"Annyeonghaseyo.."
.
.
.Seminggu kemudian..
SeongWu pov.
Aku bangun dari tempat tidur dan bersiap untuk ke sekolah.
Seperti biasa,aku pergi ke sekolah dengan muram dan perasaan sedih.Tidak lama kemudian,aku sampai ke sekolah.Aku melangkah masuk ke sekolah.
Aku berjalan ke kelas dengan perasaan yang sama.
Aku tahu Dahyun tidak akan hadir ke sekolah.Aku masuk ke dalam kelas dan duduk di tempat aku.Doyeon tidak lagi duduk di sebelah aku.Dia sudah pindah kelas yang sama dengan kekasih barunya,Daniel.
Aku merenung tempat duduk kosong di sebelah aku.Tempat duduk ini kepunyaan Dahyun.
Aku mengalihkan pandangan apabila Minhyun memanggil."SeongWu!" Panggil Minhyun.
"Apa dia?" Kata aku.
"Kenapa sedih ni..jangan lah sedih sedih..Dahyun pasti akan datang sekolah." Kata Shin Hanyoung,teman wanita Minhyun.Mereka baru sahaja couple 3minggu yang lalu.
"Tulah..jangan lah sedih sedih" kata Kim Misun,teman wanita Jihoon pula.Mereka pula baru sahaja couple sebulan yang lalu.
😂😂😂
"Jom lah kita duduk dengan yang lain" ajak Jihoon.
Aku,Jihoon,Misun,Minhyun dan Hanyoung berjalan ke arah Tzuyu dan yang lain.
Geng aku dan geng Tzuyu telah pun menjadi kawan rapat dan satu geng.Geng sedang asyik berborak dengan riang tetapi aku tidak.Otak aku sibuk memikirkan tentang keadaan Dahyun.
TIBA TIBA!
"Annyeonghaseyo.." kata seseorang yang sedang melangkah masuk ke dalam kelas kami.Mata aku memandang ke arah orang itu.
"Dahyun!" Jerit Tzuyu.
Aku membeliakan mata dan tersenyum lebar serta merta.
"Haa..tersenyum pun Si SeongWu tu.." kata Minhyun.
Aku tersenyum malu."Hari hari datang sekolah muram je..diam je..
Harini Dahyun dah datang sekolah tersenyum sampai nak koyak mulut.." kata Jimin dan tergelak terbahak bahak bersama geng yang lain.Aku dan Dahyun berjalan ke tempat masing masing.
Dia meletakkan beg di kerusi dan duduk.Semua orang di dalam kelas itu sudah pun duduk di tempat masing masing kerana lagi 10 minit cikgu Jihyo akan sampai dan mengajar."Doktor ada suruh pantang tak? Tak boleh makan telur ke..nasi putih ke.." tanya aku.Dahyun menggeleng.
"Doktor cuma suruh aku jangan makan benda yang banyak lemak and doktor sarankan kurangkan berlari." Kata Dahyun.Aku mengangguk sambil tersenyum.
Tidak lama kemudian,Cikgu Jihyo menjejakkan kaki ke kelas dan mula mengajar.
Kami belajar dengan malas dan tidak ikhlas..😅😅😅.
.
.Kringggg!!!
Masa balik.
Tzuyu pov.
Aku mengemas barang dan bersedia untuk balik ke rumah.
Aku keluar dari kelas dan ternampak SeongWu dan Dahyun sedang berborak."Sweet betul diorang tu.." kata Jungkook.Aku mengangguk.
YOU ARE READING
[✔] Crush On You 💕
RomanceCRUSH ON YOU 💕 "Betul kata kau..selagi kita percaya satu sama lain..tiada siapa yang mampu merosakkan hubungan kita" - Tzuyu *** "Saranghae.." - ??? "Kenapa kau tinggalkan aku?" - ??? Lepas baca VOTE lah ea..terima kasih sangat sangat untuk siapa y...