PEJAM celik pejam celik sudah berlalu 1 minggu dan aku akan start kerja hari ni.
Jam pula menunjukkan jam7 pagi. Aku mula bekerja jam8 pagi."Amboi sekarang baru jam7 pagi awal sangat aku sedia ni maklumlah hari pertama bekerja" getusku dalam hati.
Aku pun turun ke bawah untuk mengambil sarapan. Nanti tak fokus pula kerja kan perut krok krok. Sesampai sahaja aku di meja makan abangku juga ada di sana.
"Eh bukan jam 8 ke start kerja?" Soal Qarl Kirl hairan.
"Ye." Jawabku sepatah.
"Awal juga ira sedia ni excited ke jumpa CEO hahahahahaha" Qarl Kirl ketawa.
"Abang ni orang nak kerja bukan nak jumpa dia kot. Ira sedia awal nanti tak pasal pasal lambat dah la first day." Jawabku mendatar.
"Yela yela hati2 kerja kat sana k. Jangan nakal nakal" Qarl Kirl tersenyum sengih.
"Eee abang ni ira tahu la. Ira bukannya budak kecil lagi" Tak habis habislah nak sakat adik dia ni haih.
"Good morning anak anak daddy" Dato Qalid Ab yang tiba tiba sahaja datang ke meja makan.
"Good morning too daddy" Jawabku dan abang serentak.
"Hari ni first day ira kerja kan?" Soal Dato Qalid Ab.
"Ye daddy first day" Jawabku tenang.
"Elok la tue tak la duduk duduk je kat rumah" Dato' Qalid Ab tenang sahaja berbicara.
"Baiklah daddy dah nak gerak pergi kerja dah ni" Dato' Qalid Ab mengangkat begnya lalu berdiri.
"Okey daddy takecare" Jawabku dan abangku serentak sambil menyalam tangan daddy.
Berdebar pula aku rasa nak langkah masuk bangunan ni. Maklumlah first day berdebar sikit. Aku pun naik ke lif. Sesampai sahaja di sana ada seorang staff menyapaku.
"Hai nama saya Larya Ikhwana panggil je Wana dan saya penolong PA cik" Katanya penuh ramah dan sopan.
"Nama saya Qirain Kirasha panggil je ira. " Aku membalas senyumannya.
"Mari saya tunjukkan office ira" Aku hanya menurut lalu aku pun mengikutnya langkah demi langkah. Tak sangka office aku besar macam ni
"Okey,thankyou wana." Larya Ikhwana hanya senyum.
"Okey. My pleasure kalau ada apa apa panggil saya je meja saya kat sana tak jauh dari sini. So kalau takde apa apa saya pergi dulu" Larya Ikhwana menunjukkan arah di mana tempat mejanya.
"Baiklah Wana." Larya Ikhwana terus beredar. Sebelum dia beredar aku senyum kepadanya dan dia pun membalasnya.
Beberapa minit kemudian pintu bilikku diketuk menandakan ada orang.
"Masuk"
"Em ira Encik Aran Qey panggil dia suruh ira masuk office dia" Kata Larya Ikhwana menyuruhku sambil dia membawa sebuah fail di tangannya.
YOU ARE READING
My Sweet Husband
Romance[In updating] SLOW UPDATE. [[First Story Romance by @kyranah]] Dia belajar di luar negara 6 tahun. Tanpa pengetahuannya ibu bapanya telah bercerai. Balik sahaja ke Malaysia dia terkejut dan amatlah sedih setelah mengetahui bahawa ibu bapanya telahpu...