CHAP 13

178 22 23
                                    

"JUNGKOOK!"

.
.
.

Tzuyu pov.

Aku terasa bahagia bermain bersama geng.Tiba tiba,Dahyun menyertai kami dan bermain bersama.

Dahyun sering mengejar Jungkook sahaja.Aku menjadi musykil.Aku mendapat idea untuk menyuruh Jungkook berlari ke luar.

Aku menunjuk dan memandang ke arah pintu.Aku ingin memandang Jungkook namun di tarik dan dipeluk oleh Jimin.Aku terkejut dan terdiam.Jimin memeluk aju erat.Aku tidak melawan kerana terlampau terkejut.

Tidak lama kemudian,Jimin melepaskan pelukan.Aku masih terkejut.

"J-Jimin..apa yang kau baru..BUAT TADI HA?!" Tengking aku.

"T-Tak,ada..serangga dekat belakang kau tadi."jelas Jimin.

"Serangga??" Kata aku tertanya tanya..Jimin mengangguk laju..

Aku tercari cari Jungkook..namun Jungkook tiada di kelas..
Tiba Tiba..perut aku memulas..aku perlu ke tandas sekarang..

Aku bergegas ke tandas TIBA TIBA!

"JUNGKOOK!" jerit aku.Air mata aku bergenang.

"Tzuyu!" Kata Jungkook.

"Huh..sampai hati kau kan..SAMPAI HATI!" Marah aku.Air mata aku mengalir dengan deras.

Aku kembali ke kelas dengan air mata yang masih mengalir.Dalam perjalanan ke kelas,

"Tzuyu?" Panggil seseorang.

Aku menoleh ke belakang dan ternampak SeongWu..aku mengalihkan pandangan dan teruskan berjalan.

"Tunggu lah sekejap.."kata SeongWu dan menarik tangan aku..aku hanya memandang wajahnya.

"Kenapa ni?" Kata SeongWu lembut..aku merenung wajahnya dan segala kenangan pahit aku dan SeongWu muncul di ingatan aku..
Air mata aku mengalir lebih deras..

"Jungkook buat apa dengan kau?" Kata SeongWu..aku tersentak..dia sudah mengagak perkara ini..

"Dia..curang dengan aku" kata aku dan air mata jatuh lebih banyak..

"Tzuyu,uljima.." kata SeongWu dan memeluk aku..hati aku rasa tenang apabila dipeluk oleh SeongWu.

"Shh..jangan nangis dah..stop stop" kata SeongWu.

"SeongWu.." kata aku dan melepaskan pelukan.SeongWu memandang aku.

"Ini plan kau ke? Untuk jauhkan aku dan Jungkook?" Kata aku..SeongWu nampak tersentak.

"Tzuyu,plan apa? Please..aku ikhlas sayangkan kau..Saranghae Tzuyu" kata SeongWu dan memeluk aku.

"Tzuyu.." terdengar suara Jungkook..aku melepaskan pelukan.

Aku memandang ke arah Jungkook dengan muka yang sayu.Air mata yang sudah habis dicurahkan,bergenang semula.

"Jungkook.." kata aku sayu.

"Tzuyu,mianhae..aku boleh jelaskan semuanya" kata Jungkook.

"Hey! Kau dah curang dengan dia..lepas tu kau nak minta maaf pula..kau ingat dia nak maafkan ke? Ha?!" SeongWu menengking Jungkook dan menarik aku ke dakapan nya.

Aku melepaskan pelukan SeongWu itu dan berlari ke arah Jungkook.

Jungkook pov.

"Saranghae Jungkook!" Kata Tzuyu.Aku terkejut dan membalas pelukan Tzuyu.

[✔] Crush On You 💕Where stories live. Discover now