Seminggu sudah berlalu sejak pemergian BoBoiBoy...(BBB:hoi aku belum meninggal lah) Kawan-kawannya masih setia menunggunya. Tetapi dalam masa yang sama,mereka juga berasa risau.
Gopal:Hmm,mana BoBoiboy ni?
Ying:Yalah,kata pulang secepat yang mungkin,tapi dah seminggu masih belum sampai-sampai.
Yaya:Alah,nanti dia datanglah tu.
Kemudian mereka menunggu,tunggu dan tunggu. Mereka dah tak sabar! Mereka semua berasa geram bercampur sedih. Sudah 2 bulan berlalu tetapi batang hidung BoBoiBoy masih belum kelihatan. Setiap kali mereka tanya Tok Aba,Tok Aba pun kata 'Tak Tau'.
Kamu mungkin fikir BoBoiBoy yang minta Tok Aba cakap macam tu ataupun Tok Aba sengaja cakap macam tu sebab tak nak risaukan diorang. Tapi,hakikatnya,Tok Aba sendiri pun tak tau.
Gopal:Ish,sah dia tinggalkan kita! Sombong betul! Kawan lupa kawan!
Fang:Yalah,kata,'Aku akan datang secepat yang mungkin'. Tapi rupanya tu janji melayu je.
Yaya: Hmm,aku rasa dia ada masalah kot....mungkin sebab tu dia tak boleh balik.
Ying:Haiya,masalah apa lagi,Yaya? Sampai bila kau nak berlembut dengan si budak BoBoiboy tu? Tengok ni *Cuba hubungi BoBoiBoy dengan jam kuasa dia* Dia tak jawab pun panggilan kita!
Yaya:Alah,mungkin dia sibuk....Kita bagi dia lagi satu peluang,ye?
Fang:Baik,aku bagi dia satu peluang. Tapi,dia mesti hubungi salah satu dari kita. Kalau dia buat, aku tak marahkan dia lagi. Aku bagi masa 1 bulan.
Gopal:Setuju sangat-sangat! Aku nak tengok kalau dia masih ingat kawan. Selagi dia tak hubungi aku,selagi tu aku tak nak hubungi dia.
Ying:Aku pun!
Yaya hanya mendiamkan diri sebelum mengeluh.
Yaya:'BoBoiBoy,cepatlah pulang. Kau hampir kehilangan kawan baik kau!'
Sementara itu...Di Kuala Lumpur...
BoBoiBoy's POV
Kepalaku berasa sakit yang teramat. Aku melihat sekeliling...Semuanya gelap...Sangat gelap...Aku mula diserang rasa takut. Aku memberanikan diriku untuk menjerit.
"Helo?Ada sesiapa tak? Helo?! Sesiapa? Boleh dengar...."
Jeritan ku terhenti apabila satu imej muncul di depanku.
Aku tau imej itu... Aku ingat sangat-sangat. Itu adalah imej orang yang aku rindui...Dan sayangi...Tok Aba,Ayah,Mak dan Ochobot.
Aku mengalihkan pandanganku ke arah seorang budak lelaki yang tua setahun dari aku. Badan dia agak berisi dan berkulit gelap. Ya,aku ingat dia...Dia ialah Gopal,kawan baik yang terbaik aku. Dia ni suka makan. Dahlah hutang kat kedai atok pun belum langsai lagi,order macam².Hehehe.... dia nilah pelanggan tetap atok dan pelanggan yang suka sangat minta minuman free.
Kemudian aku melihat ke arah imej seorang budak perempuan berhijab. Yang ini pun aku ingat....Dialah kawan pertamaku semasa aku datang ke Pulau Rintis. Dia suka buat biskut,tapi...tak sedap. Dia memang baik hati,tapi kalau dalam bab menjalankan tugas,dia sangat garang mengalahkan Harimau. Ha..ha...ha...Lucu pula teringat masa pernah terlambat ke sekolah...Oleh kerana takut kena tulis nama,sanggup bersengkokol dengan Fang,alien yang sangat gilakan populariti.
