Youngmi pov
Aku tak mampu berkata apa apa melihatkan wajah gembiranya apabila megetahui bahawa nenek dijumpai mati di dalam biliknya pagi tadi.
" woi !!"
" tak elok cakap macam tu bila ada orang meninggal dunia "
Sergah seorang jejaka sekali gus menolak bahu Jungkook supaya menjauhi ku. Lekas aku meminta maaf dengan cara yang sopan seraya menunduk berkali-kali .
" ah gwaenchana aku tak cakap dekat kau, aku cakap dekat dia tu "
Jejaka itu tersenyum petak ke arahku. Belum sempat aku ingin membalas senyuman manisnya jejaka itu terlebih dahulu menarik tanganku.
" nama aku Kim taehyung ehe aku baru je pindah kat bandar ni "
" tapi aku memang bernasib baiklah. Baru je pindah sini dah dapat jumpa gadis cantik macam kau "
Ujarnya begitu ceria. Berbagai soalan diajukan olehnya seperti 'nama kau apa?' Dan 'sekolah di mana?' namun semua soalan tersebut hanya dibiarkan pergi bersama angin.
" err haha dah 3 hari aku tak basuh tangan "
Dalih Youngmi seraya meleraikan pegangan tangan lelaki bergelar Taehyung itu. Dapat aku rasakan Jungkook memerhati kami berdua dengan pandangan mata yang tajam.
" hahh siyesh ah?! Takkan kau tak mandi kot"
Terkejut beruk Taehyung jadinya apabila Youngmi dengan polosnya memberitahu bahawa dia tidak membasuh tangan selama 3 hari . Apa ke gilanya tu?!
" lagipun adik aku dah penat hehe, kitorang mintak diri dulu ye "
Pamitku seraya bergesa menarik Jungkook untuk beredar bersama. Dapat aku rasakan sesuatu yang sukar digambarkan jauh di lubuk hatiku. Seperti suatu perasaan yang berat dan menyakitkan.
Disebabkan TRT hanya lah short story jadi emie akan update 2 chapter sehari. Insya Allah 💜
'Muncul readers' asyila lh votement kalau tknk comment pn tkpe emie is okies (◍•ᴗ•◍)
YOU ARE READING
✎ᝰ┆ 𝐓𝐇𝐄 𝐑𝐄𝐃 𝐓𝐇𝐑𝐄𝐀𝐃
Fanfiction[ WINNER OF THE BEST ETHEREAL 2020 SHORTSTORY] A short thriller fanfiction " kau bagaikan batery untuk aku terus hidup, andai kau hilang aku akan terus mati " Bagaikan kisah dongeng di mana hero sentiasa ada disisi heroinnya untuk membantu dan menja...