♡ 𝒄𝒐𝒘𝒂𝒓𝒅 ♡

276 37 7
                                    

Jungna's POV

School of Performing Arts, Seoul

"Hadoi pagi pagi lagi dah kena nasib malang. Apalah nasib laki aku nanti dapat isteri malang cam aku haih" Aku merenung jari aku yang terluka lepas kena serpihan zink time nak parking basikal aku kat garaj.

Aku mula berjalan laju ke arah bilik rawatan untuk mintak plaster. Sebelum darah keluar lagi banyak baik aku pegi cepat cepat. Aku memasuki selekoh bilik tersebut dan PAK! aku terlanggar seorang pelajar perempuan dengan kuat sekali menyebabkan dia jatuh terduduk.

"Ah mian mian, jinjja mianhaeyo" aku menolong dia bangun dengan berhati hati agar luka aku tak terkena baju dia.

"Takpa takpa, saya yang salah. Jinjja mianhaeyo" kata yeoja tersebut berdiri lalu aku pon nampaklah muka dia.

"Eo Eunkyung ?"

"Eh Jungna ? Lama tak jumpak" Eunkyung tersenyum manis ke arah aku

"Btw sorry la haritu tak sempat nak teman Eunkyung time first pindah sini" aku mula teringat janji aku kat omma dia yang aku akan jaga dia time first dia datang sekolah haritu.

"Eh takpe la, Eunkyung faham la. Jungna kena jaga chingu Jungna yang sakit kan ? Ha camna, Taerin dah oke ?" tanya dia dengan senyum yang masih tak lekang di bibir. Haih, kalau tak senyum memang taksah si Eunkyung ni

"Em dia masih tak sedarkan diri tapi dia dah makin oke, doakan je la eh ?" Aku membalas senyuman dia dengan senyuman kelat. Haih, bilalah kau nak sedar Taerin-ah ? Rinduu

"Ye ke ? Hurm kalau Eunkyung nak lawat Taerin petang ni boleh tak ? Rasa macam tak elok pulak kalau tak lawat chingu yang tengah sakit"

"Boleh boleh, nanti kita pegi sama sama. Tapi Eunkyung habes kelas pukul berapa ?" Almaklumlah, dia kelas lain, aku kelas lain. Kot kot la dia ada kelas tambahan ke apa ke.

"Eo kelas Eunkyung habes pukul 3, Jungna ?"

"Em habes pukul 2:50, takpe Jungna tunggu kat pagar sekolah nanti. Lepastu terus pegi eh ?"

Eunkyung membuat tanda oke dengan tangan sambil dia meminta diri untuk ke kelas sebab dia kata guru kelas dia buat test harini so nak kena study lagi. Aku pon mengiyakan lalu berlalu ke kelas aku.

♚♚♚

Hospital

"Taerin-ah harini kita ada tetamu special tau ? Chingu baru aku datang melawat kau, nama dia Eunkyung" kata aku sambil mengelap muka Taerin dengan wet tissue. Kebersihan mestilah diutamakan ye kawan kawan ☝🏻

"Hai Taerin, selamat berkenalan" Eunkyung mengambil tangan Taerin dengan lembut dan menggenggamnya. Walaupon dia koma tapi komunikasi tu penting sebab tu salah satu cara untuk buatkan dia sedar so kitorang pon bersembang dengan 'dia' eventho rasa cam cakap ngan pokok.

"Jungna, ni saya ada bawak bunga mawar. Saya tanam sendiri. Hehe" kata Eunkyung sambil menghulurkan 10 bunga mawar yang cantik dibalut.

"Ah gomawo, nanti Jungna letak dalam pasu pastu letak tepi katil Taerin. Mesti dia suka" aku tersenyum melihat bunga tersebut, em tiba tiba teringat cincin yang Daniel bagi tuh. Tak sempat lagi nak pakai, lagipon aku takot hilang. Cincin kesayangan la kata kan 😂

Aku dan Eunkyung pon mula bersembang dekat tepi katil Taerin. Rasa macam dah kenal lama pulak dengan si Eunkyung ni, rancak sembang dengan dia. Best, sekepala dengan aku nampaknya. Kami sembang sampai tak sedar yang dah dua jam kami dekat situ.

"Alamak dah pukul 5:15 la, Eunkyung kena balik dulu lah. Sorry takleh temankan Jungna lama lama kat sini. Dah janji dengan omma nak balik sebelum pukul 5:30" Eunkyung membelek jam tangannya.

"Eh takpa, Jungna dah biasa duduk sini. Lagipon nanti ada Jihoon tolong temankan jugak. Nanti sampai lah budak tu"

"Sorry tau ? Nah, kot kot la nanti lapar hehe. Byeeee" Eunkyung melambai ke arah aku sambil berjalan tergesa gesa ke arah pintu. Takot kena marah ngan omma dia latu balik lewat hehe.

"Hurm apa benda eh ni ?" Aku membuka bungkusan yang Eunkyung bagi tadi.

"WOAH ! WHITE CHOCOLATE KEGEMARANKUUUUU~ ♡" aku mula membuka plastik coklat tu dan makan dengan perlahan lahan. Kang kalau makan laju laju nanti, tak nikmat pulak rasanya.

Aku pon mula tenggelam dalam dunia kelazatan coklat kegemaran aku.


Kang Daniel's POV

"Hah Daniel, dah buat keputusan belum ? Nak ikot ke tak hyung lawat Taerin besok ?" Seongwoo bertanya sambil mengelap rambutnya yang masih basah selepas mandi di swimming pool.

"Em rasanya taknak ikot la hyung" aku mengambil sepeket jelly dan membuka plastik tersebut perlahan lahan.

"La dah kenapa pulak ? Kan ada Jungna"

"Sebab ada Jungna la Daniel taknak ikot" kata aku sambil mengunyah jelly strawberry tersebut. Tangan aku mula menggapai lagi sepeket jelly yang berada di atas meja. Aku rasa ni dah jelly yang kesepuluh aku makan.

"Kau taknak jumpak dia ke ? Wae ?" tanya Seongwoo sambil mengambil jelly yang ada dalam tangan aku lalu dimasukkan ke dalam mulut.

"Hish, hyung ni jangan la amek sesuka hati je. Hurm pasal Jungna tu, Daniel tak sedia lagi laaaa"

"Alah pengecut la kau, malas hyung layan budak pengecut. Chaw dulu" Seongwoo berlalu ke bliknya.







You have no idea how fast my heart beats when i see you
























Vomments 🌼

♡Instafam ; Kang Daniel♡Where stories live. Discover now