Ep.15

104 17 13
                                    

Aku dan Seolhee memasuki uni.Nak pergi cafe sementara class kami start lambat.Seseorang menegur kami dari belakang.

"Hai,Seolhee,Eunho," sapa Daniel.Kami berdua menoleh.

"Hai," handphone ku berbunyi manandakan mesej masuk.Aku membaca mesej.Sementara itu..

"Seolhee,kau dah makan ke belum?" tanya Daniel.

"Belum.Ingat nak makan ngan Eunho skang,"

"Kalau macam tu,jomlah aku teman kau makan,"

"Ajaklah Eunho sekali,"

Dan yes.Aku dengar semuanya perbualan mereka.

"Eunho,Daniel ajak pergi makan," ajak Seolhee.

"Sorry guys but I have to go,"

"Now?"

"Yes.This is important," ok.Aku mengaku.Aku tipu dia.

"Kalau kau tak pergi.Aku pun tak pergilah,"

"Eh,janganlah.Pergi ikut Daniel,"

"Tak peke?Kau macam mana?" aku nampak riak kerisauan di muka kawan aku ni.

"Takpe.Kau takyah ar risau pasal aku.Lagipun aku ada benda nak selesaikan,"

"Kau tak marah ke?"

"Buat apa aku nak marah.Kau kan bff aku,"

"Erm...Oklah kalau macam tu.Kalau ada apa-apa call au?"

"Ye.Bye.Aku kena cepat ni,"

aku terus berjalan dengan laju meninggalkan Seolhee bersama Daniel.Aku taknak tengok.Langkah aku terhenti apabila noti handphoneku berbunyi.

My Daniel
018-xxx

Thanks,Eunho.Doakan
aku berjaya hari ni.

Wc.Kau mesti berjaya
punya.

Aku patut tukar nama contact Daniel ni.Dia bukan milik aku lagi.Sebab Daniel bakal jadi milik Seolhee.Senarnya cite nye mcam ni.Semalam Daniel call aku.

"Kau nak apa Daniel?" kataku dengan takde perasaan.Tak berminat nak berborak dengan Daniel.

"Besok kau tolong aku boleh tak?"

"Tolong apa?"

"Besok aku nak luahkan perasaan aku kat Seolhee" siyes rasa nak nangis.

"Baguslah tu.Kau nak aku tolong apa?" aku rasa nak tampar je mulut aku skang ni.Kau saja je kan nak bagi hati kau sendiri sakit.

"Kau tolong ajak Seolhee keluar dengan aku,"

"Alah,kerja senang je,"

"Jadi kau boleh tolonglah ni?"

"Ye,"

"Thanks friend," aku terus matika talian.Hati aku retak.Giler.

Macam tulah citernya.Mesej yang aku dapat tadi tu setakat nak bagi laluan Daniel berborak dengan Seolhee.Lagipun mesej tu dari Jihoon.Kau nak tau tak dia mesej apa?

Jihoon
011-xxx

Eunho busuk.Tak mandi
dari semalam.Busuk.

Kau lah busuk.Tak mandi
dari bulan lepas!!!

Sakitnya jiwa aku dengan Jihoon ni.Aku tak taulah sejak bila aku ngan dia makin rapat.

Aku harap kau terima Daniel,Seolhee.Jangan tolak dia sebab aku.

####

Daniel membawa Seolhee pergi makan di cafe uni.Nak bawak makan mahal,bajet tak cukup.Cafe uni pun jadilah.Mereka makan dalam kesunyian membelenggu diri mereka.Tiada siapa yang nak bersuara.Akhirnya,Daniel pun bersuara.

"Lepas makan ni,aku nak bawa kau ke satu tempat,"

"Mana?"

"Adalah,"

"Eunho macam mana?" gadis itu risau kawan baiknya akan marah jikalau kawan baiknya tau.

"Takpe.Don't worry about her,"

"But...,"

"No but.Let's finish our meals," Seolhee hanya menurut.

####

Setelah habis makan,Daniel membawa Seolhee ke taman yang dihiasi dengan belon-belon berbentuk love .Ada kelopak bunga ros merah di sepanjang jalan.Seolhee terkesima seketika.

"Jom," Daniel meraih tangan Seolhee dan membawa gadis itu ke akhir jalan kelopak bunga ros merah tersebut.

"Apa semua ni,Daniel?" Daniel melepaskan gemgamannya pada tangan gadis itu.Lelaki itu hanya tersenyum sehingga menampakkan gigi arnabnya.Daniel menekan satu butang pada sebuah alat kawalan.Dan keluarlah kain yang berwarna pink.Tertulis 'I LOVE YOU'.

"Daniel,what's going on?" tanya Seolhee yang masih keliru.Daniel menggemgam tangan gadis itu.

"I love you.Aku suka kau," Seolhee terkejut dengan luahan Daniel.Dalam fikirannya hanya terfikirkan pasal Eunho.Dia buntu.

"Tapi..," Daniel meletakkan tangan Seolhee di dada bidangnya.Laju

"Cuba kau rasa my heartbeat.Laju.Sebab apa?Sebab kau kat depan aku.Hati aku berdebar bila kau depan aku.Aku ikhlas cakap ni.Aku sukakan kau,Kim Seolhee.Aku nak jadi boyfriend kau boleh tak?"

Luah Daniel dengan mendalam.Dia ingin Seolhee tahu betapa dalamnya cinta dia pada gadis ini.Seolhee memandang anak mata Daniel.Dia nampak tu.Nampak keikhlasan Daniel dalam luahannya tadi.

"Maaf.Aku tak boleh suka kau sebab Eunho suka kau," Seolhee merentap tangannya dari pegangan Daniel.Dan terus melangkah pergi.

Tetapi langkahnya terhenti apabila tangan kekar milik Daniel memeluk pinggannya dari belakang.Seolhee tersentak dengan perbuatan drastik lelaki ini.

"Kau...Kau tak boleh tolak aku macam ni,"

"Maaf aku tak boleh terima kau,"

"Kenapa?"

Daniel sembamkan mukanya di belakang badan Seolhee

"Sebab Eunho suka kau.Aku tak nak disebabkan seorang lelaki pershabatan aku hancur.Maafkan aku," Seolhee melepakan tangan Daniel yang memeluk pinggangnya.Seolhee terus meninggalkan Daniel yang masih terpinga-pinga.

[No copyright]
-lykooky

Bapak cliche siak citer aku.Aku tak tau sangat nak buat scene confess ni.Yelah kita tak pernah confess.Tu yang tak tau.

Enjoy

𝐘𝐨𝐮'𝐫𝐞 𝐍𝐨𝐭 𝐌𝐲 𝐂𝐡𝐨𝐬𝐞𝐧Where stories live. Discover now