Bir Gazinin İngilizlerden İntikamı

1.1K 21 1
                                    

Zamanında Yunanlar Çanakkale savaşında Türklere karşı kullanmak için İngilizlere savaş gemisi yaptırırlar. Bunun karşılığında Türklerde iki gemi sipariş eder İngilizlerden. Gemilerin parası halk arasında toplanır. Anadolu kadını küpesini, bileziği, yüzüğünü verir. Genç kızlar saçlarını keserek Ermeni, Rum kuaförlere satarlar. Sonuçta gemi parası toplanır ve gemiler yapılır. Türk subaylar gemileri almaya giderler fakat İngilizler savaş çıktı diyerek, gemileri de altınları da vermezler. Bizim paramızla yaptırılan iki gemiyi savaşta bize karşı kullanırlar. İki gemide Çanakkaleyi geçemez ve boğazda batırılır. 

Şimdi gelim yaşlı gazimize. Hepimizin bildiği gibi Çanakkale'de bize karşı savaşan milletlerin mezarlıklarını yaptırmışız. Savaşın ardından İngilizler askerlerini anmak için Çanakkale'ye gelir. Devlet büyükleri ve askerler...

Konuşmalar yapılırken, 107 Yaşında o zamanın en yaşlı gazisi unvanını taşıyan bir Türk gazisini de kürsüye davet ederler. Gazimiz kürsüye çıktığında bu iki gemi olayını anlatır. İngilizlerin yaptığı hainlikleri anlatır. Tabii İngilizler çok rahatsız olurlar. Uzun süre konuştuktan sonra, İngilizlerin bir gazisi kürsüye gelir, bir deste para çıkartır (bu günün parasıyla 60-70 bin TL civarı) ve gazimize vermek ister. Amacı Türk milletini satılıkmış gibi göstermek, küçük düşürmektir. Gazimiz bunu kabul etmez fakat adam diretir, hediye olarak alın der. Gazimiz kabul etmeyince bu kez, bari hatıra olarak alın der.

Bunun üzerine parayı alır ortadan ikiye böler. Madem hatıra olarak veriyorsunuz o zaman bu hatıranın yarısı sizde yarısı bizde kalsın der.

Çanakkale Mahşeri ve UnutulanlarHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin