Youngmi pov
Youngmi mula membuka cerita tentang keluarganya bagi menjelaskan kesemua yang dianggap hina oleh orang sekeliling. Aku tidak mahu walau sesiapa pun mengganggu kehidupan kami lagi.
" tuan puteri dan seorang pahlawan mati bersama apabila cinta mereka terhalang, dekat tangan mereka berdua diikat dengan seutas benang merah yang dipenuhi dengan darah..
" nenek sangat mempercayai kepercayaan karut dan cerita orang lain. Dia selalu menganggap kelahiran kami berdua mencemarkan nama keluarga j-jadi kami.. "
Cecair jernih mula bertakung di tubir matanya apabila kata-kata cacian dan deraan fizikal yang sering nenek berikan pada kami berdua sejak kecil mula menerjah di kotak fikirannya .
' aku terpaksa bela korang selama ni hanya sebab korang darah daging aku tapi koranglah punca orang kampung ni pandang serong kat aku'
' jijik! Menyusahkan! '
Tawaan sinis mula memenuhi ruangan tersebut kerana gadis gadis tersebut langsung tidak mempercayai walau sebutir kata yang diceritakan oleh Youngmi itu.
" kau mesti sengaja reka cerita tu untuk buat Taehyung bersimpati pada kat kau, kan? "
" eyyy liciknya kau ni!"
" kau tu comel sikit je pun. Jangan nak menggatal sangatlah perempuan "
BUKK
gadis gadis malang yang tadinya duduk bersenang lenang di atas kerusi kini jatuh tersembam ke lantai apabila Jungkook dengan rasa tidak bersalahnya menendang ke arah gadis itu.
" b-biadapnya dia ni.. "
" berani tendang perempuan "
" teruk betul.. "
Pandangan gerun mula menghiasi setiap wajah gadis gadis itu.
" kalau berani cakap, cakap lah lagi "
" kau nak cakap Youngmi apa tadi? "
Mereka semua diam tak berkutik. Tajam anak mata Jeon Jungkook menikam setiap wajah mereka. Tak cukup tanah semua yang menyaksikannya berlari meninggalkan perpustakaan tersebut .
Pandangan mata tajamnya mencerlung ke arah Taehyung pula. Sepantas kilat tubuh kecil Youngmi ditarik supaya menjauhi lelaki itu.
Wajah Taehyung dicengkam kasar . Wajah mereka didekatkan seraya Jungkook melancarkan kata-kata amaran yang cukup keras.
" lepas ni.. Jangan berani dekati Youngmi lagi "
" penyibuk! "
The red thread baru tiba di pertengahan cerita, 1-10 berapa korang bagi ? ❤️
YOU ARE READING
✎ᝰ┆ 𝐓𝐇𝐄 𝐑𝐄𝐃 𝐓𝐇𝐑𝐄𝐀𝐃
Fanfiction[ WINNER OF THE BEST ETHEREAL 2020 SHORTSTORY] A short thriller fanfiction " kau bagaikan batery untuk aku terus hidup, andai kau hilang aku akan terus mati " Bagaikan kisah dongeng di mana hero sentiasa ada disisi heroinnya untuk membantu dan menja...