CHAP 12

186 20 1
                                    

Keesokkannya..

.
.
.

Keesokkannya..

Jungkook pov.

Pagi pagi aku sudah pun bangun untuk ke sekolah.Aku masuk ke dalam bilik mandi dan mula membersihkan diri.

Setelah sekian lama di dalam bilik mandi,aku keluar.Aku mengambil baju uniform sekolah aku dan menyarungkannya pada badan.Aku pergi ke meja solek yang dan menyikat rambut aku serta menepekkan sedikit bedak di muka.

Tiba tiba,terdengar suara eomma aku memanggil untuk bersarapan sebelum kesekolah.
Aku turun ke bawah dan duduk di meja makan dan makan sekeping roti bersama jem strawberry.

Jam menunjukkan tepat pukul 6:45 pagi.Aku mengambil beg di dalam bilik dan turun kebawah.Aku keluar dan mula memakai kasut sekolah.

"Eomma,Kook pergi dulu yea" kata aku.

Aku berjalan dengan sayu.Hari ini Tzuyu bergerak ke Busan bersama keluarganya.Aku tidak akan berjumpa dengan Tzuyu untuk seminggu.

Aku melangkah keluar pagar dengan berat hati.TIBA TIBA!

"Jungkook! Jom la pergi sekolah sama sama." Panggil Dahyun.Aku hanya memandang ke arah Dahyun dan menoleh ke hadapan kembali.

Dahyun berlari anak ke arah aku dan berjalan di sebelah aku.

"Kenapa muka masam je ni?" Kata Dahyun.Aku hanya berdiam diri.Aku berjalan terus tanpa berkata.

"Aik? Kenapa tak belok kiri? Tak pergi rumah Tzuyu ke?" Tanya Dahyun.

"Tak..dia tak ada" jawab aku.

"Dia pergi mana?"

"Busan..untuk urusan kerja appa dia."

"Ouh..patut lah muka masam je.." agak Dahyun..aku hanya tersenyum pahit.

"Aku kan ada.." kata Dahyun sambil memeluk lengan aku dan menyandarkan kepalanya di bahu aku.Aku terkejut dengan kelakuan Dahyun yang mengejut itu..aku melepaskan tangan nya secara perlahan lahan dan menolak kepala nya perlahan serta menjauhkan diri daripada Dahyun selangkah.

.
.
.

Aku dan Dahyun sampai ke sekolah.Kami berjalan bersama dengan rasa kekok ke kelas.Sewaktu aku hendak melangkah masuk ke kelas,satu tangan memeluk lengan aku.Aku terkejut.

"Dahyun! Apa yang kau buat ni?!" Marah aku tetapi dalam nada perlahan.

Dia hanya mengabaikan kata kata aku sebentar tadi dan menarik aku masuk kedalam kelas dalam keadaan dia sedang memeluk lengan aku.

Dia menarik aku di hadapan geng dan berkata

"Annyeong!" Kata Dahyun sambil tersenyum dan masik lagi memeluk lengan aku.Geng memandang aku dengan perasaan pelik campur marah.

Belum sempat aku melepaskan tangan aku dari Dahyun,dia menarik aku ke tempat duduk aku.Aku melepaskan tangan aku dan duduk di tempat aku.
TIBA TIBA! Dahyun duduk di tempat Tzuyu.

"Kenapa kau duduk sini?" Tanya aku kepada Dahyun yang sedang mengeluarkan buku dari beg nya untuk diletakkan di atas meja.

"Aku nak teman kau..hari ini kan Tzuyu tak ada .. so aku nak duduk dengan kau lah..lagipun aku duduk sorang sorang dekat belakang" kata Dahyun.

Dahyun pov.

"Tak apa lah..kau duduk sorang,aku pun duduk sorang..kan adil.
Lagipun,biarlah yeochin aku je yang duduk sini" kata Jungkook dan tersenyum.

[✔] Crush On You 💕Where stories live. Discover now