WARNING.
CHAPTER NI MUNGKIN AKAN MEMBUAT BEBERAPA ORANG TERTENTU BERASA TIDAK SELESA. AUTHOR NAK WARN LAGI SEKALI. JANGAN SALAHKAN AUTHOR KALAU KORANG RASA MUAL ATAUPUN TAK SELESA.!!!!YOU HAVE BEEN WARNED!!!
Reverse:Aku nak tanya kau ni. Antara aku dan kawan 'baik' kau tu. Siapa yang kau lebih anggap sebagai sahabat kau yang sebenar-benarnya?
Aku terdiam. Antara diorang dengan Reverse? Dah tentulah...
BBB:Kau...
<_____________________>
Reverse:Hah,Ni baru betul!
BBB:Jangan salah faham. Dah kau adalah aku. Dah tentulah aku berkawan baik dengan diri aku sendiri. Kau ni,macam lah tak tau.
Reverse:Tau sangat. Elemental semua tu,family kau jugak kan.
BBB: Haah'.
Reverse:Lagipun,cuba kau tengok si Gopal,Ying dan Yaya tu. Diorang kata diorang pun marah kat kau. Kau tak rasa ke diorang tu masih marah? Berbaik dengan kau untuk balasan dendam? Nak ambik kesempatan?
BBB:Dendam? Dendam apa pulak ni... Aku tak balik awal-awal je pun. Tu pun nak berdendam.
Reverse:Bukan pasal tu. Manalah tau diorang jealous sebab kau lagi popular dari diorang. Lagi dikenali,di hargai dan ambik perhatian orang ramai. Aku sendiri pun rasa jealous tau kalau aku jadi diorang.
Aku diam. Betul ke itu yang diorang rasa tentang aku selama ni? Tak mungkinlah.
BBB:Kau jangan nak main tuduh. Diorang layan aku baik-baik je! Takde pun rasa iri hati ataupun berdendam.
Reverse:Itulah yang dipanggil sebagai Fake Friends. Diorang pakai topeng untuk sembunyikan ekspresi muka sebenarnya diorang. Untuk menutup sifat sebenar diorang. Kau selalu dengar jugak kan,kawan makan kawan,kawan tikam belakang,musuh dalam selimut,wolf in sheep clothing....
Aku hanya mendiamkan diri mendengar kata-kata Reverse. Tak mungkinlah diorang macam tu. Dah lama aku kenal diorang dan tak pernah pun diorang khianat aku.
Reverse:Ingat lagi ke kejadian Api jadi penjenayah api tu? Diorang tu sebenarnya rasa puas tengok kau dibenci oleh orang ramai. Tapi rasa tak puas bila polis tak tangkap kau untuk melakukan kebakaran. Aku kan fourth wall breaker. Aku tau apa yang diorang fikirkan.
BBB:KAU DIAM BOLEH TAK?
Reverse:...
Reverse: I'll give you some time to think about it. I'll be there if you need something.
Tiada lagi suara Reverse kedengaran. Suara aku jugak sebenarnya...
End BBB's POV
_______________________
Keesokan harinya.....
Kelas 3 Exora...
Kedengaran bunyi tapak kasut tumit tinggi guru BM mendekati kelas tersebut. Sebaik sahaja guru tersebut melangkah masuk,ketua kelas memberi salam.
YOU ARE READING
Reverse, Sahabat Baru Aku!
Fanfiction"Aku dah tak tahan.... Kawan-kawan aku dah lupakan aku... Komander dah tak hargai aku...Begitu juga dengan Laksamana Tarung dan Kapten Kaizo..... Aku berseorangan.... Ketakutan melanda diriku..... Hanya seorang yang masih bersamaku.... Memperkenalka...