6. Bölüm

2.1K 79 6
                                    

Lowood okuluna ilk adım attığında, Jane Eyre aslında kendi kafasının içinde hapsolmuş ürkek bir kuştu. Adım adım kendini buldu ve içinde yanışıp tutuşan bağımsızlık sevdası ona devasa ve asla yıkılmayan bir özgüven tanıdı ve Jane, okulu arkasında bırakırken artık hür, kanatlarını korkmadan, kimseden çekinmeden açıp uçabilen bir kuş olmuştu. Acı çeken, fakat kendi içinde özgür bir kuştu ve bundan gayet gurur duyuyordu.

Azra, Jane Eyre'yi artık her bitirdiğinde Deniz Demir'i düşünüyordu.


Dudu, Derya ve Heves koşarak B-Bloğa girerler. Azra ve Hasret'i çekirdek çitleyerek gördüklerinde şaşkına dönüp bulundukları durumu anlamışlardı. Onları nefes nefese gören Azra bir şeylerin yolunda gitmediğini anlar ve masadan kalkar. "Noldu? Deniz nerde?"

Dudu "Deniz! Bizi kandırdılar!" bağırarak geri koştu.

"İkizler bize senin çok zor durumda olduğunu dediler"

Heves'in anlatması üzerine Azra'nın durumu anlayıp diğerleriyle birlikte koridor'a koşması bir olmuştu. Ikizler en başından beri kandırmıştı onları, hain tuzağı onlar kurmuştu. Duş alanda kabinleri boş buldular. İki kadın harıç kimse yoktu. Bu durumda mimikleri neredeyse çirkef bir hal alan Azra, tayfa'yı ikişer grup halinde Deniz'i bulmaya göndermişti. 

Koridorları koşarak arıyordu . Yanından geçen mahkumlara Deniz'i soruyordu, taki bir mahkum ona umut verene kadar. Deniz'i hangi tarafta gördüğünü söyledikten sonra Azra corabının içinden bıçağını gizlice çıkararak o yöne doğru koşar. Diğer mahkumların bulunmadığı bir koridorun sonuna gelmişti ve kapıları hızlıca sırayla açtı ve sonunda küçük bir depoda karşılaştığı manzara onun aklını çalmıştı; Deniz bilinçsiz bir şekilde sırt üstü yerde yatıyordu, sacları yüzüne dağılmış.

Azra kendini bir anda onun yanında bulmuştu, ona seslenirken sesi titriyordu, onun yüzü ellerinin arasındaydı. Bu savunmasız bedenin yanında bir şırınga fark ettiğinde ise yardıma bağırdı. Biri gelmeliydi, biri duyacaktı onun titreyen ve onun en derin duygularını açığa veren sesini.

  Deniz revirde yatıyordu. Azra'nın erken bulmasıyla aşırı doz tehlikesinden kurtulmuştu.

"Vücudu bunu kaldıracak", dedi doktor hanım ve Azra kollarını gögsünün üzerinde kavuşturmuş şekilde dinliyordu, "ama bu bozda uyuşturucuyu sindirmesi zor olabilir. Sonradan onun yoksulluk belirtilerini gösterecektir. Bol su içmesini sağla."

"Tabi. Ama iyi olacak, değil mi? Bir şey olmayacak?"

Deniz revirde yatıyordu. Azra'nın erken bulmasıyla sırı doz tehlikesinden kurtulmuştu.

"Vücudu bunu kaldıracak", dedi doktor hanım ve Azra kollarını gögsünün üzerinde kavuşturmuş şekilde dinliyordu, "ama bu dozda uyuşturucuyu sindirmesi zor olabilir. Sonradan onun yoksulluk belirtilerini gösterecektir. Bol su içmesini sağla."

"Tabi. Ama iyi olacak, değil mi? Bir şey olmayacak?"

Doktor hanım Azra'nın endişesini bariz anlıyordu. "İyi olacak" dedi emin bir tebessümle. Ardından Zerrin müdürün odaya girmesiyle Azra yatağa doğru ilerler ve Deniz'in yanında durur. Nefret dolu gözleri Zerrin'in sahte maskesine bakar.

"Deniz nasıl, doktor hanım?"

"Şu an için sabit, Zerrin hanım"

 Zerrin anlaşılmayan bir yüz ifadeyle önce Deniz'e sonra Azra'ya bakar. "Kim yaptı bunu ona, Azra?"

"Bilmiyorum, onu öyle buldum", dedi ve zarzor bastırdığı öfkesiyle dudaklarını birbirine bastırdı. İkizleri Zerrin kasten B-Bloğa sokmuştu ve Deniz'e bunu onların yaptığını gayet iyi biliyordu. Azra'ya attığı uzun aşağılayıcı bakışından sonra odadan çıktı.

Azra'nin sert yüz ifadesı Deniz'e bakınca yeniden yumuşadı, fakat doktorun hala odada bulunduğunu hatırladığında hemen gizlemeye çalıştı. Doktor odadan çıktıktan sonra uyuyan güzelin yanına oturdu ve eline dokundu. Dudakları tıtremeye başlamıştı. Göz yaşlarına hakım olamıyordu, hıçkırıklarını bastırarak ağladı.

Gözleri yukarıya baktı; "Senin derdin ne?" dercesine..

AzDen (Avlu)Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin