"SeongWu!"
💕
💕
💕
SeongWu pov.
Aku,Tzuyu dan Jungkook berjalan ke arah wad Dahyun di tingkat 11 hospital itu.
Kami menaiki lif dan sampai di tempat yang dituju.
Sesampainya di tingkat 11 itu,
Puan Kim lari ke arah aku dengan air mata yang mengalir."SeongWu!" Jerit Puan Kim dan memegang lengan aku.
"Kenapa ni ahjumma?!" Tanya aku kepada Puan Kim yang sedang merenung aku.
Tiba tiba..air mata Puan Kim mengalir dengan deras.
"D-Dahyun..dah tak ada" kata Puan Kim dan memeluk aku sambil mengalirkan air mata dengan deras.
Aku tergamam.Tidak bersuara.Membisu.Tiada kata kata yang keluar dari bibir aku.
Air mata mula membasahi pipiku."D-Dah tak a..da? Huh.." kata aku dan berlutut di situ tanda terkejut.
"SeongWu..tabah yea" kata Tzuyu untuk menenangkan aku.
"Ahjumma..pukul berapa dia meninggal dunia?" Kata aku dengan nada sedih.
"5 minit sebelum kamu semua sampai.." jawab Puan Kim.
Aku,Tzuyu dan Jungkook terkejut dan memandang satu sama lain.
"Kalau aku cepat sikit..aku dah boleh tatap muka Dahyun buat kali terakhir..huh" bisik aku didalam hati.
"SeongWu..sebelum dia meninggal..dia ada sesuatu untuk kamu.." kata Puan Kim.
"Apa dia ahjumma?" Tanya aku .
Flashback
"Eomma.." kata Dahyun perlahan memanggil Puan Kim.
"Yea sayang.." jawab Puan Kim.
"Nyawa Dahyun ni memang dah nyawa nyawa ikan dah Eomma..
Kejap lagi Dahyun akan tinggalkan dunia ini eomma" kata Dahyun dan secara automatik air mata Dahyun dan Puan Kim mengalir."Kenapa cakap macam itu..tak elok lah" kata Puan Kim dan menangis tersedu sedu.
"Eomma..sebelum Hyun tinggalkan dunia ini,Hyun nak eomma bagitahu perkara ini dekat SeongWu.." kata Dahyun dan tersenyum nipis tidak bermaya.
"Perkara apa sayang?" Tanya Puan Kim.
"Bagi surat ini dekat SeongWu..
Suruh dia baca dekat rumah..dalam bilik.Berseorangan.." kata Dahyun sambil menghulurkan sekeping surat yang dihiasi corak Love dan tulisan I Love You serta Saranghae.End flashback.
Puan Kim menghulurkan sekeping surat pemberian Dahyun itu kepada aku.
Aku mengambil dengan rasa sedih yang teramat.
Selepas membakar mayat,
Aku berjalan ke arah sebuah kotak cermin yang berisi pelbagai gambar Dahyun.
"Dahyun.." kata aku dan menyentuh kotak cermin itu.
"Saranghae.." mimpi itu terngiang di kepala otak aku.
"Kenapa kau tinggalkan aku?" Kata aku dan mengalirkan air mata.
Aku mengesat air mata dan pulang ke rumah.
YOU ARE READING
[✔] Crush On You 💕
Storie d'amoreCRUSH ON YOU 💕 "Betul kata kau..selagi kita percaya satu sama lain..tiada siapa yang mampu merosakkan hubungan kita" - Tzuyu *** "Saranghae.." - ??? "Kenapa kau tinggalkan aku?" - ??? Lepas baca VOTE lah ea..terima kasih sangat sangat untuk siapa y...