PENAT sangat walaupun first day aku kerja. Tapi fikiran aku melayang teringat perempuan yang bernama Sofea itu. Mesti perempuan ni terhegeh hegeh kat Qey ni agaknya. Tiba tiba lamunanku terhenti apabila iPhone6 plusku berdering menandakan ada chat Whatapps masuk.
"Awak saya minta maaf pasal tadi. Saya betul betul takda mood." - Aran Qey
"Oh takpe saya maafkan. Yang pasal phone saya tu nanti saya ganti. Saya bayar esok" -Aku
"Eh takpe. Saya belanja. Ikhlas 😁- Aran Qey
"Okay" -Aku
"Tapi siapa perempuan tue?" Aku
"Sofea. Dia tu suka saya. Tapi saya tak suka dia. Bukan taste saya la 😂 Tak tahu kenapa dia tak move on tue?" - Aran Qey
"Oh yelah" -Aku
"Kenapa tanya? Cemburu ehh?" Aran Qey
"What? Bila masa saya cemburu" Aku
"hahaha takdela gurau. tapi kalau awak nak jadi tunang saya yang betul betul pun boleh hahaha" Aran Qey
"Jangan nak mengada okey bye saya nak tidur penat wahai CEO" Aku
"Baiklah princess" -Aran Qey
Adakah dia cakap aku ni tunang dia? HAHAHAHA terkejut aku. Dah la ajak aku lari. Nasib la kau minta maaf kat aku kan tahu juga kau hahaha. Then suruh lagi aku jadi tunang dia betul betul elehhh. Tapi hensem la dia wuuuu. Eh eh aku dah kenapa ni?
TAK SANGKA hari ni dah sebulan aku kerja kat AQ Holdings. Tiba tiba aku teringat kat mummy. Mummy berada di Shah Alam tapi aku tak tahu kat mana dia tinggal. Mustahil aku nak pusing satu Shah Alam kot gila ke. Aku kena juga cari mummy walau apa pun cara.
"Abang ira nak tanya something boleh?" Tanyaku.
"Ye ira kenapa?" Qarl Kirl hairan. Soalan dibalas dengan soalan.
"Nak cari mummy. Boleh tak?" Tanyaku lagi.
"Abang tak tahu mummy tinggal kat mana. Dia langsung tak bagi pun alamat rumah dia. " Qarl Kirl tenang sahaja berbicara.
"Hm abang ada number mummy tak?" Aku menanyanya lagi.
"Ada." Jawab Qarl Kirl sepatah.
"Nak number mummy" Qarl Kirl pun mengeluarkan telefon iPhone X dari poket. Lalu telefon itu pun bertukar tangan. Aku laju saja menaip number tersebut.
Beberapa minit kemudian ...
Tut tut tut tut.. Talian terus diangkat.
"Assalammualaikum." Kataku memberi salam.
"Waalaikumsalam. Ya ini siapa?" Katanya di talian. Mataku mula berkaca sungguh aku rindu suara ini. Hanya Allah saja tahu.
"Err ini ira" Jawabku sayu.
"Betul ke ni ira?" Soal Datin Khatejah.
YOU ARE READING
My Sweet Husband
Romance[In updating] SLOW UPDATE. [[First Story Romance by @kyranah]] Dia belajar di luar negara 6 tahun. Tanpa pengetahuannya ibu bapanya telah bercerai. Balik sahaja ke Malaysia dia terkejut dan amatlah sedih setelah mengetahui bahawa ibu bapanya telahpu...