Jihoon's POV
"Weyh, seyes ahh Jihoon ? Kang Daniel lamar Jungna ?" tanya Lucas ngan muka penuh berharap untuk aku kata 'tak' tapi malangnya..
"Yup" ringkas dan padat tapi cukup untuk buatkan si Lucas tuh meroyan tak tentu hala.
"Wae ? Wae ? Omma helpeu meeeee. Oh god helpeu meee"
Lucas menyembamkan muka dia kat atas meja.
"Kau kena tolong aku, Jihoon" kata Lucas apabila dia angkat muka sambil buat muka serius.
"Kau nak aku tolong apa lagi ? Dah macam-macam tau aku tolong kau"
"Tolong aku jumpak Daniel"
"Mworago !?" Muka aku takyah cakaplah memang terkejut beruk habes nih .
"Apasal ? Kau nak bertumbuk ngan dia ke ? Kau nak ugut dia ? Kau nak bunuh dia ? Kau nak--" tak sempat aku nak habeskan ayat, Lucas dah potong.
"Eh eh, jauh beno kau pikir. Aku nak cakap siket jer ngan dia."
"Aku ingat kau nak bertumbuk ngan dia, almaklumlah black belt an ?" Aku hanya buat muka nyampah bila Lucas tayang muka bangga gila tuh
"Eh boleh jer aku nak lawan ngan dia tapi kalau aku buat macamtu tak gentle ahh der"
"Yela yela, so kau nak jumpak ngan dia bila ?" tanya aku
"Um, esok pukul 5 kot. Kat Chewing Gum Cafe"
"Okay nanti aku try cakap kat kawan dia"
"Kay , gomawo Jihoon" Lucas tersenyum
"maybe she's not meant for me"
♚♚♚
Lucas's POV
Chewing Gum Cafe
"Wassup bro, lama tunggu ?" kata aku sambil duduk kat kerusi depan Daniel
"Adalah dalam dua tiga tahun tunggu kau" Daniel menjeling aku sambil menghirup airnya.
Aku mengerling sekilas jam tangan aku, pukul 5:45 pm. Nais
"Sorry ah, terlajak tido" kata aku sambil tersengih cam kerang wangi
"Takpe ah, aku pon baru datang dalam 10 minit lepas. So kau nak bincang apa dengan aku ni ?" tanya Daniel dengan muka curious tahap gaban
"Oke, aku jujur jelah kat ko. Aku-aku-aku suka Jungna"
Muka Daniel berubah bila dengar ayat aku.
"Kenapa kau bagitahu aku ? Kau nak aku buat apa. Kau tahu kan yang aku dah lamar dia ?" balas Daniel sambil mengangkat keningnya dan tersenyum sinis.
"Aku tahu kau dah lamar dia. Congrats kat kau sebab berani lamar dia tapi satu jer aku mintak. Please jaga dia elok-elok sebab kalau kau tak jaga dia elok-elok, aku takkan teragak-agak nak ambil dia balek. Kau ingat tu"
"Of course, thanks sebab lepaskan dia kat aku"
Lalu aku pon berbro fist ngan Daniel.
You dont meet people by accident. There's always a reason, either it's a lesson or a blessing
Jungna's POV
"Eh surat apa pulak nih ?" sapa lah punya keja letak surat depan wad Taerin nih ?
Aku membuka lipatan surat tersebut
Hai Jungna ✴
Ni aku Lucas, aku sebenarnya sukakan kau. Maybe kau tak pernah kenal aku pon tapi takpa, hidup bercrush memang macamtu kan ? Hehe .
Untunglah kau dapat Kang Daniel, crush yang kau suka, sukakan kau. Maybe aku takde luck kalini. Aku ni takpandai dalam pelajaran apatah lagi nak bersweet. Selamani aku cuba untuk sweet, hantar surat kat kau , bagi coklat kat kau and more.
Aku harap kau bahagia ngan Daniel. Lepasni kau mungkin takjumpak aku dah, aku nak balek Hong Kong. Omma aku sakit, maybe aku takdatang Korea dah. So bbubye 💓
From; Lucas si Black Belt Taekwondo
Aku tergamam selepas membaca surat tersebut, jadi selamani semua surat and coklat yang aku terima kat sekolah tu semua dia yang hantar ? Dia la mamat mata hazel tu ? Aduh kenapa aku tak perasan pon eh selamani yang mamat tu dia.
Aku terharu tapi pada masa yang sama aku rasa bersalah sebab tak boleh nak balas cinta dia.
Aku harap dia akan jumpak yang lagi better dari aku yang selebet nih.
Tengah aku dok feeling feeling sensorang tuh tetiba aku nampak jari Taerin bergerak.
"DOKTOR ! NURSE ! TANGAN TAERIN BERGERAK !" Jerit aku sambil berlari keluar wad Taerin
"Saya rasa maybe dia akan sedar dalam beberapa hari lagi melihatkan perkembangannya yang positif" terang doktor selepas cek apa yang patut kat Taerin.
"ALHAMDULILLAH, AKU BERSYUKUR KEPADAMU" lalu aku pon bersujud syukur kat situ.
Aku kena call Jihoon nih mesti Jihoon happy.
It hurts to let go but sometimes, it hurts more to hold on
Hai semuaaaaa 🌚
Vomments kayh , malas cakap panjang panjangHHOHOHOHOHOH
YOU ARE READING
♡Instafam ; Kang Daniel♡
Fanfic"OYEMGEE ! DIA FOLLOWBACK AKUUUUU !" - Kim Jungna "she's cute..." - Kang Daniel Start ; 171217