AKU terlena di dalam kapal terbang kerana perjalanan yang sangat lama. Tidak sabar untuk pulang ke tanah airku iaitu Malaysia. Sudah 6 tahun menetap di Melbourne kerana ingin menyambung pelajaran.
"Huh I'm coming Malaysia!!!" Getusku dalam hati kerana tidak sabar untuk sampai ke Malaysia.
"Ehem ehem miss" kata lelaki itu segan yang agak kacak dan berpesonaliti simple yang berada di sebelah kananku itu.
"Hm yes me?" Lamunanku terhenti apabila seseorang menegurku.
"err barang awak jatuhlah" katanya sedikit segan itu.
"Ehh oh ya hehe thankyou" Aku mengambil barangku yang jatuh lalu memberi senyuman kepadanya.
"Haha my pleasure" Dia pun memberi senyuman kepadaku.
"Boleh saya tahu siapa nama awak?" Soalnya sedikit ingin tahu.
"Oh my name is Qirain Kirasha just call me Ira."Jawabku dengan nada yang sedikit lembut.
"My name is Aran Qey, just call me Qey. By the way nice to know you hehe." katanya sambil senyum kepadaku.
"Nice to know you too" Kataku kepadanya dan membalas senyumnya lalu aku pun menyambung kembali tidurku kerana tiba tiba sahaja badanku terasa penat.
AKHIRNYA aku sampai juga di airport KLIA dengan memegang bagasiku itu lalu aku mencari cari kelibat keluargaku dan aku hanya terlihat daddy seorang saja yang sedang melambai tangannya lalu aku pun pergi ke tempatnya dengan senyuman yang manis.
"Hai daddy assalammualaikum." Aku terlalu rindu dengan daddy lalu memeluknya erat dan menyalam tangannya.
"Waalaikumsalam my dear. Daddy rindu sangat dengan ira. Makin cantik la anak daddy ni." Kata Dato' Qalid Ab kepada puteri sulungnya itu.
"Daddy ira lagi rindu daddy." Sebak sungguh aku melihat wajahnya yang aku sangat rindu.
"Daddy kenapa daddy seorang je yang amik ira ni mummy mana?"soalku hairan sambil mengangkat kedua dua belah keningku.
"Nanti kat rumah daddy cerita ye marila beg ira tu kita balik rumah dulu ye mesti ira penat kan?" Dato'Qalid Ab tenang sahaja menjawab soalannya.
JAM menunjukkan pukul 6:30 p.m. Aku baru bangun dari tidur yang lena dengan tangisan yang amat menyakitkan. kenapa daddy merahsiakan perkara ni.
Aku pun terus beroleh ke bilik mandi untuk membersihkan diri dan ingin menunaikan kewajipan solat magrib.
Tiada seleraku untuk makan mahupun minum. Aku hanya menguncikan diriku di dalam bilikku kerana masih sedih dengan perasaan yang bercampur baur. Dan aku terlena sekali lagi dengan air mata.
Sedang lena aku tidur tiba tiba pintuku diketuk oleh abangku yang memujukku untuk membuka pintu lalu aku pun membuka pintu.
"Ira past is past la jangan la macam ni abang risau tau tak? Please Ira" kata Qarl Kirl anak sulung dalam keluarganya dan abang sulung kepada Qirain Kirasha.
"Asal abang tau tapi tak call bagitau pun ira pasal ni mummy dan daddy cerai. Kenapa abang rahsiakan hal ni?" Tanya dengan nada yang sebak.
"Abang nak bagitau tapi tak nak ganggu Ira lagipun Ira kan tengah sambung belajar tak nak Ira fikir pasal ni menganggu je." Pujuk Qarl Kirl dengan nada yang lembut.
Aku hanya diam sahaja lalu abangku
memesan kepadaku untuk makan di bawah dan dia berlalu pergi keluar dari bilikku.Sorry bab ni pendek je. 😬 Kasihan kan ira takpe dia kan kuat.💪Memang ada di antara korang tak pernah rasa bagaimana rasa sedihnya bila keluarga tak complete dan bercerai.
Memang pedih hati sedih sangat. Cuba bayangkan anda belajar di luar negara balik sahaja ke Malaysia di tempat asal parents dah divorce.
Macam mana agaknya feeling korang? Saya tahu ada yang tidak dapat bayangkan sebab family korang happy. Tapi cuba bayangkan?
Saya nak pesan something. Biarlah kita ni hidup susah ke senang ke. Asalkan bersama dengan keluarga sebab keluarga ialah hadiah yang paling indah. Keluarga juga sentiasa ada untuk kita susah dan senang daripada orang lain yang tiada kaitan dengan kita hanya datang dan pergi. Dan HARTA. Harta yang banyak tidak membuatkan kita bahagia. Yang bahagia ialah bersama dengan keluarga susah dan senang.. ❤️ Sayangilah keluarga anda. Luangkanlah masa bersama keluarga anda mana tahu suatu hari nanti mereka akan pergi meninggalkan kita...
That's all from me. Thankyou for reading my story! Read the next chapter. I hope you will like my story! Muah 😘 Sayang korang semua ❤️❤️❤️❤️
YOU ARE READING
My Sweet Husband
Romance[In updating] SLOW UPDATE. [[First Story Romance by @kyranah]] Dia belajar di luar negara 6 tahun. Tanpa pengetahuannya ibu bapanya telah bercerai. Balik sahaja ke Malaysia dia terkejut dan amatlah sedih setelah mengetahui bahawa ibu bapanya telahpu...