Episod 3

3.1K 202 72
                                    

Aisyah's(Ibu BBB)POV

Aku melihat anak lelaki kesayanganku yang terbaring di atas katil. Koma. Doktor mengesahkan yang dia mempunyai keretakan tulang belakang dan perlu dibedah secepat mungkin. Selepas dibedah,dia koma. Sudah tiga bulan dia koma sejak peristiwa itu....

Aku menggenggam erat tangan kanan anakku.

Tiba-tiba suamiku a.k.a ayah BoBoiboy masuk ke dalam wad.

Zul(ayah BBB): Assalamualaikum.

Aisyah's:Waalaikumussalam...

Zul:Dia belum sedar lagi?

Aku hanya menggeleng kepalaku perlahan-lahan sambil menunduk ke arah lantai.

Zul:Takpe...Kita bersabar ja....Nanti dia sedarlah tu...

Suamiku memegang bahuku lembut sambil memujuk ku.

Aisyah:Kalaulah kita tak suruh dia balik sini....Mesti benda ni takkan berlaku-

Zul:Sayang,jangan cakap macam begitu....Ini semua ujian dari Tuhan...Kita harus bersabar dan redha. (Cewah, tiba-tiba plk Author jadi ustazah)

Suamiku mengesat air mataku yang mula mengalir.

Semasa suamiku memujukku, aku ternampak tangan anakku bergerak perlahan-lahan.

Aisyah:Ab-Abang..T..tengok tu!

BoBoiBoy:J-jangan...jangan ting-tinggalkan...aku...

Suamiku membeliakkan matanya dan memanggil doktor.

Zul:Doktor!!!!D-Doktor!!!!!!

End of Aisyah's POV

Selepas beberapa minit,doktor yang memeriksa BoBoiBoy keluar dari wad.

Doktor:Kamu boleh lihat dia sekarang.

Aisyah:BoBoiBoy!

Aisyah memeluk erat anaknya. Rindu sangat-sangat.

BoBoiBoy:Adehh....Mama...sakitlah...

Aisyah melepaskan peluknya. Air mata kegembiraan jelas kelihatan di pipinya.

Zul:Haih...Mama kamu nak peluk tak boleh ke?

BoBoiBoy:Bukan tak boleh....Tapi belakang BoBoiboy masih sakit. Oh ya... Kenapa kita kat sini? Ni hospitalkan? Kenapa belakang BoBoiBoy nampak macam dijahit? Bukannya BoBoiBoy dalam keretapi ke?

BoBoiBoy memberi soalan secara bertalu-talu. Ibubapanya enggan menjawab. Mereka tak rasa ini masa yang sesuai untuk memberitahunya.

Aisyah:Ehh,Umm.. BoBoiboy Mesti lapar kan? Jomlah makan. Mama ada bawa makanan sedap untuk BoBoiboy. Mesti rindu masakan mamakan?

BoBoiboy:Tak... BoBoiboy tak lapar. Nanti-nantilah BoBoiboy makan. Soalan BoBoiBoy tadi mama belum jawab.

Ayahnya memberi isyarat kepada ibunya. Ibunya faham dan keluar dari wad tersebut. BoBoiBoy hanya memandang keadaan itu dengan pandangan yang keliru.

Zul: BoBoiBoy. Kalau ayah bagitau ni.. BoBoiboy jangan sedih dan terkejut ya?

Budak lelaki yang berambut coklat gelap itu memandang tepat ke arah wajah ayahnya. Tanda menanti jawapan yang keluar.

Zul:*mengeluh* sebenarnya,kamu ada kemalangan-

BoBoiBoy: Kemalangan?

Zul: Sabar....kamu sudah stabil. Cuma tulang belakang kamu retak. Dan kecederaan kecederaan yang lain.

BoBoiBoy:*Mata berkaca-kaca*

Zul:Eh,Takkan kamu nak menangis? Kamu kan dah ok.

BoBoiBoy:BoBoiBoy nak balik.... BoBoiBoy rindu diorang....

Reverse, Sahabat Baru Aku!Where stories live. Discover now