa menunggu masa yang lama, aku atur langkah untuk keluar dari rumah.

---

Min Jung tergesa-gesa keluar dari pintu rumah akibat perutnya yang terdesak inginkan makanan.

Namun, pergerakan terhenti apabila gadis itu mula sedar akan kepingan kertas yang dilekatkan di pintu rumahnya.

Tulisan yang dicoret seseorang itu tampak mirip dengan lelaki dirinduinya. Jarinya pantas menarik kertas tersebut dan matanya meneliti bait-bait ayat yang ditulis.

"E-encik Kim ajak aku makan tengah hari? Serious lah? D-dahlah aku hampir nak sawan sebab insiden tu. Tapi, mana tahu aku boleh tengok muka real dia kan?"gumam Min Jung.

Pandangannya ditumpukan ke arah pintu rumah Encik Kim, jiran barunya.

Min Jung tersepit antara perasaan ingin tahu dan takut untuk berhadapan dengan lelaki itu.

Akhirnya, dia berdiri kaku di hadapan pintu Encik Kim. Jarinya menekan loceng rumah.

Hatinya mendesak agar dia bertemu jirannya juga.

---
"Oh, kau rupanya. Masuklah. Aku dah siapkan makanan. Boleh lah kita makan sekali."

Oh tuhan. Adakah aku menang loteri hari ini?

Encik Kim mempelawa untuk aku makan sekali dengannya. Peluang aku untuk melihat wajah sebenar lelaki misteri ni akan tercapai akhirnya

Dia kacak?

Aku yakin dengan itu. Suara pun sudah mengancam. Lagilah wajahnya.

Kaki aku mengikut dengan patuh langkah kaki Encik Kim menuju ke ruang makan.

---

"Wah banyaknya Encik Kim masak. Khas untuk saya ke?"usik Min Jung.

Hatinya usah dicakap. Cukup berdebar tatkala matanya bertemu dengan mata Encik Kim.

Tiba-tiba je, idea nak bergurau muncul dan Min Jung guna untuk lindungkan perasaan gementarnya.

"J-jom kita makan, Encik Kim. Tak nak buka mask ke?"

Mulutnya begitu cabul mengutarakan soalan maut pada ketika itu.

Lantas, dia menundukkan kepala memandang nasi.

"M-maafkan saya. Sesuka hati aje nak paksa Encik Kim."

Telinganya menangkap bunyi gelakan halus yang meletus di bibir Encik Kim.

Dia jeling dari hujung mata tindakan lelaki itu.

Jari-jemari Encik Kim memaut tali mask yang tergantung di telinga.

"Aku tak nak kau jerit. Sekali ternampak wajah aku. Aku nak kau teruskan makan. Lepas makan, kita discuss tentang ni. Janji dengan aku?"

Min Jung menganggukkan kepala. Kepatuhan Min Jung mendengar kata menyebabkan lelaki itu membalas bersama kenyitan mata yang menggoda.

Persis si dia yang dirindui Shin Min Jung.

"Berpegang kepada janji ya, Shin Min Jung?"

Min Jung menggenggam chopstick begitu kuat sekali.

Degupan laju jantungnya memberi amaran. Saat mask itu semakin melurut jatuh, Min Jung mengambil keputusan untuk menutup kelopak mata.

Dagunya seperti dicuit seseorang.

Suara garau milik Encik Kim menyapa telinganya semula.

"Buka mata. Kau tak sudi lihat wajah jiran baru kau?"

-TBC-

A/N:

Anda rasa tajuk story ini patut dikekalkan atau diubah kepada
'Lelaki Upahan 2' untuk memudahkan pembaca?

Akhirnya, saya cuba update  khas untuk pembaca semua.

Saya tahu korang rindu Abang Tae.
🌚

Komen?


[C] Her Sweet Stalker | KTHWhere stories live. Discover now