9

4.6K 804 117
                                    

His Sweet Stalker | KTH

09-Lelaki Upahan In Progress

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

09-Lelaki Upahan In Progress

"Tuan Kim, saya Jeon Jungkook ingin melapor diri untuk sesi latihan bersama tuan."

Suara milik Jeon Jungkook lantang menyuarakan kata sapaan kepada lelaki yang akan bertugas untuk melatihnya itu.

Matanya membalas renungan tajam Kim Taehyung. Dia sangat mengenali lelaki itu. Siapa lagi kalau bukan 'abang' Shin Min Jung.

Jungkook sendiri berasa amat terkejut tatkala wajah Inspektor Kim muncul di pandangan anak matanya.

Rupa-rupanya lelaki itu bukan abang kandung Min Jung. Kim Taehyung hanya sekadar polis yang ditugaskan untuk kawalan keselamatan Min Jung.

Jungkook sedar satu perkara yang penting. Inspektor Kim adalah lelaki upahan yang bertakhta di hati Shin Min Jung.

Bibirnya hanya melemparkan senyuman yang tipis kepada Kim Taehyung. Peluang keemasan yang diperoleh untuk menjaga Min Jung tidak akan disia-siakan olehnya.

Jungkook datang bersama satu keazaman. Dia ingin tunaikan misinya yang tertangguh.

---
Fail-fail yang berisi kandungan dokumen mengenai kes pembunuhan keluarga Shin dan kes serangan ke atas Min Jung diletakkannya di atas meja besi tersebut.

"Kau baca, teliti semua maklumat mengenai kes dalam fail ini dan aku akan terangkan prosedur penjagaan Shin Min Jung. Do it now."

Jeon Jungkook pantas mengambil fail berwarna hitam itu. Matanya tertumpu ke arah dokumen diri Shin Min Jung. Dia teramat rindukan sahabat baiknya sewaktu zaman persekolahan.

Renungan tajam yang datang daripada Kim Taehyung membatalkan niat Jungkook untuk merenung lama gambar wanita itu.

Bibirnya dibarisi senyuman yang tipis. Selesai membaca segala maklumat berkaitan kes Shin Min Jung, dia menolak semula fail tersebut kepada Kim Taehyung.

"Saya dah selesai baca. Boleh saya tahu tarikh sebenar saya akan mula berkhidmat kepada Cik Shin?"

Kim Taehyung menghela nafas yang kedengaran kasar sebelum dia memandang tepat ke anak mata Jeon Jungkook.

Begitu berat baginya untuk melepaskan gadis kesayangannya itu di bawah jagaan lelaki lain. Namun, atas urusan kerja, Kim Taehyung tidak mampu berbuat apa-apa.

"Tempoh kau akan mula berkhidmat akan berkuat kuasa dalam masa tiga hari lagi. Kau ditugaskan untuk menjaga keselamatan Cik Shin Min Jung dan kau sendiri akan tinggal bersama-sama dengan dia. Tolong patuhi etika yang ditetapkan. Tiada tolak-ansur jika kau campur tangan dalam hal peribadi Cik Shin. Faham?"tegas Kim Taehyung.

Jeon Jungkook menganggukkan kepala tanda bersetuju dengan segala yang diperkatakan oleh Kim Taehyung. Dokumen perjanjian yang sudah ditandatangani ditolak ke arah Taehyung.

Kata-kata yang keluar daripada mulut Jeon Jungkook selepas itu membuatkan Taehyung berasa sedikit terancam.

Inspektor Jeon bukan biasa-biasa. Dia datang bersama agenda yang tertentu.

"Tuan Kim, jangan risau. Aku takkan libatkan diri dengan buah hati kesayangan tuan jika tuan sendiri tidak benarkan. Lainlah kalau Cik Shin sendiri yang mulakan dahulu. Diharap tuan Inspektor Kim dapat bersabar. Maaf ye?"ujar Jungkook dalam nada yang berunsurkan provokasi.

Kim Taehyung mengambil fail di atas meja dan lelaki itu terus beredar daripada bilik siasatan  bersama dentuman pintu yang begitu kuat bunyinya.

Jeon Jungkook menghantar pemergian Kim Taehyung dengan renungan yang kosong. Bibirnya serta-merta terhapus senyuman palsu yang terukir di wajahnya sewaktu dia berbincang dengan Taehyung.

Kelopak matanya dipejam rapat. Wajah Jeon Jungkook berkerut akibat perasaan geram yang bersarang di hati.

"Kim Taehyung, kau tak l-layak untuk wanita bernama Shin Min Jung."

-TBC-

A/N:

Saya ada tandakan [ ] untuk teori yang saya dapat katakan 80% akan berlaku dalam kisah ini. 

Cuba check semula bab yang bertajuk 'Inspektor Jeon'.

You will get a clue.




[C] Her Sweet Stalker | KTHWhere stories live. Discover now