♡ 𝒕𝒐𝒐 𝒄𝒖𝒕𝒆 𝒕𝒐 𝒉𝒂𝒏𝒅𝒍𝒆 ♡

273 28 2
                                    

Jungna's POV

School of Performing Arts, Seoul

"Aduh mana dompet aku nih ? Rasa macam aku letak dalam poket tadi sebelum keluar rehat, takkanla jatuh kat mana mana pulak. Haihh" aku membelek poket aku dan melihat sekeliling, kot kot la tercicir kat tepi tepi tu je. Tapi malangnya takde.

Hish, dahla dah order jjajangmyeon, tapi duit pulak takde nak bayar. Dengan kecewa aku pon keluar dari line beratur jjajangmyeon tu, huwaa jjajangmyeon faveretkuuu.

Aku berjalan menuju ke tangga blok kelas aku dengan longlai, hadei apa la nasib aku. Aku berjalan sambil mata aku meliar di atas lantai, kot kot la terjumpak balik dompet aku. Aduh tak jumpak pon, nasib baikla takde benda berharga dalam tu. Ada duit dengan kad perpustakaan je, kalau tak lagi la aku meroyan.

Eh sedar tak sedar aku dah sampai kat depan tangga, hurm sampai sini pon still takde bayang dompet aku tuh. Dah arwah dah kot, dompet tu pon dah memang lusuh. Em ada orang buang dah la tu, mesti diorang ingat tu sampai kan.

Aku menaiki tangga dengan penuh perasaan hampa, kecewa dan sedih. Fuh gila kau tak sedih, takleh makan jjajangmyeon feveret. Dahla ahjumma tu tak selalu buat jjajangmyeon. Seminggu dia buat 2 kali je, tu pon kalau dia rajin. Huwaaaaaaaa, nak nangis lah.

Tengah aku dok sedih sedih sambil naik tangga tu, tiba tiba ada sepasang kasut di depan aku. Ehh sejak bila ada kasut atas tangga ni, ehh ada kaki sekali la pulak. Dah kenapa dia tak beralih pon ni, tepi la sikit. Ada orang depressed nak lalu ni.

Eee tengah nak feeling feeling ni la ada orang nak kacau, hish. Aku mendongak perlahan lahan untuk tengok siapa yang berani kacau aku kat tengah tangga ni.

Aku mula dari kaki, pinggang, dada and puff aku dah nampak muka dia. And omg! terkejut bangang aku tengok muka dia.

"PARK JIMIN ?!"

"Eo ? Hai awak!" Jimin memandang aku sambil tersengih sengih menampakkan eye smile dia. Ee comel.

"Apa awak buat kat sini ?" Aku memandangnya atas bawah. Em nak kata pelajar baru, dia tak pakai uniform pon. Pakai sleeveless shirt hitam, seluar skinny jean hitam, rambut blonde. Em memang takde gaya macam budak sekolah.

"Saya ? Buat apa kat sini ? Saya jumpak appa saya la. Appa saya pengetua sekolahni. Tehee" ee dengan penampilan yang hot macamni pon macam mana dia bole jadik comel lagi ni. Rasa nak picit je.

"Laaaa ye ke ? Pengetua Park tu appa awak ? Patutla awak ada eye smile, ikot appa awak rupanya" aku mula membayangkan muka Pengetua Park setiap kali berucap kat assembly, marah pon nampak eye smile. Kalau kena marah pon sanggup sebab soft je nampak hahah.

"Btw, ni dompet awak kan ? Saya jumpak kat koridor tadi." Jimin mengeluarkan dompet aku dari poketnya dan dihulurkan ke arah aku.

"Eh macam mana awak tahu ni dompet saya ?" Aduh, dia tengok ic aku ke weyh. Malu bongok, hingus meleleh lagi time ni. Buruk weyh.

"Tak ingat ke kita pernah date sekali ? Mesti la saya pernah nampak dompet awak."

