Jihoon's POV
Perpustakaan Hu Ar Yauw
"Jihoon-ah, aku ngantuklaaa. Cepatla cari bukuuu" gesa Jungna sambil menarik narik baju aku dari belakang.
"Hish sabarla, kita kat sini baru 10 minit. Kau tahanla kejap. Kau takyah la ikot aku, kau duduk je kat kerusi tu" aku menjuihkan bibir aku ke atah kerusi kosong di sebelah kaunter.
"Ee kalau aku duduk situ dah konfem konfem la aku tido. Kau nak aku kena halau ngan pustakawan kat kaunter tu ke hah ?" Jungna memuncungkan bibir sambil menyilangkan tangannya tanda protes.
"Ha dahtu, kalau nak ikot aku cari buku. Zip mulut kau tu rapat rapat. Bising je dari tadi, pot pet pot pet" kata aku sambil membuat gaya pot pet dengan tangan.
"Ee yela yelah"
Lalu kami berdua sambung meneroka semua rak buku rujukan di perpustakaan tersebut.
"Eh tu bukan Hyunsuk ke ? Apa dia buat kat sini ? Dia bukan dah pindah ke luar negara ke ?" Aku merenung namja yang seiras ngan Hyunsuk tu.
"Kau usha apa tu Jihoon ?" Jungna menegur aku dan berusaha untuk tengok apa yang aku tengah usha.
"Eh eh takde apa la, aku tengah usha buku tu je. Buku kat rak sanaaaa tu" aku mengalihkan kepala dia dari arah Hyunsuk tu.
"Aku takleh bagi Jungna nampak ni, kalau tak nanti jadik benda tak sepatutnya"
"Em dahla, aku dah dapat buku yang aku nak. Jomla kita balik. Aku ngantuk la. Huarghhh" aku membuat gaya menguap konon ngantuk gila la.
"Okeee, jom. Aku pon dah dapat buku yang aku nak. Jomla cepat balik. Ngantukkkkk" Jungna menarik tangan aku ke arah kaunter dengan tergesa gesa. Haih, minah ni tak sabar sabar betul nak tido eh.
Hospital
"Jungnaaa" aku memanggil Jungna yang tengah mengambil selimut di tepi beg. Hurm nak tido dahla tu.
"Wae ?" tanya Jungna sambil membuka lipatan selimutnya. Matanya mengerling ke arah aku.
"Em kalau aku tanya ni, kau jangan marah eh ?" tanya aku dengan hati hati. Kang kalau aku silap cakap, mau arwah aku malamni.
"Wae Jihoon-ah ? Kau nak tanya pasal Hyunsuk ke ?" Jungna duduk lalu nenyelimutkan kakinya dan badannya disandarkan ke dinding. Matanya merenung aku, dalam.
"Eh, k-kau nampak ke tadi ?"
"Em nampak je, tapi buat buat taknampak je la mampu. Nak react apa lagi kan ?"
"Kau tau ke dia dah balik sini ?" Aku bangun dari tempat aku lalu mengambil tempat di sebelah Jungna.
"Aku taktau dia balik bila tapi aku dah pernah nampak dia sebelumni. First tu aku ingatkan pelanduk dua serupa, rupanya bila aku tengok tadi kat library. Itu memang Hyunsuk. Choi Hyunsuk." Suara Jungna semakin perlahan.
"Hati aku pedih, Jihoon-ah. Hati aku sakit bila aku nampak dia. Aku kecewa. Aku sedih."
Aku berdiam mendengar luahan hatinya, aku tak berniat untuk mencelah. Aku memilih untuk hanya mendengar luahannya. Maybe bila dia luah, dia akan rasa lebih oke.
"Kenapa dia kena kembali sekarang ? Wae Jihoon-ah ?" Air mata Jungna mula bergenang di matanya. Aku nak sanggup nak biarkan dia menangis sebab namja tu lagi. Cukupla dua tahun dulu dia nangis berminggu minggu. Sekarang aku dah taknak dia menangis sebab namja tu lagi.
