Bab 9

128 8 0
                                    

AKU sedang membelek fail fail di atas mejaku yang terlalu banyak. Tiba tiba telefon pejabat berbunyi di sebelahku. Aku pun mengangkat panggilan itu.

"Buatkan saya coffee" -Aran Qey

"Baik Tuan." - Aku

Talian pun terus dimatikan. Aku pun menuju ke dapur office untuk membuat coffee yang diminta oleh boss aku. Selesai sahaja membuat coffee aku terus beroleh ke office boss lalu mengetuk pintunya.

"Masuk" Kata Aran Qey tegas.

"Er ni coffee yang tuan minta sebentar tadi" Aku berkata sopan. Sopanlah sangat wakakaka.

"Oh"Kata Aran Qey selamba.

"Aik tak cakap terima kasih pun haih dia ni memang nak kena penampar" Aku berkata seorang diri menahan geram. Aku paling pantang la orang yang tak cakap terima kasih ni.

"Ye apa awak cakap tadi" Aran Qey bertanya dengan nada mendatar.

"Hehe takde. Kalau takde apa apa saya nak keluar" Aku memberi senyuman tidak ikhlas.

"Keluarlah. Aku tak suruh kau lama lama pun kat sini. Kau yang tercegat kat situ apahal" Serius saja suara Qey.

"Apasal boss aku marah marah kat aku ni aku ada buat salah ke? Sabar ira jangan lawan dia tue boss. Kau diam je terus keluar jangan fikir pasal ni" Aku berkata di dalam hati sambil keluar dari office Aran Qey.

Sesampai aku di bilik officeku. Aku pun menyambung kerja apa yang patut aku buat. Tiba tiba teringat kat boss yang dingin sebentar tadi.

"Dah la tak cakap terima kasih lepastu nak marah marah. Dulu bukan main lagi lembut bagai. Siap cakap awak saya. Sekarang aku kau. Lantaklah aku tak kisah." Getusku dalam hati sambil termenung. Tanpaku sedari aku telah diperhatikan seseorang.

"Hey hey jauh termenung" Tegur Adrian Syah rakan sekerjaku yang tiba tiba masuk ke dalam bilik Officeku.

"Hahaha takdelah" Aku berkata tidak jujur.

"Aku tengok kau ni masam je muka dari tadi. Senyum pun tak. Kena marah boss ke?" Teka Adrian Syah sambil tersenyum.

"Hahaha takde hal la aku okey je. Nah tengok aku senyum." Aku senyum lalu menunjukkan semua gigiku.

"Lawanya gigi kau dah la ada taring meh tukar" Adrian Syah tersenyum.

"Eleh mahal tahu gigi taring aku ni hahahahah mana boleh pinjam." Aku ketawa kecil.

"Hahahah yelah tue. Aku datang sini aku nak minta tolong kau ni."  Adrian Syah tersenyum. Aku membalas senyumannya dan sudi menolongnya lalu kami pun berbincang.

ARAN QEY ingin memasuki bilik office ira. Tetapi langkahnya terhenti dan terdengar perbualan adrian bersama ira. Aran Qey pun pergi balik ke officenya dengan rasa hati yang cemburu kecewa dalam masa yang sama marah juga. .

"Haih sabar Qey dorang tue kawan je. Jangan risau. Rasa bersalah pun ada sebab marah dia tapi aku kena startkan plan aku untuk marah dan tegas dengan ira hehehehe shh diam diam ye reader's jangan bagitau ira hehehehe" Aran Qey bercakap seorang diri.

Tanpa disedari mana mana perempuan Aran Qey ialah seorang lelaki yang pernah belajar Islam di Mekah dulu dan hafal juzuk Al-Quran kerana pernah menjadi pelajar Tahfiz.

My Sweet Husband Where stories live. Discover now