"Ooo hebatnya ingatan awak" fuh, seb baik ic aku masih selamat.

"Plus saya tengok ic tadi, hehe just nak pastikan yangni betul betul dompet awak. Hehe, comel betul gambar ic" Jimin tersengih lalu mengusap kepala aku dan berlalu pergi meninggalkan aku yang tercengang cengang kat sini.

What ? Dia tengok ic aku ? Ic aku ? Ommaaa, Jungna murunggggg. ~T_T~

Eh ? Aku dah dapat dompet aku balik. Bolehla pegi beli jjajangmyeon. Uyeayyyy 😋

Aku pon segera berlari umpama kanak kanak ribena ke arah kantin, and tiba tiba KRINGGGGGG!

Langkah kanak kanak ribenaku terhenti. AaaaaaAAAaaaaaAaa dah bunyi loceng keeee ? Aduh, nak plan masok kelas lambat pon tak boleh. Lepasni kelas addmath, haihh. Kalau aku skip satu kelas, bodoh setahun aku nanti.

Dengan langkah yang lemah, aku berpatah balik ke arah kelas. Haih, apalah nasib aku malang sangat ni. Aku merenung dompet aku dengan pandangan tajam, kalau la kau tak hilang tadi aku dah boleh makan tau tak. Hish, dahla bulan tengah datang kat aku harini. Lapar tau tak.

Aku masok ke kelas dengan muka yang monyok. Aku duduk di atas kerusi dan mengeluarkan buku addmath lalu melentokkan kepala aku ke atas buku tersebut.

"Weyh Jungna, ni ada orang kirimkan ni untuk kau" kata suara yang aku rasa ketua kelas aku. Ish dia ni memang busybody sikit, so malas la layan.

"Em oke" aku malas nak tengok sebab aku lapar, so takde tenaga. Hoho dramatik kan aku tapi seyes aku malas.

"Jungnaa, tengokla ni. Kalau kau tanak aku amek ni" ketua kelas aku menggoyangkan tubuh aku supaya bangun dan tengok kiriman tersebut.

"Ish ye la, mana ?" Aku berpaling ke arah dia.

"omo! Wahh, ni semua untuk aku ke ? Omo" mata aku bersinar sinar melihat kiriman tersebut.

Ni bukan kiriman biasa biasa ni, ni syurgaaaaa. Ketua kelas aku meletakkan benda tersebut ke arah aku.

Aku memeluknya dengan erat, wahh gembiranya aku. Gila tak happy bila dapat hamper yang penuh dengan makanan yang aku suka.

Sedozen pek ramyeon, 5 pek cheetos, 3 pek honey butter chip, 2 bekas pringles, 4 pek choco pie, 2 kotak pepero dan 10 banana uyuuuu.

Eee syoknyaaa, balik ni memang aku melantak ja sampai kembung oerut pon tak kesah.

"Eh btw nah, ni pengirim tu kasi" sticky note dihulurkan ke arah aku.

"Eo ?" Aku mengambil sticky note tersebut dan membacanya.

To : Jungna

Hai ni Jimin yang tulis tapi bukan saya yang kasi tau, ni semua dari ofkos la dari cousin sayaaaa. Kang Daniel kesayangan awaktu. Hehe, saya tolong sampaikan je sebab alang alang saya datang sini hehe. Oke babai

From : Kuli Kang Daniel

Laaaa ni semua dari Daniel ke ? Awhhhh, cho chuwit. Aku pon mendakap sticky note tu lalu tersengih sorang sorang. Dah macam angau dah--eh aku memang angau pon. Angau kat Kang Daniel cinta hatikuuuu~

Auch 🙈 haish, asal suwit sangat laki kite ni 🙉















you've made me feel special when i thought i was nothing












Vomments 🖤

Thanks to readers yang masih ada niat nak baca ff ni 😌

♡Instafam ; Kang Daniel♡Where stories live. Discover now