Skip
Tinggal lagi sehari sebelum aku pergi ke Gua Gorven.Dan yang peliknya aku langsung tak berdebar sedangkan tinggal lagi sehari sebelum aku ke Gua Gorven bersama Daniel.Kenapa sekarang tak berdebar?Pelik.Aku hanya berjalan-jalan di dalam uni.Seolhee takde.Tak taulah dia pergi mana.Sampai hati dia tinggalkan aku sesorang.
Tapikan Seolhee untung ada peminat.Samuel ada peminat.Daniel ada peminat.Kawan-kawan aku ada peminat.Aku je takde.Huh!!Takkan selamanya nak bujang.Mak ayah aku sibuk tanya dah ada calon ke belum.Aku rimaslah.
Aku ada terbaca fakta mengarut.Kalau kita nak tau jodoh kita siapa.Tutup mata dan kira sampai sepuluh.Serta merta jodoh kita akan sampai.Mengarut betul.
Tapi aku rasa nak buat pula.Yelah nak test sama ada benda tu betul ke tidak.Aku berhenti di hujung jalan.Aku menutup mataku rapat.Harap menjadilah.
"..5 4 3 2 1,"
Aku membuka mataku.Takde apa-apa pun.Aku dah agak menipu je.Buang masa aku percaya.Langkahku terhenti apabila ada tangan memegang lenganku lembut.Sape lak ni?
"Eunho," panggil seseorang itu dengan lembut.Suara siapa ni?Aku tak camlah.Aku menoleh.Mata aku berkelip-kelip memandang jejaka di depanku ini.Macam tak percaya.
Samuel?Sejak bila dia pandai berlembut ni?Lamunanku terhenti apabila Samuel melepaskan lenganku.
"Kenapa kau macam terkejut je tengok aku?"
"Yelah.Sejak bila kau pandai berlembut ni?"
"Berlembut pun salah?"
"Tak salah pun...,"
ayatku terhenti seketika.Jap!Tadi aku kira sampai sepuluh dan lelaki ni sampai.Adakah...?Huh!No way!No way!!Tak mungkin dia jodoh aku.
"Hello!Eunho?Ahn Eunho?" Samuel melambai-lambai tangannya di depan mukaku.
"A..apa," asal aku gagap?
"Kaulah.Orang panggil bukannya dengar.Berangan je tau.Berangan apa ?"
"Takde apa-apalah.Kau kenapa panggil aku?"
"Sebenarnya..," Samuel menggosok belakang tekuknya.
"Sebenarnya aku nak tanya pasal assigment.Bila nak buat?"
Apa kau ni Kim Samuel.Kenapa kau cakap benda lain?Bebal.
"Oh.Tu ke?Lepas aku balik Gualah,"
"Oh.Ok," kami senyap.Pahal lak ni?Aku rasa kekok gila.
"Kalau takde apa-apa aku pergi dululah,"
"Kejap," tahannya.Dia menunduk.
"Masa kau pergi Gua Gorven tu.Hati-hati.Aku taknak kau cedera.Kalau aku tau kau cedera,siap kau.Paling penting,jangan nak menggatal dengan Daniel and the gang tu,"
Kenapa caring sangat Samuel hari ni?Tapi ayat terakhir dia memang aku tak boleh terima.
"Mana ada aku menggatal ngan diorang.Aku bukan type perempuan macam tu,"
"Whatever.Aku pergi dulu.Ingat nasihat aku tu.Penekan yang terakhir," Samuel terus berlalu pergi meninggalkan aku yang masih terpinga-pinga.
Aduh.Pahallah dia amik berat pasal aku ni?Hati aku.
Dup dap
[no copyright]
-lykooky
YOU ARE READING
𝐘𝐨𝐮'𝐫𝐞 𝐍𝐨𝐭 𝐌𝐲 𝐂𝐡𝐨𝐬𝐞𝐧
FanfictionNama aku Ahn Eunho.Umur aku 21 tahun.Belajar kat Seoyul University. Aku ada suka kat seorang lelaki ni dan aku tak pernah pun bercakap dengan dia.Secara tiba-tiba kumpulan dia dengan aku dan kawanku menjadi rapat disebabkan sebuah pertandingan. Sema...