Cakap pasal Fang,aku ternampak imej seorang budak berambut landak berwarna ungu. Ya,dialah budak yang sangat gilakan populariti. Dia mempunyai seorang abang yang tersangatlah tegas. Dulu kami Enemy,Tapi sekarang frenemy. He..he..he...Dia amat banggakan dirinya yang berpangkat.............(Author:APA tengok tengok? Author pun tak tau pangkat dia apa. Pandai²lah korang insert sendiri. Tapi lebih tinggi dari Kadet.)Tapi,agak menghampakan. Aku yang berpangkat Kadet ini sudah menjadi popular membuatkan dia berasa cemburu. Hehehe,Bukan bangga diri ye,Tapi kebenaran. Untuk nampak cool,dia memakai cermin mata sedangkan dia tak rabun pun 🙄.
Cakap pasal cermin mata pula, aku beralih ke arah imej budak perempuan kecinaan dan muda setahun dari aku. Dia ada kuasa manipulasi masa. Menurut Gopal, walaupun tanpa jam kuasa,dia masih cakap laju. Hahaha,sekali lagi aku ketawa kecil. Dia ni agak pemalu bila jumpa orang baru. Nampak je pemalu tapi garang dia sama macam Yaya. Dia ni suka sangat bersaing dalam ujian terutama sekali,dengan Yaya. Begitu juga dengan Yaya. Dia tidak mahu dan tidak pernah mahu kalah dengan Ying. Tapi,mereka tetap kawan baik sampai mati.
Cakap pasal mati.....
Kenapa aku ditunjukkan imej-imej ni?
Aku dah mati ke?
Oh tolonglah,kalau ye pun aku dah mati,aku masih belum aman. Orang kata,kalau kita mati tak aman,kita akan tinggal di dunia selama-lamanya. Aku tak tau pun sebab apa aku mati.
Persoalannya,aku kat mana sebenarnya ni? Kepalaku makin kuat berdenyut. Aku mengurut-urut kepalaku.
Tiba-tiba imej-imej tadi keluar dari paparan.
BoBoiBoy:Eh,Siapa korang ni!
???:Memang betul jangkaan aku! Dia ni dah lupa kawan!
???:Ya lorh, mentang-mentang dah berjauhan dengan kita,dah jumpa kawan baru agaknya dia ni.
???: Haah' ingat lagi apa aku cakap hari tu? Selagi dia tak hubungi kita,selagi tu aku marahkan dia. Yaya? What do you say?
???:Tak sangka.....dia macam ni....Hmm...
Yaya? Diorang ni...Kawan-kawan baik aku! Lupa kawan? Mana ada. Aku rindu diorang sangat ².
BoBoiBoy:Eh,korang! Mana ada aku lupakan korang!
Aku berlari mendapatkan mereka dan cuba memeluk Gopal dan Fang. Yelah,Yaya dan Ying mana boleh. Bukan muhrim. Tapi...Aku jatuh melepasi mereka. Ke..kenapa ni?
Kemudian imej diorang menghilang....hampir lenyap...
JANGAN TINGGALKAN AKU!!!!
_______________________
Hehehe, episod kali ni agak drama sikit.
Seperti yang Author kata, Author Tak ship sesiapa pun. Termasuk BoYa.
It's my opinion.
Mungkin korang rasa cerita ni agak mengarut.
But,who cares?
YOLO!
(You Only Live Once)Alrighty,pens off..Oops..I mean,hands off!
YOU ARE READING
Reverse, Sahabat Baru Aku!
Fanfiction"Aku dah tak tahan.... Kawan-kawan aku dah lupakan aku... Komander dah tak hargai aku...Begitu juga dengan Laksamana Tarung dan Kapten Kaizo..... Aku berseorangan.... Ketakutan melanda diriku..... Hanya seorang yang masih bersamaku.... Memperkenalka...