Di dorm
Aku baring kat atas katil sambil perhatikan Seolhee yang sedang menonton video di dalam laptop.
"Kau kenapa pandang aku macam tu?"
"Aku teringatkan dia,"
"Sape?Samuel?"
"Ada pula.Dialah,"
"Yelah tapi sape?Kejap!Jangan cakap Jeon Jungkook," aku angguk.
"Bukan kau dah lupakan dia ke?" aku mengeluh.Entahlah.Dah 6 tahun takkan aku tak boleh move on lagi?Tetiba telefon Seolhee berbunyi.Dia menjawab panggilan tersebut.
"Ok.Aku datang sekarang," kata Seolhee.Dia mematikan talian.
"Sape tu?" tanyaku.
"Kawan,"
"Kawan?"
"Kawan dari jurusan yang aku ambil,"
"Oh,"
"Aku nak jumpa dia ni," Seolhee mengambil jaketnya.
"Pergilah,"
"Bye,"
"Bye," Seolhee terus pergi._______<_______
Seolhee P.O.V.
Apahal Daniel call aku?Dia kata ada urgent.Dia tak bagi aku bawa Eunho tapi kenapa?Aku berjalan ke arah pintu university.Apalah yang Daniel nak malam-malam ni?Kalau Eunho tau.Habis aku.Aku sampai di depan pintu university.Kelihatan Daniel sedang sandar di tembok sambil menyilangkan tangannya lalu menunduk memandang kakinya yang sedang bermain dengan tanah.Hensem pula dia ni.Aku datang dekat kepadanya.
"Daniel kau nak apa?" Daniel pandang aku.Dia pandang jamnya pula.
"Cepat.Kita takde masa ni?" dia menarik lengannya.
"Kita nak pergi mana ni?"
"Ikut jelah,"
Daniel berlari sambil memegang tangannku.Harap-harap Eunho tak nampak.Daniel berhenti di sebidang padang yang dipenuhi dengan orang ramai.Ada yang berkeluarga.Ada yang pasangan bercinta.Ada yang datang dengan group.Sorang-sorang pun ada.Daniel melepaskan tanganku.
"Kita buat apa kat sini?"
"Shh...," aku hanya senyap.
"5,4,3,2,1," bunga api pun meletus.
"Wah,cantiknya," kataku sambil tersenyum.
"Memang cantik," kata Daniel sambil matanya memandang ke arahku.Pertunjukkan bunga api pun tamat.
"Cantik kan?"
"Cantik.Jap!Kau suruh aku datang sini semata-mata nak suruh aku tengok bunga api je?"
Daniel mengangguk.Aku memukul lengan Daniel.
"Ouch..Sakitlah.Kenapa kau pukul aku?"
"Menyusahkan aku je tau.Dahlah kerja banyak.Eunho tinggal sorang,"
"Alah saja ajak,"
"Mana kawan kau yang lain?"
"Busy,"
"Yelah tu.Bunga api ni untuk apa?Ada majlis ke?"
"Kau tak tau ke?" aku menggeleng.
"Ni untuk perasmian musim sejuk.Setiap musim ada,"
"Oh.Dahlah aku nak balik," aku berjalan meninggalkan Daniel.
"Seolhee,tunggulah aku," Daniel mengejar langkahku.Tanpa aku sedar aku tersenyum.
_______<_______
Bersambung
YOU ARE READING
𝐘𝐨𝐮'𝐫𝐞 𝐍𝐨𝐭 𝐌𝐲 𝐂𝐡𝐨𝐬𝐞𝐧
FanfictionNama aku Ahn Eunho.Umur aku 21 tahun.Belajar kat Seoyul University. Aku ada suka kat seorang lelaki ni dan aku tak pernah pun bercakap dengan dia.Secara tiba-tiba kumpulan dia dengan aku dan kawanku menjadi rapat disebabkan sebuah pertandingan. Sema...