Gözlerini açtı ve kelebeklerin uçuştuğu bir dünyaya uyandı.Tozpembe bir hayata.O kadar güzeldi ki Hayat'ı çileden çıkaracak kadar güzel...
-Asla böyle bir yere layık olamam ben dedi.
Etrafını saran tüm güzellikler dünyasının sanrısallığını hiç ayrımsayamadı.
Sonra birden bir ses yaklaştı ve:
-Ben sadece gerçekleri söyledim sana.Ben hep dürüst oldum.
-Beni cennete ait olmadım hiç beni cehennemime geri götür.Yoksa tüm bu güzellikler yüzünden keserim kendimi.Ben güzelliklerin içinde daha çirkin,ben güzelliklerin içinde daha mutsuz ve olduğumdan daha kaçığım.
Bir rüzgar esti.
Bir pencere açıldı.
Her yer karardı.
Pencereden bir ışık süzüldü.
Her yer ışıkla doldu.
Oda kendi haline büründü.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
-Bunu yapmak zorunda değildiniz.
-Biliyorum dedi doktor ve devam etti:
-Bana bir gün olsa arkana bakmadan kaçmak istediğini söyledin kaçıyoruz işte.
-Güneşli bir gün diyerek konuyu değiştirdi Hayat ama ben yine de üşüyorum.
-Kalın kıyafetler giymişsin diye onayladı onu doktor.
-Piknik yapmak güzel fikirdi diye konuyu yine değiştirdi Hayat ve sandvicinden bir ısırık aldı.
Sonra hafifçe tebessüm etti.Doktor birden ona bakakaldı.Yüzünü iyice ezberlemek istedi.Onu göremediği her an için bir parça ezberledi yüzünden.Ama o küçücük tebbesüm içine işledi.Apansızın gelen,Hayat'ın onun hayatına girmesi gibi apansızın gelen ve her şeyi değiştiren bir gülücük.
Birden ayağa kalktı Hayat.
-O kadar uzun bir süre ölü gibi ruhsuzca yaşadım ki şimdi içimde bir şeyler var patlamak isteyen.
-Ne istiyorsan onu yapalım gelme amacımız buydu.
-Bir günlüğüne insanlardan korkmamak isterdim.
-Nasıl yani?
-Belli bir çevrede yaşadım hep.Diğer kimseyle konuşmadım.Bir kez olsun karşıma çıkan herkesin gözünün içine korkusuzca bakmak isterdim.Sadece istediğim gibi eğlenmek ve hiçbir şeyden kaçmamak.
-Ne önerirsin?
-Pikniğimizi sonlandırmayı.Zaten saat de baya geç oldu.Ve bir bara gitmeyi.
-Ne?Hayır,hayır bar olmaz.
-Ben 22 yaşındayım.
-Ve ben senin doktorunum.
-Pekala ÜMİT şuan senin kliniğinde değiliz ve her şeyi geride bırakmıştık sanırsam?
-Bu...
-Sadece kendini düşün.Beni ya da ne düşüneceği hakkında endişelendiğin insanları değil.Sen istiyor musun?
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
-İki vodka shot lütfen!
Hayat ilk defa böyle hissediyordu.
-İlk defa mı bara geliyorsun? diye sordu doktor alaycı bir tavırdan uzakça.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Uçurumun Kıyısında Yaşamak
RomanceVe bir doktor hastasına uçurumun kıyısında yaşamayı öğretti. Hayat kendi ölümünün yıllar önce planlanmış olduğuna inanan,ağustos ayında etrafı şubatla sarınan,içinde yaşadığı hayata ve kurumlarına uyum sağlayaman bir kaçıktı. Ümit başka insanlar içi...