Aku menarik kepalanya ke dakapan, Jungna mula teresak esak. Aku mula rasa baju aku dah mula basah dengan tangisan Jungna. Aku mengusap belakang kepalanya dengan harapan dia akan berhenti nangis sebab namja tu.
Aku mengangkat kepala Jungna, aku merenung matanya dalam.
"Jungna, kau kena kuat. Takkan bila Taerin sedar, dia kena tengok kau menangis sebab namja tu lagi ? Takkan sebab namja tu, kau jadik orang yang lemah ?" Aku cuba untuk membuatkan dia lupa segala perkara yang berlaku antara dia dengan Hyunsuk.
"T-tapi..."
"Takde tapi tapi, Jungna. Kau dah lupa ke kau ada Daniel hyung ? Aku nak kau cerita pasal semua benda ni kat Daniel hyung. Aku tau Daniel hyung mesti tau nak buat apa. Korang kena tangani benda ni sama sama. Jangan sampai Daniel hyung tau benda ni dari mulut orang lain. Nanti hubungan korang boleh retak, so cerita kat dia oke ?"
Jungna hanya mengangguk dengan tangisan yang masih bersisa.
"Dahla, esok kan nak sekolah. Kena tido awal, tido kayh ?"
Jungna membaringkan diri dan menyelimutkan diri dari hujung kaki sampai hujung kepala. Haih, nak sambung nangis la tu. Macamla aku taktau perangai dia. Aku menggelengkan kepala melihat gelagat Jungna. Kalau kasar, kasar betul. Kalau manja, manja betul. Kesian Daniel hyung nak kena layan. Aku tertawa seorang diri, sempat gak aku kutuk chingu sendiri ohoho.
Aku berlalu ke tempat tidur aku dan mengambil phone di sebelah bantal. Em main phone dulu la, tipikal remaja zaman sekarang kan ? Main phone dulu sebelum tido, bukannya baca Al-Mulk. Astaga, insaf sendiri.
You have 3 messages from unknown number
"Haih, jebon mana lak mesej aku malam malamni"
Unknown number
Yo Jihoonnnnn, ingat lagi tak aku ?Kau sape dowhhh
Unknown number
Ala ni aku la, Hyunsuk. Hyunsuk yang hensem lagikan bergaya tu (='∀`)Eh sori tak kenal, semua Hyunsuk yang aku kenal semuanya selebet tahap gaban. Salah nombor kotni.
Unknown number
Ceit, mulut kau. Masih tak berubah ehNak berubah apa lagi ? Dah memang aku macamni, nak buat macamni lagi -_-||
Ee jebon ni rupanya mesej aku, tak malu eh kau nak munculkan diri depan aku lepas apa yang jadik. Aku mengsave nombornya, kot kotla nak santau ke apa en. Boleh guna 😂
Jebon Gila Taktau Malu
Ye lah ye lah, btw tadi kau datang library eh ?Haah, asal ? Tak boleh eh aku datang library ?
Aduh jangan kata dia nampak Jungna, plisla cakap tak.
Jebon Gila Taktau Malu
Tak, tak salah. Tapi kau datang tadi dengan Jungna eh ?Kau rasa ?
Jebon Gila Taktau Malu
Aku nak nombor dia boleh ?Seen
Wtf ? Gila tak malu kau weyhhhhh. Ish malas ah aku layan denni, baik aku tido. Kang tak pasal pasal aku tertido dalam kelas bioslogos esok.
do not listen with intent to reply, but with intent to understand
Vomments 🤪
YOU ARE READING
♡Instafam ; Kang Daniel♡
Fanfiction"OYEMGEE ! DIA FOLLOWBACK AKUUUUU !" - Kim Jungna "she's cute..." - Kang Daniel Start ; 171217