Aku tersedar dari tidur.Gua ni pagi ke malam ke semua sama.Gelap.Aku melihat sebelahku.Daniel tiada.Aku harap Daniel pergi selamanya dalam hidup aku.Ceh,emo pula.Aku bangun sambil mengambil jaket Daniel di badanku.Mana Daniel ni?
"Eunho,Eunho cuba teka aku jumpa apa?" tanya Daniel dengan termengah-mengah.Yang dia berlari kenapa ni?
"Kau jumpa kawan kita?"
"Bukan yang tu?"
"Habistu apa?Tak tau,"
"Jom ikut aku," Daniel terus jalan ke hadapan.Aku mengejar langkahnya.
"Tengok ni?" aku tengok ada sebuah keranda?Keranda siapa pula dalam gua ni?Hish ni yang buat aku meremang.
"Apa yang ada dalam keranda ni?"
"Entah.Tadi aku sorang-sorang takut nak buka," aku tergelak kecil.Penakut juga ya lelaki yang bahu selebar 60 cm ni.
"Daniel,kau bukalah,"
"Taknak aku,"
"Habistu kau nak suruh aku yang buka?"
"Takdelah aku suruh kau buka.Kejap lagilah.Aku suruh group aku buka," tetiba..
"Kang Daniel!!!Ahn Eunho!!!Mana korang ni?Keluarlah," macam suara kawan-kawan aku.
"Macam suara doranglah,"
"A'ah jom,"
"Jap!Daniel aku nak pulangkan jaket ni.Thanks." aku menghulurkan jaket kepada Daniel.
"No hallah. *mengambil jaket* Tapi pasal semalam tu.Kau rahsiakan tau,"
"Ok," aku berpura-pura senyum.
"Eunho," aku nampak Seolhee dan BK mula menghampiri kami.Happy nya aku dapat jumpa kawan aku yang cantik ni.Aku berlari ke arah Seolhee dan memeluk kawan aku yang sorang ni.
"Kau ok tak?Ada yang cedera ke?"
"Takdelah.Janganlah risau.Aku bukan budak kecil lagi," kataku sambil tersenyum.
"Seolhee kan aku dah cakap kalau si Eunho dengan Daniel dia mesti selamat punya," sampuk Ong.
Ya.Selamat sangat.
"Korang aku ada jumpa something," kata Daniel.
"Apa?" Daniel menunjuk pada keranda tersebut.
"Kau dah buka ke belum?" tanya Ong pada Daniel.Daniel menggeleng.
"Korang ni penakutlah.Tengok aku.Berani ye," kata Taeyong dengan berlagak.
"Kalau berani bukalah,"
"Alah keje senang yer.Petik jari dah siap," berlagak betullah mamat ni?Menyampah aku.
Taeyong menelan air liurnya.Dengan tangan mengigil,Taeyong cuba membuka penutup keranda tersebut.
"Pahal gigil bai?"
"Diam ah," Taeyong buka penutup keranda itu dan...
"Argh!!!!!" Taeyong memeluk Joohyuk yang berada di belakangnya.
"Mak!!!Tolong Taeyong!!"
"Oi.Sape mak kau?Lepaslah," Joohyuk mengetuk kepela Taeyong dengan kuat.
"Akitlah," Taeyong melepaskan pelukannya.Aduh,lawak betullh Taeyong ni.Sakit perut aku tergelak.
"Dia memang macam tu.Acah-acah depan perempuan," kata Jihoon pada kami berdua.
"A..ada mayat," apabila Taeyong sebut perkataan mayat.Semua menghampiri keranda.Langkah aku terhenti bila Jihoon memanggil namaku.
YOU ARE READING
𝐘𝐨𝐮'𝐫𝐞 𝐍𝐨𝐭 𝐌𝐲 𝐂𝐡𝐨𝐬𝐞𝐧
FanficNama aku Ahn Eunho.Umur aku 21 tahun.Belajar kat Seoyul University. Aku ada suka kat seorang lelaki ni dan aku tak pernah pun bercakap dengan dia.Secara tiba-tiba kumpulan dia dengan aku dan kawanku menjadi rapat disebabkan sebuah pertandingan. Sema...