"So..what's our plan?"
"Hhhmm.."
.
.
.Kringgg!!
"Baik class.."
"Terima kasih cikgu.."
Waktu persekolahan telah pun tamat.Semua murid mengemas barang barang dan bergerak pulang ke rumah masing masing.
Tzuyu pov.
"Jom lah balik.." ajak Jimin dan kami semua keluar dari kelas..TIBA TIBA! aku teringat sesuatu..
"Korang! Aku nak bagitahu sesuatu.." kata aku dan satu geng memberhentikan langkah dan memandang ke arah aku.
"Esok..mungkin aku tak datang sekolah." Kata aku.
"Ha? Kenapa??" Tanya geng yang sedang terkejut.
"Appa aku kata esok aku sekeluarga pergi ke Busan untuk urusan kerja appa aku." Kata aku.
"Alaaa..Tzuyu" rengek Jungkook.
"Eleh Kook..gedik pula kau" kata Jimin.
"Biarlah..aku care pasal yeochin aku..huh" kata Jungkook dan menyilangkan tangan di dada..aku hanya tergelak dengan perangai Jungkook yang comel itu.
"Alaaa..sehari je pun" kata Taehyung.
"Hhhmm..nasib baik sehari je." Kata Jungkook dan menunjukkan gigi bunny dia..
~aarrgghh cute~"Hurm..sebenarnya bukan 1day but 1week.." kata aku
"Ha?! 1week?! Alaaa..Tzuyuu!!" Rengek Jungkook lagi.
"Hhhmm..jangan lah macam budak kecik..kau ni pun" kata aku.
"Nanti..every day kita chat okay?" Kata aku dan membuat signal okay.
SeongWu pov.
Loceng telah pun berbunyi menandakan waktu persekolahan telah pun tamat.Aku mengemas barang dan meletakkannya di dalam beg.Selepas mengemas barang,aku ditugaskan untuk membuang sampah yang penuh di tong sampah hari ini.Aku mengangkat plastik sampah dan ingin pergi membuangnya di tong sampah yang sederhana besar di luar kelas.
Ketika aku ingin keluar dari kelas,aku terdengar perbualan Tzuyu dan gengnya.
"Appa aku kata esok aku sekeluarga pergi ke Busan untuk urusan kerja appa aku" kata Tzuyu..aku tersenyum sinis.Tetapi bertukar menjadi geram apabila melihat perangai Jungkook yang gedik itu.
"Hurm..sebenarnya bukan 1day but 1week" kata Tzuyu..senyuman sinis aku terukir sekali lagi.
Tidak lama kemudian,mereka semua beredar dari situ."Huh..bagus! Senang kerja aku." Kata aku dan keluar dari kelas setelah lama menyorok di belakang pintu kelas untuk mendengar perbualan Tzuyu dan gengnya.
Aku balik ke rumah dengan perasaan gembira yang amat.Kerja aku boleh selesai dengan aman.Aku sampai ke rumah dengan selamat bersama driver keluarga aku.
Sesampainya di rumah,aku meletakkan beg sekolah di tempat sepatutnya dan memasuki bilik mandi untuk mandi.
Tidak lama kemudian,aku keluar dari bilik mandi dan memakai baju.Setelah siap memakai baju,kedengaran suara eomma aku memanggil untuk makan tengahari bersama.
Selesai kami makan,aku bergegas ke bilik aku dan mengambil telefon milik aku lalu duduk di atas katil.Aku membuka aplikasi WhatsApp dan menekan nama Dahyun.
YOU ARE READING
[✔] Crush On You 💕
RomanceCRUSH ON YOU 💕 "Betul kata kau..selagi kita percaya satu sama lain..tiada siapa yang mampu merosakkan hubungan kita" - Tzuyu *** "Saranghae.." - ??? "Kenapa kau tinggalkan aku?" - ??? Lepas baca VOTE lah ea..terima kasih sangat sangat untuk siapa y...