Ep.16

95 18 8
                                    

Mana aku nak pergi ni?

Aku pun berjalan tanpa arah tuju.Akhirnya aku buat keputusan utk baca buku di library.Aku melangkah masuk dalam library.Aku memilih buku yang best sebelum mengambil tempat duduk.

Jariku menyelak buku.Aku membaca perenggan pertama tapi entah kenapa aku tak boleh fokus apa yang aku baca.Asyik teringatkan Daniel ngan Solhee yer.Aku melepakan keluhan berat.

Aku give up.Aku tutup buku.Rasa malas nak baca.Wonyoung nanti dah sah jadi milik Wonyoung.Sedihnya.Tak Eunho.Kau kena kuat.Kau tak boleh lemah.Kau kena berani macam mana kau berani maki hamun anak Jeon tu.

Tidak jauh dari library aku ternampak Samuel dengan fanznya.Si Jung Daemin.Daemin sedang memeluk lengan Samuel tapi apa yang aku nampak Samuel cuba tolak Daemin agar jauh darinya.Dah couple ke?Biarlah diorang.Tapi kalau Samuel terima cinta si Daemin tu baguslah.Takdelah si Daemin tu tertunggu.

Semua kawan aku dah bahagia kecuali aku.Eunho kenapa kau nak cemburu dengan kebahagiaan orang lain?Biarlah orang tu bahagia.Kau pun carilah kebahagian kau sendiri.

Secara tiba-tiba,nama V terlintas si fikiran aku.Aku lupa yang aku ada dia.Aku ada dia untuk bahagiakan aku.Ahn Eunho!Apa kau cakap ni?Takkan kau dah jatuh cinta dengan orang yang kau tak kenal,tak pernah jumpa?No way.Noti handphoneku berbunyi menyetakkan lamunanku.

Kang Daniel
018-xxx

Jumpa aku kat class geo.
Kelas tu kosong.
SEKARANG!!!!

Kenapa Daniel ni?Nak marah-marah pula.Tak berjaya ke?Aku menyimpan buku di tempatnya semula sebelum menuju ke kelas geo.

####

Aku nampak Daniel sedang duduk dengan kaki disilangkan.Dia berpeluk tubuh.Muka dia nampak masam.Dan aku tetiba rasa takut.Aku pergi ke arah Daniel.

"Kenapa kau panggil aku?" tanyaku sambil tersenyum.Sebenarnya menutup kegusaran hati aku.Daniel bangun dari kerusinya.

"Kau suka aku ke?" aku terkaku.A..aku tak tau nak jawab apa.Macam mana dia tau?

"Aku tanya ni kau suka aku ke?JAWABLAH!" Daniel menggemgam kedua belah bahuku dengan kuat.Sakit giler dia gemgam.

Aku mengangguk.

"Kau tau tak diaebabkan kau Seolhee tolak cinta aku.Kau tau tak?!Perasaan kau memang menyusahkan aku," aku hnya diam tidak terkutik.Air mataku mula bergelinang.

"Aku benci kau,"

Daniel keluar dari kelas.Hanya disebabkan 3 perkataan,aku menangis sebab lelaki untuk kali kedua.Aku terduduk.Aku meraup mukaku.Aku ikhlas sukakan dia.Tapi...Takde siapa nak hargai cinta aku.Takde sape.

####

Dengan langkah yang longlai aku pergi ke tempat favourite aku.Bangku di tepi tasik.Tempat tu nyaman,tenang.Sesuai untuk hati yang tengah sedih macam aku ni.Aku pun duduk di bangku.Noti handphone aku berbunyi.Mesej dari V.

V tiruan
012-xxx

Awak ok tak?

Macam mana V tau yang tengah tak ok skang ni?

V tiruan
012-xxx

𝐘𝐨𝐮'𝐫𝐞 𝐍𝐨𝐭 𝐌𝐲 𝐂𝐡𝐨𝐬𝐞𝐧Where stories live. Discover now