Ep.17

116 19 16
                                    

Aku ambil gitar pemberian V lalu menyandangkannya di belakangku.Aku janji aku akan guna gitar ni sebaiknya.Aku mengambil baju sejukku merah jambuku.

Aku mengambil baju sejukku merah jambuku

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Sejuk gila.Rasanya tadi aku tengok suhu lebih kurang 7 celcius.

"Dah siap ke belum?" tanya Seolhee padaku.

"Aku dah lama siap.Kau je yg lambat,"

"Oh.Yeke?Oklah jom," Seolhee membuat muka innocentnya.Kami keluar dari dorm menuju ke uni.Perjalanan dari dorm ke uni hanya mengambil masa 5 minit je.

"Class kau start pukul berapa?" tanya Wonyoung apabila kami.dah tiba di pintu depan uni.

"Pagi,"

"La.Yeke?Class aku start tengah hari,"

"Kena berpisahlah ni?" aku membuat muka sedih.

"Nampaknya macamtulah.Kalau ada apa-apa call au?"

"Ok.Bye," aku melambai pada Wonyoung.Aku berjalan menuju ke fakulti muzik.Aku masuk ke dalam kelas dan kelihatan Samuel di tempat duduknya.Samuel yang perasa kehadiran aku,terus melambai.Aku tersenyum.Aku mengambil tempat di sebelahnya.Rindu giler nak gaduh ngan dia.

"Hai.Lama tak jumpa,"

"Kenapa?Rindu ke?" sikit.

"Rindu?Tolonglah.Buat apa aku nak rindu kau," ini namanya hati cakap lain mulut cakap lain.

"Lek ah.Baru dua hari kot kita tk jumpa.Tu pun lama ke?" Samuel menggeleng sambil gelak.Yelah.Baru dua hari.Kenapa aku rasa lama?Ah.Lantak ah.Aku letak beg gitar di tepi meja.

"Mana kau dapat ni?Beli?Kutip?"

"Banyaklah kau punya kutip.Ada orang bagi,"

"Orang bagi?Siapa?"

"V,"

"V?"

"Kau kenal V ke?" ok.Nilah peluang aku nak tau pasal V.

"V BTS kan?Sape tak kenal," aku mengeluh.Aku ingatkan dia kenal V.

"Bukan V tulah,"

"Habistu?"

"Secret,"

"Alahai bersecret-secret bagai.Tapi kan V kau tu kayalah aku rasa.Yamaha punya gitar tu.Mahal,"

"Ye aku pun rasa macam tu," tetiba kami senyap.Sudah.Aku tak tau nak borak apa skang ni.Aku hanya membuang pandang ke arah pelajar-pelajar yang masuk ke kelas.

"Samuel,kau ngan Daemin tu ada apa-apa ke?" tetiba pula idea datang.

"Sape?Jung Daemin?"

"Yelah," dia mengeluh.

"Aku dengan dia takde apa-apa,"

"Yeke?"

"Ye,"

𝐘𝐨𝐮'𝐫𝐞 𝐍𝐨𝐭 𝐌𝐲 𝐂𝐡𝐨𝐬𝐞𝐧Where stories live. Discover now