"Jungkook..datang hospital sekarang..ajak Tzuyu sekali"
.
.
.Aku baru sahaja sampai ke rumah selepas baru sahaja menghantar Tzuyu pulang ke rumahnya..
Aku membuka pintu bilik dan masuk ke dalam.Aku meletakkan beg di tempat yang sepatutnya aku letak.
Aku masuk ke dalam bilik mandi untuk membersihkan diri.Aku mencapai tuala yang tergantung di dinding dan masuk ke dalam bilik mandi.
Selepas 10 minit di dalam bilik mandi,aku keluar dari bilik mandi.Aku membuka almari untuk mengambil baju.
~You can stop me lovin' myself!~
Telefon aku berdering membuatkan aku terkejut..aku ingin menyarung baju yang aku ambil tadi namun niat dibatalkan..aku mencampak baju yang aku ambil di atas katil.
Nama SeongWu Classmate terpapar di screen telefon aku..
"Apa hal pula dia call ni?" Bisik aku.
Aku menekan butang hijau di screen dan meletakkan telefon itu ke telinga aku.
"Jungkook!" Jerit SeongWu
"Woi! SeongWu apahal ni? Eh jap..kau menangis ke?" Tanya aku setelah mendengar SeongWu tersedu sedu.
"Itu tak penting!
Jungkook..datang hospital sekarang..ajak Tzuyu sekali" kata SeongWu."Kenapa??" Tanya aku.
"D-Dahyun.." kata SeongWu.
"Dahyun?! Tunggu aku..nanti aku datang dengan Tzuyu.." kata aku dan menekan butang merah untuk memutuskan panggilan.
Aku meletakkan baju yang aku ambil tadi ke dalam almari dan mengambil baju yang lebih elok dan kemas untuk pergi ke hospital.
Selepas bersiap..aku mengambil telefon dan mendail nombor Tzuyu.
"Tzuyu~" panggil aku..
"Jungkook! Kenapa call ni?" Tanya Tzuyu..
"Tadi SeongWu call aku..dia suruh aku dengan kau datang hospital sekarang.." kata aku.
"Kenapa nak kena pergi hospital?" Tanya Tzuyu.
"Dia ada sebut nama Dahyun tadi..mesti ada apa apa jadi dekat Dahyun..and kau mesti terkejut! Dia nangis!" Kata aku.
"Nangis?! Apa jadi kat Dahyun sampai SeongWu menangis?" Tanya Tzuyu..
"Tak tahu lah..dah cepat siap nanti aku ambil kau.." kata aku.
"Jalan kaki pergi hospital?!" Tanya Tzuyu.
"Hellooo..aku reti bawa kereta lah" kata aku.
"Haaa..yelah2
Aku nak pergi siap..BYE!" Kata Tzuyu dan menamatkan panggilan.Aku meletakkan telefon didalam poket seluar aku dan turun kebawah.
Semasa aku sedang turun,
"Mana lah Dahyun ni pergi..tak balik lagi sampai sekarang" kata Eomma Dahyun sambil menangis.
"Bersabar lah..kejap lagi dia balik lah tu" kata Eomma aku untuk memujuk Puan Kim
"Dia tak balik" kata aku dan duduk di sebelah Eomma aku yang sedang duduk di sebelah Puan Kim
YOU ARE READING
[✔] Crush On You 💕
Roman d'amourCRUSH ON YOU 💕 "Betul kata kau..selagi kita percaya satu sama lain..tiada siapa yang mampu merosakkan hubungan kita" - Tzuyu *** "Saranghae.." - ??? "Kenapa kau tinggalkan aku?" - ??? Lepas baca VOTE lah ea..terima kasih sangat sangat untuk siapa y...