Bab 28 - Truth?

127 13 5
                                    

Kebenaran?

Apa maksudnya?

Kebenaran yang selama ini terbentang di hadapan mata.

Cuma di pandang sebelah mata.

Jika diteliti dengan betul,

Kebenaran itu akan terbongkar.

Lufti mencengkam dadanya yang terasa sesak, seperti dibakar dengan api. Giginya digetap cuba menahan kesakitan. Kakinya melangkah terumbang-ambing menuju ke biliknya.

Sebaik dia membuka pintu, kesakitan itu menjadi lebih teruk. Dia melangkah masuk lalu kakinya tersadung membuatnya terbaring di atas lantai.

Dadanya masih dicengkam kuat. Dia menutup mulut menahan raungan yang hampir terkeluar.

"K...k..kenapa...sekarang...?" soalnya perlahan, tangannya masih mencengkam dada. Cuba menahan diri dari menutup mata.

Pandangannya mulai kabur. Mindanya mula membuat maraton lalu dia menyapa kegelapan.

□□□□

Lufti membuka mata perlahan-lahan. Sekelilingnya kabur membuatnya menutup mata beberapa saat lalu dibuka semula.

Padang hijau yang luas, berdekatan hutan. Lufti mendongak dan melihat langit biru cerah berserta kepulan awan putih.

"...Aku dekat mana?" Dia berbisik kepada dirinya sendiri. Sekelilingnya dilihat dengan hairan. Dia berada di mana?

"Hm~" Lufti menoleh ke belakang dan melihat seseorang yang seiras dengannya. Dia mengiringkan kepala ke kiri.

"Siapa engkau?" Lufti bertanya. Individu tersebut mengangkat kepala sebelum tersenyum lebar.

"Selamat berkenalan Lufti. Aku, Leo!" Leo membalas teruja. Tangannya dilambai sebelum muncul di hadapan Lufti.

"...selamat berkenalan...?" Lufti membalas kekok. Dia hanya tersengih kerang busuk ketika Leo bersalam dengannya.

"Baiklah...dua orang yang lain patut dah ada dekat sini." Leo menatap siling ataupun langit biru cerah yang kelihatan cantik sambil mengetuk jam di tangan.

Leo berdecih jengkel apabila melihat jarum jamnya bergerak ke 'dua'. Matanya ditutup sambil mengomel sendirian.

Lufti hanya mengangkat bahu sebelum duduk di atas rumput yang menghijau. Angin yang bertiup, membuatkan rambutnya beralun lembut. Dia hairan, ini mimpi atau bukan?

"Wei, Leo. Kita dekat mana?" Lufti menyoal sambil bermain dengan rumput. Mata biru kelabunya bertemu dengan sepasang mata yang sama dengannya.

Ia sangat kekok mempunyai orang yang sangat-sangat seiras dalam satu bilik yang sama.

"Hm~Oh! Kita dekat dalam kepala kau." balas Leo ceria sambil memetik bunga yang tumbuh merata di padang hijau itu.

Lufti hanya mengangguk sebelum tersedar, "WAIT. WHAT THE HECK?!"

Dia menjerit membuatkan burung-burung yang hinggap di pohon terbang. Leo hanya ketawa sambil mengelengkan kepala.

"Ok...itu pelik. Maksud aku, kita berada dekat salah satu tempat yang otak kau cipta bila kau berangan. Macam tulah." balas Leo selamba membuatkan Lufti menghembus nafas lega yang dia tak sedar tahan.

"Oh..." Lufti mengangguk kecil. Faham dengan penjelasan Leo. Telinganya menangkap suara seseorang lalu dia menoleh ke belakang.

Bibirnya mengukir senyuman apabila matanya melihat wajah Daniela dan Khairul. Namun senyumannya pudar apabila melihat dua orang yang menyeret mereka berdua.

Rebirth Of The WolvesWhere stories live. Discover now