Jungna's POV
Hari Isnin
Aduh harini dah hari isnin ke ? Tak puas lagi la cuti, dahla cuti ni banyak buang masa gi jumpak mamat mana tah. Hadeii, malasnya nak gi sekolah. Nak buat buat demam bole tak ? Uhuk uhuk.
Btw, hadiah yang Jungkook bagi tuh aku tak buka lagi. Malas ah. Balik sekolah nanti baru aku bukak. Huehue. Aku pon mula bersiap dengan malasnya untuk ke sekolah durjana tersebut.
Setelah 5 min aku tunggang basikal aku yang swag nih. Finally aku dah sampai kat perkarangan sekolah. Aku parking kan basikal aku kat tempat letak basikal yang ada kat situ, seb baik takpenuh. Kang aku letak merata rata nanti hilang pulak basikal swag aku nih.
"JUNGNAAAAA!!!" jerit Taerin sambil memegang bahu aku
"OpOCot !!" jerit aku sebab terkejut ngn suara Taerin yng macam tarzan tuh. Dan tetiba aku rasa aku hilang imbangan dan GeDEbuk !
"Adoii, kau lah nih. Habis sakit kaki aku. Klau patah kaki aku sapa nak ganti ? Hah ? Setan punya perangai" bebel aku sambil pegang kaki aku yang macam patah 3 nih.
"Alaaaaaaa, sorilah Jungna. Mana lah aku tau kau nak terkejut smpai camtu......" kata Taerin sambil pout dan bermain main jarinya.
"Kau ingat kau comel ke siyel buat mulut cmtu ? Daripada kau jadi itik kat situ, lebih baik kau tolong aku bangun. "
"Ceit, nak jadi comel pun takleh. Huh, cepatlah bangun. Ke kau nak jadi patung kat garaj basikal nih ?"
"Kalau aku boleh bangun daripada tadi, dah lama aku bangun lah sheyton. Masalahnya, kaki aku sakit and aku takleh bangun"
"Laaaa, yeke? Tak cakap awal awal . Haa, meh meh aku tolong"
Haa, akhirnya aku dah boleh bangun.
"Tapi an Jungna, cmna kau nk pegi rehat nanti ? Kan kaki kau sakit. Sekarang aku yang papah kau tapi rehat nanti camna ?" tanya Taerin sambil memapah aku ke kelas.
"Kau lah yang papah aku. Kan kita rehat sesama"
"Mana boleh, harini kelas aku rehat 15 min lambat dari kelas lain. Kim Seonsaengnim nak buat test sikit."
"Ouh, takpelah. Aku tunggu kau habis kelas pastu nanti kau datang kelas aku pastu kita pegi rehat sesama"
"Ehh, mana boleh. Kau kan ade gastrik. Kenalah makan ikot time. Kang nanti kau sakit, siapa susah ? Aku jugak" Taerin buat muka risau, alalala caring jugak ye kat aku.
"Yelah yelah, Nanti aku rehat jelah ngan sape sape pon."
"Ouh, kayh arh bye" Taerin berlari menuju ke kelas dia selepas dia papah aku sampai ke tempat duduk aku.
♚♚♚
Waktu rehat
Aduh, aku nak pegi rehat camna nih. Semua orang dah keluar dari kelas meninggalkan aku yang cacat ni seorang diri, huhuhu. T_T Takkan nak pegi sensorang ngan kaki aku yang sakit gila bapok nih. Tu la tadi seonsaengnim suruh pegi bilik rawatan taknak, konon acah acah kuat. Haih Jungna Jungna.
Hmm, sedang aku memikirkan nasib aku yang sadis ni tiba tiba-
"JUNGNA !!!!!"
"Ish, kau nih kan suka jerit nama aku kuat kuat. Kau dah puas hidup ke apa ?"
"Hehehe, sori lah. Ni ha aku nak bagi kau roti ngan susu nih" kata Jihoon sambil hulurkan roti coklat ngan banana milk kat aku
"Maigad, gomawo Jihoon-ah. Pestaim aku rasa bersyukur ada kawan cam kau. Selama nih, aku selalu pikir kenapa aku dapat kawan yang bangang cam kau. Ni yang sayang lebih nih"
"Aku terharu ngan ayat kau tapi adalah geram jugak tuh tapi.... " kata Jihoon sambil buat muka suspen smbil kerut kerut dahi bagai. Ingat kiot ke weyh ?
"Tapi apa weyh ?"
"Tapi sayangnya bukan aku yang bagi roti ngn susu ni kat kau lah" jelas Jihoon sambil tersenyum senget.
"Laaaaaaa, yeke ? Kalau camtu, aku tarik balik lah apa yang aku cakap tadi tuh. Kau still kekal jadi kawan aku yang bangang eh." kata aku sambil bukak roti tuh. Perut aku lapar gila namatey ni, padah tak breakfast pagi tadi .
"Sampai hati kau en , ha kau tanak tau ke sape yang bagi roti ngn susu tuh ? "
"Eh, haahla siapa yang bagi ni weyh ?" tanya aku sambil mencucuk straw kat banana milk tu.
"Orang yang hantar tu ialah
R-A-H-S-I-A HAHAH, kau cari ka sendiri wek" Jihoon menjelirkan lidah dia ke arah aku."Anda-memang-tetan" kata aku sambil tunjal kepala dia
"K arh, aku nak gi tandas. Byee" dey, nak gi tandas pon nak cakap ke hah.
Pastu, aku pon makan roti yang aku bukak tuh dengan rakus. Rasa cam tak makan setahun weyh.
Someone's POV
Alahai, makan pon comel. Aduh, ni yang hati nak meletop nih. Aku memegang dada aku, eh jiwang jugak eh aku ni hikhik.
Aku teringin nak sembang ngan dia. Semalam jumpak tu takleh nak sembang lama lama sebab aku rasa takmampu nak cakap banyak sebab nebes. Tapi saje je la aku acah berani kat situ walaupon hakikatnya dah lebik lutut. Tu yang aku chaw awal tu, tak mampu nak duduk lama lama.
Aku harap aku mampu jadik kawan dia sebab aku tau yang dia takkan pernah jadik milik aku. Aku just harap dia bahagia, walaupun bukan dengan aku .
I have a hopeless crush on someone i have no chance with :')
Vomments 💕
YOU ARE READING
♡Instafam ; Kang Daniel♡
Fanfic"OYEMGEE ! DIA FOLLOWBACK AKUUUUU !" - Kim Jungna "she's cute..." - Kang Daniel Start ; 171217