Jungna's POV
Si Jihoon ni datang berdesup lepas aku call dia cakap Taerin dah makin okay. Punyalah happy sampai terkinja kinja takbenti sampai kena cepuk ngan aku baru nak stop.
Sekarangni aku tinggalkan Jihoon kat wad Taerin and turun ke cafe hospital ni jap.
"Cafe Duda Disunat Sekali Lagi" bapak ah, sheram pulak aku nak masok cafe nih. Tapi aku gagahkan untuk melangkah masok sebab perut aku dah bunyi macam macam ni, lapar gila.
Tengah aku makan jjajangmyeon aku dengan aman, tetiba ada sorang mamat yang datang celah mana duduk kat kerusi depan aku nih.
Dia pakai cermin mata hitam so aku tak leh nak tengok muka full dia.
"Weyh kau anak sape ni ? Sesedap rasa duduk kat sini ? Kecik kecik dulu memang tak diajar untuk mintak permission dulu ke?" Aku mula menyembur dia dengan kata kata pedas.
"Aduh garangnya hoobae aku sorangni. Chill la, aku ni ha. Ong Seongwoo" dia membuka kaca mata lalu meletakkan di atas meja.
"Laa sunbae ke ? Saya ingat mamat mana nak amek kesempatan tadi hekhek" aku mula menyuap jjajangmyeon ke dalam mulut.
"Ceit, ingat ada ke orang nak amek kesempatan kat kau ? Takde taste kot orangtu" Seongwoo tersenyum senget.
"Huh, eh btw sunbae buat apa kat sini ? Lawat orang sakit eh ?" tanya aku sambil mencapai gelas ice lemon tea aku.
"Haah takkan aku nak bergoyang dumang pulak kat sini" Seongwoo menunjal dahi aku.
"Ark, sakitla sunbae." Aku mengusap dahi aku yang sedikit pedih. Tapi aku hiraukan lalu sambung makan, lapar gila do.
"Ni kalau Daniel tau aku buat macamni kat kau, mati aku" gumam Seongwoo.
"Ha apa dia sunbae ? Sunbae cakap apa tadi ? Saya tak dengar la, dah lama saya tak korek telinga"
"Takde apa la. Malas ulang, bukannya penting pon. Kau kalau makan, bom bunyi kat tepi pon bukan kau perasan -_-///" kata Seongwoo sambil menjeling aku.
"Eh btw kau asal tak datang sekolah seminggu, kelab taekwondo kecoh takde kau. Lucas pon takde so jawatan pengerusi tu dah kosong and takde sape nak handle kelab tu. Kau pulak naib pengerusi hilang. Kucar kacir kelab tu aku tengok"
"Laa haahla, lupa pulak pasal kelab tu. Sunbae tolong ganti saya kejap takleh ke ?"
"Habestu kelab judo aku nak letak mana ?"
"Eh haahla, lupa pulak yang sunbae dah keluar dari kelab taekwondo. Dah jadik dak dak judo sekarang, mana nak ingat dah dak dak taekwondo ni ha" aku membuat muka pasrah lalu kami berdua ketawa bersama sama.
"Kau tak jawab lagi soalan aku, asal kau takdatang sekolah ? Sakit ke ?" Mata Seongwoo mula melihat tangan aku kot kot ada tanda cucuk tak.
"Em taklah, bukan saya yang sakit. Chingu saya si Taerin tu" sedih pulak rasa bila pikir pasal keadaan Taerin.
"Wae ? Kenapa dengan dia ? Aku ada dengar jugak dia accident tapi tak sangka la sampai masok hospital berminggu"
"D-dia k-koma"
"MWO ?!"
♚♚♚
"Hurm macamni je la keadaan dia selama seminggu ni tapi tadi tangan dia dah gerak gerak siket. Doktor cakap mungkin dia akan sedar dalam bulan ni jugak" terang aku kat Seongwoo sambil mengemaskan rambut Taerin. Ex-crush dia lawat kot takkan nak selebet selebet en ? Kot kot la lekat hehe.
"Baguslah kalau dia dah nak oke, takde la risau sangat"
"Eo ? Risau ? Elele, bunyi macam lain je. Wae sunbae nak kena risau pulak ? Sunbae bukannya rapat dengan dia pon" uuu i smell something fishyyyy
"E-eh a-aku kan sunbae yang baik, mesti la kena risau pasal kesihatan hoobae hoobae aku" kata Seongwoo sambil tergagap gagap. Telinga pon dah bertukar merah dah.
"Em oke.." Aku mengiyakan je statement dia tu eventho aku tau dia dah start gelabah dahtu. Malas dah nak usik Seongwoo sunbae, kang terbakar pulak telinga dia sebab panas sangat (`∀')
"Aku nak chaw dulu lah, dah lambat esok aku kena pegi sekolah awal. Bertugas. Nanti bila bila aku datang melawat lagi eh" Seongwoo melihat jam di tangannya.
"Eo ne, annyeong!" Aku melambai sampai lah dah tak nampak bayang dia.
The more you hide your feelings for someone, the more you fall for them.
Vomments lah yer, selagi Ryn still ada mood nak hapdet 🌸
YOU ARE READING
♡Instafam ; Kang Daniel♡
Fanfiction"OYEMGEE ! DIA FOLLOWBACK AKUUUUU !" - Kim Jungna "she's cute..." - Kang Daniel Start ; 171217