Vad icke-framgångsrik författare inte gör

62 6 10
                                    




                   

Icke-framgångsrika författare förstår inte det som framgångsrika författare gör och det är just det som gör dem till dåliga skribenter. De tror att de har måttet av perfektion, vilket gör att de inte är öppna för redigering eller omskrivningar. De kan upplevas som stolta, arroganta och snobbiga.

Men egentligen handlar det bara om lathet och rädsla (mest rädsla).

Så varför redigerar de inte? Varför ger de inte uppidéen om geniet som kommer utan träning?

För att de är rädda att ha lagt nerall den tiden, som det kräver, för att inse att de inte kommer att lyckas. Därförvågar de inte hänge sig åt sitt arbete utan håller det på armlängds avstånd.Allt för att inte bli sårade. Resultatet blir att deras arbete bara blirhälften så bra som de påstår att det är.

                   

Det är läskigt att låta världen se ens lilla bebis, och inte bara se, kritisera! Det som du jobbat så hårt på, lagt ner så många timmar på, sa någon annan komma in och ge sin åsikt om. Det är klart att det är skitläskigt! Men det är nödvändigt. Vi vill alla att våra böcker ska vara de bästa som vi kan få dem. Vi vill inte att fula missar ska slinka med. Och det är just därför som vi måste vara modiga nog att låta någon annan titta på våra verk och våga vara sårbara och ta emot kritiken för att vi ska kunna utvecklas och bli bättre. Det går inte att göra på något annat sätt.

Skrivtips från lektörenDonde viven las historias. Descúbrelo ahora