MAVİ BERELİLİER

464 29 4
                                    

Sason/Batman Jandarmadan Komando Taburu
Helikopter alandan kalkarken yüzbaşıya selam durduk .  Helikopterin hareket etmesini bekledik ardından arkamda bir saatten beri selamını almamı bekleyen garnizondaki üsteğmen vardı . Dönüp tekmil vermesini bekledim eli ayağı titriyordu fukaramın hemen tekbiri verdi . Bizi bekleyen piyadelerin oraya doğru yol aldık . Güzel bir ses tonuyla yaklaştı üsteğmen "Sizin ile tanışmak her vakit istemiştim komutanım kısmette bugünmüş. Hep namınızı duyduk "EFSANE BİNBAŞI VE NEFES TİMİ" gerçi abiniz komandolarımızdan ..." dedi , elimi kaldırarak durmasını emrettim . Ve arkaya bakarak "Yüzbaşıyla günün planını konuşun " dedim ikiside aynı anda "Emredersiniz" diye kükredi . Astsubay bizi görür görmez komutları verip komutanına oda bana devretti , hazırlanan kısa bir törenden sonra bana ayrılan odaya geçtik abiminden gelmesini istemiştim . Odaya girdiğimde o buruna gelen o mis koku var ya müthişti . Belli ki oda sabah temizletilmiş . Üsteğmene "Sağol hakan burdan sonrasını biz hallederiz sen çıka bilirsin" dedim hemen hazır ola geçip onaylanıp çıktı . Son zamanlarda baya bir kaba olmuştum .
Abime dönüp eline yapmıştım öpmek için ama müsade etmedi . Doğrulduk ve sarıldık içimden öyle bir ağlama hissi gelmişti ki kendimi zor tuttum En son yeğenimin nişaninda görmüştük birbirimizi . Abim " Yiğit gardaşım benim , Allah'a şükürler olsun sağ salim yanımdasın hamdlar,seni bana , bize , vatana bağışlayan Allah'a olsun" dedi tüm tim aynı anda "Hamdolsun" diye bağırınca abim bizimkilere şaşkın bir bakış attı ardından kahkaha tuttu tabiki . Masama oturur oturmaz kesildi tabiki elimle koltuklara oturmalarını emrettim . Emre'ye dönerek ;
-Bugünün planı ne Ali ?
-komutanım bölgenin baş aşiret ağası bizleri ağarlamaktan şeref duyacağını belirtmiş ilk günü yemeğe davet etmiş. Şummar aşireti bu baş aşiret. Ağaları Hasan ağadır. Bildiklerim bu kadar komutanım .
Abime dönüp bi kaç kelime eklemesini bekledim
-Hasan ağanın babası,dedesi her zaman devlete bağlı kişiler imiş . Taki kendisinde öyle kendisine gelen istihbarataları anında bizimle paylaşır çok bonkör biridir konağa gireni aç ve susuz bırakmaz . Askeri bölgede güçlü bırakan bir unsurdur . Lakin oğlu seyyid teröristler ile işbirliği içinde . Son istihbarat ve buraya geliş sebebiniz bu galiba ?
-Pek sayılmaz aslında, bu arada geçici görev emrin geldi mi ?
-Geldi artık bende bir nefes üyesiyim.
-Öyle öyle , beyler gidin hazırlanın akşama yemeğe gidiyoruz .
Hepsi birden aynı anda kalkıp gittiler abim ve ben baş başa kaldık. Abim bana bakıp gülerek:
-Kız ne iş Alper bey sen time kız almam diyordun
-Oda Zorunlu görevle geldi ama ben istemedim yukarıdakiler emretti .
-Peki öyle olsun
-Nasıl yani ?
-Nasılı canım benim , kızın maşallahı var evlenme çağın geldi artık ha
-Abi nolur şu konuyu açmayalım hem sen ne duruyorsun gidip hazırlansana ya gelmiş bana kız beğeniyor
-Alla Allah yaranılmıyor sana da ha karışmıyorum .
-Bak bu iyi oldu .
-Gidip hazırlanim bari
-iyi olur iyi
Diyip başımdan savdım ardından ayağa kalkıp camın önüne doğru ilerledim .

NEFES TANRI DAĞININ ÇOCUKLARIHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin