Gopal dan BoBoiboy sedang berjalan beriringan selepas membeli barang-barang yang telah dipesan oleh Tok Aba.
BoBoiBoy:Gopal,terima kasih tau temankan aku.
Gopal:Alah,takde masalah lagi. Sebagai kawan baik yang terbaik kau,aku mestilah temankan kau.
'Kawan baik yang terbaik'
'Bila kau sedih,berpaut lah pada bahu aku'
'Kitorang akan sentiasa bersama kau'
'Kau memang terbaiklah BoBoiboy'
Itulah kata-kata yang sering keluar dari mulutnya. Tanpa dia ketahui,kata-katanya itu sebenarnya hanya DUSTA.
BoBoiBoy:Hmm,apalah agaknya akan terjadi pada aku kalau korang takde.
Gopal:Kalau kitorang takde,kau mesti takde jugak.
BoBoiBoy:Eh,Kenapa pulak?
Gopal:Yelah,kalau kau dalam bahaya,siapa yang selamatkan? Aku juga...(=_=")
BoBoiBoy hanya tersenyum.
BoBoiBoy:Hmm,Yelah,kau menang.
Gopal:Hehehe,saya,Gopalji,tak pernah tak menang.
BoBoiBoy:*Roll eyes*
S
K
I
PT
I
M
EBoBoiBoy masih 'bersantai' di atas sofa ruang tamu. Dia menghembuskan penat lelahnya selepas menolong Atoknya di kedai tadi.
Tok Aba:Eh, BoBoiboy? Ok ke ni?
BoBoiBoy:Ok je,Tok. Cuma otot BoBoiBoy dah sengal-sengal ni.
Tok Aba:Haih...Takkan Atok minta tolong sikit dah penat?
BoBoiBoy bingkas bangun.
BoBoiBoy:Sikit apa tok?Banyak tu.
Tok Aba:Kau tau,masa kau takde,Atok tau yang kerjakan semua tu.
BoBoiBoy:Hmm,Atok BoBoiboy kan masih 'Muda'
Tok Aba:Hoi,sempat lagi kau perli atok?
BoBoiBoy:Hehehe....
Mereka berdua terus tergelak bersama-sama. Rasa penat diorang tiba-tiba hilang. Memang betul kata orang,ketawa adalah ubat yang paling mujarab!
Sedang mereka ketawa,bunyi telefon berdering menghentikan suasana mereka.
BoBoiBoy:Takpe,Tok. Biar BoBoiBoy sambut.
BoBoiBoy segera berdiri dan menuju ke arah telefon yang masih berdering dengan kuat itu.
BoBoiBoy:Helo?Hah,saya BoBoiBoy. Eh,Ayah,Mak!(Author tak tau dia panggil orang tua dia apa) Kenapa ni?
Tok Aba hanya memerhatikan gelagat cucunya itu.
BoBoiBoy:Hah? Tapi....
Tok Aba kelihatan keliru melihat reaksi BoBoiBoy yang tadi gembira bertukar muram.
BoBoiBoy:Baik....Hmm, Assalamualaikum.
Tok Aba:Hah,Ada apa tu, BoBoiboy?
Entah kenapa mulutnya tiba-tiba terasa berat. Dia cuba membuka mulutnya tapi seolah-olah ada sebiji mangga yang sedang mengunci mulutnya daripada dibuka. Akhirnya, dia memberanikan dirinya untuk membuka mulut.
BoBoiBoy: Sebenarnya...Ayah dengan Mak....
Tok Aba memandang tepat ke wajah BoBoiBoy. Menanti jawapan yang akan dikeluarkan daripada mulutnya. Dia dilanda rasa bersalah.
YOU ARE READING
Reverse, Sahabat Baru Aku!
Fanfiction"Aku dah tak tahan.... Kawan-kawan aku dah lupakan aku... Komander dah tak hargai aku...Begitu juga dengan Laksamana Tarung dan Kapten Kaizo..... Aku berseorangan.... Ketakutan melanda diriku..... Hanya seorang yang masih bersamaku.... Memperkenalka...